NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO KF » JAK ZBUDOWAĆ ROTOR

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 20 / 22>>>    strony: 12345678910111213141516171819[20]

Jak zbudować rotor

  
sq9rfe
21.12.2016 10:11:05
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #2372572
Od: 2014-4-16
Tylko po co większa dokładność jak ja na trzech mam co do jednego stopnia.
  
Electra19.03.2024 04:56:39
poziom 5

oczka
  
SP6IX
21.12.2016 10:21:29
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Posty: 8114 #2372576
Od: 2008-3-18
OK masz rację ja tylko wytłumaczyłem co znaczy ilość magnesów ,widać czytasz i nie wiesz co czytasz.oczko
_________________
http://sp6ix.pl.tl

W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.

Nie znoszę nieuków i arogantów.
  
sp7wqy
21.12.2016 14:50:06
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2372635
Od: 2015-3-4
    sq9rfe pisze:

    Zrobiłem rotor ale na przekładni 1:60 i dałem trzy magnesy.


A jakiej użyłeś przekładni i silnika?
_________________
Pozdrawiam
Radek
  
sq9rfe
22.12.2016 09:39:12
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #2372963
Od: 2014-4-16
Przekładnia taka niebieska gdzieś w tym wątku się pojawiała a silnik dostosowałem od wycieraczek samochodowych.Niestety silnik miał 12v więc musiałem przerobić sterownik i jeszcze jedno silnik od wycieraczek jest przystosowany do kręcenia się w jedną stronę więc trzeba go przerobić lepszy do tych celów byłby np.od elektrycznych szyb.
  
sp7wqy
22.12.2016 11:36:40
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2373008
Od: 2015-3-4
    sq9rfe pisze:

    Przekładnia taka niebieska gdzieś w tym wątku się pojawiała a silnik dostosowałem od wycieraczek samochodowych.Niestety silnik miał 12v więc musiałem przerobić sterownik i jeszcze jedno silnik od wycieraczek jest przystosowany do kręcenia się w jedną stronę więc trzeba go przerobić lepszy do tych celów byłby np.od elektrycznych szyb.


Jeśli niebieska to PMRV 03 ale powiedz co na tym rotorze powiesiłeś i jak to się zachowuje na wietrze.
_________________
Pozdrawiam
Radek
  
sq9rfe
22.12.2016 12:17:40
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #2373018
Od: 2014-4-16
Stoi już chyba że dwa lata i jak do tej pory wiatr nic mu nie zrobił.Mam 3 metry masztu aluminiowego plus dodatkowe łożysko oporowe a na tym wszystkim 3el na 6m,3el na 4m,5el na 2m i 14el na 70cm.
  
sq9oub
22.12.2016 14:13:12
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO90GA

Posty: 4084 #2373041
Od: 2011-4-11


Ilość edycji wpisu: 1
    sp7wqy pisze:

    W kilku postach był wspomniany sterownik daacom ap500. Chcę go na tzw. Szybko wykorzystać do sterowania mojego prototypowego projektu opartego na przekładni 1:80 i jakimś silniku 24V z przekładnia. W związku z tym potrzebuje informacji dotyczących uruchomienia w zasadzie samego sterownika. Mam tylko sam sterownik bez pilota, trzeba do niego podłączyć silnik i kontraktronowy. Tyle wiem, ale przy założeniu że silnik ma być na 24v i miałby kręcić przekładnia 1:80 jakiego sinika konkretnie użyć i ile magnesów powinno znajdować się na osi walka zdawczego silnika aby sterownik pokazywać poprawne wartości aymutu?
    Rotor ma obracać dwiema sfazowanymi yagami na pasmo 2m na 3m boomach. Jako część zasadnicza rotora chce użyć kacperka lub coś podobnego z serii 050 chodź nie wiem czy to i tak nie jest za duży zapas.


Do współpracy z AP500 aby była zgodność stopni obrotu z wyświetlaczem to przekładnie mogą być tylko z przełożeniem 1:30, 1:60, 1:90, 1:180. Przełożenie 1;80 nie nadaje się przy AP500.
_________________
Jarek
"nawet papier toaletowy się rozwija"
Tel: 100011110001110101010110101101
http://sq9oub.pl.tl
  
SQ5CQ
24.12.2016 05:42:16
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 330 #2373507
Od: 2013-9-6


Ilość edycji wpisu: 5




_________________




  
sp7wqy
04.01.2017 21:49:53
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2378283
Od: 2015-3-4
    sq9oub pisze:


    Do współpracy z AP500 aby była zgodność stopni obrotu z wyświetlaczem to przekładnie mogą być tylko z przełożeniem 1:30, 1:60, 1:90, 1:180. Przełożenie 1;80 nie nadaje się przy AP500.


dziękuję za wskazówki...

Więc zdecydowałem się na przekładnię PMRV 030 o przełożeniu i=60, ale zastanawiam się nad silnikiem od wycieraczek.
Mając sterownik AP500 chcę go użyć na początek, więc szukam taniego silnika na 24V (wycieraczkowego) aby zasilić przekładnię. I tutaj również jest niewiadoma - ilość obrotów. Jak wcześniej wspomniałem chcę obracać tym ustrojstwem 2 yagi (144) na 3m boomach,
jaki według Was powinienem mieć czas obrotu 360 stopni aby zestaw nie zachowywał się jak urządzenie do przeganiania gołębi na dachu?

Czy orientuje się ktoś jakich obrotów mogę się spodziewać po silnikach wycieraczek 24V na wałku zdawczym ?
_________________
Pozdrawiam
Radek
  
sq9rfe
05.01.2017 14:47:14
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #2378583
Od: 2014-4-16
Ja mam około 50 obrotów na minute i kręci 360 stopni jakieś 1min.30sek.Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.
  
sp7wqy
05.01.2017 15:14:28
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2378599
Od: 2015-3-4
    sq9rfe pisze:

    Ja mam około 50 obrotów na minute i kręci 360 stopni jakieś 1min.30sek.Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.


Jesłi to 50 obr. to 360 stopni powinno trwać 1min i 12 sek. przy i=60, to chyba optymalnie.
Przeróbka silnika od wycieraczek nie jest chyba zbyt skomplikowana, tam trzeba chyba coś wydłubać z przekładni, jakieś blaszki.

_________________
Pozdrawiam
Radek
  
Electra19.03.2024 04:56:39
poziom 5

oczka
  
sq8aqx
05.01.2017 15:32:22
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Chorzelów k. Mielca

Posty: 520 #2378606
Od: 2009-5-16
U mnie silnik od wycieraczek, chyba od malucha. Należy jedynie przewód masowy odłączyć od obudowy, tylko taka przeróbka. Regulator obrotów PWM.

https://www.aliexpress.com/item/3A-Pulse-Width-PWM-DC-Motor-Speed-Regulator-Controller-Switch-12V-24V-36V/32765400153.html?spm=2114.01010208.3.290.6SJTwb&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_10000009_10084_10083_10080_10082_10081_10060_10062_10056_10055_10037_10054_10059_10032_10099_10078_10079_10077_426_10103_10073_10102_10096_10052_10053_10050_10107_10106_10051,searchweb201603_2,afswitch_3,single_sort_0_price_asc&btsid=056c22c9-163e-4a9b-b965-37c2b6bc9476
_________________
EQ: IC-970, IC-9700, TS-2000x, TS-590Sg, FT-817nd, m0nka, TM-D710, TM-941, TH-D74, IC-W2A
http://sq8aqx.blogspot.com/
Robert SQ8AQX
  
sp7wqy
05.01.2017 22:45:47
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2378781
Od: 2015-3-4
Silnik wycieraczek od malucha, ale wymyśliłes, skąd ja wezmę taki silnik? oczko Ale ok silniki na 12v są tańsze i na każdym szrocie, chodź można sobie pozwolić na nowy. Ale ten regulator to dobry pomysł aby tylko nie smiecil. Dzięki za poradę rozwaze bo ułatwia poszukiwania elementów.
_________________
Pozdrawiam
Radek
  
sp3drm
10.01.2017 17:36:21
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 193 #2381283
Od: 2012-1-28
    sq9rfe pisze:

    .... Ale nie polecam silnika od wycieraczek bo przynajmniej mój był przystosowany do kręcenia w jedną stronę i musiałem go przerabiać.

Stosowałem silniczki od wycieraczek od Malucha i przy pracy w przeciwną stronę (w stosunku do tej w którą szedł podczas normalnej pracy przy wycieraczkach) pobierały większy prąd i szły z oporami. Są po prostu tak ułożyskowane. Trzeba przerobić aby nie było możliwości przemieszczania się osi i blokowania. Inna niedogodność to stożkowe wyjście z przekładni utrudniające zesprzęglenie.
Wygodniejsze w zastosowaniu są:
http://allegro.pl/silnik-z-przekladnia-planetarna-24v-dc-73-obr-min-i6671089195.html?reco_id=413c86c5-d750-11e6-96a4-02d0a64fa6ab&ars_rule_id=201
Są na różne napięcia i różne obroty.
Andrzej
  
sp7wqy
10.01.2017 18:47:29
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2381315
Od: 2015-3-4


Z pewnością wygodniejsze ale według mnie troszkę drogie. Jeśli nie do "malucha" to może od innej marki.
A tym czasem czekam na zamówioną przekładnię wesoły

_________________
Pozdrawiam
Radek
  
sq9rfe
11.01.2017 08:43:52
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 60 #2381497
Od: 2014-4-16
Pisałem już ze moim zdaniem lepiej kupić od podnoszenia szyb po jest przystosowany do kręcenia się w dwie strony a cena podobna.
  
sp7wqy
09.02.2017 10:40:03
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2394009
Od: 2015-3-4


Ilość edycji wpisu: 6
Uparłem się na silnik od wycieraczek i wpadł mi w ręce od merivy. Ma dwa biegi, szybszy około 50 obr. i wolniejszy ok 30-33. Problem polega jedynie na tym że po zmianie polaryzacji poprawnie działa jedynie ten wolniejszy tryb, czyli 30 orb i z druga strone 33 obroty, więc finalnie 360 stopni zrobi w 1min. i 50 sek. Jakoś to przeżyję.
Poniżej film z tego co udało mi się zrobić.


[yt]https://youtu.be/xFmf3WXT8Eg[/yt]
_________________
Pozdrawiam
Radek
  
SQ5PGC
21.02.2017 22:45:38
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Zyrardow

Posty: 51 #2399416
Od: 2014-12-28


Ilość edycji wpisu: 4
Po pewnym czasie i ja wróciłem do zgłębienia tematu ponownie..........

na początku był SOFT.....

część ROTOR bazowałem na kodzie napisanym przez kolegę SP3TYF do którego wprowadziłem kilka poprawek i przeróbek oraz dopisałem fragment kodu dotyczący sterownika przełącznika ANTEN.
https://www.dropbox.com/s/q95yh3oz7lwe6mp/2017-02-21%2022.36.15.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/17s07pgls9bcdmk/2017-02-21%2022.36.33.jpg?dl=0


Po około tygodniu walki z KODem, eliminacją zakłóceń, drgań styków itp KOD był w stanie do zaakceptowania, więc przyszedł czas na zajęcie się częścią HARD.

W ręce wpadł mi silniczek od wycieraczek z Francuskiego auta ;-) i okazało się że jest on polskiej produkcji a elektronika w nim zawarta wyprodukowana przez RELPOL :-) Po rozebraniu, okazało się że nadaje się idealnie do przeróbki, bo można przy niewielkiej przeróbce mieć odrazy impulsy wyjściowe. :-)

https://www.dropbox.com/s/et4fdkrbplp1ftd/2017-02-19%2012.01.09.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9iyjwkf0i86g036/2017-02-19%2012.02.06.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/s8m1ufqwq9y7lnf/2017-02-19%2012.02.21.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/o0tx4lz1997flyd/2017-02-19%2012.46.31.jpg?dl=0


  
sp7wqy
21.02.2017 23:15:52
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: KO01NJ

Posty: 259 #2399428
Od: 2015-3-4
    SQ5PGC pisze:


    W ręce wpadł mi silniczek od wycieraczek z Francuskiego auta ;-) i okazało się że jest on polskiej produkcji a elektronika w nim zawarta wyprodukowana przez RELPOL :-) Po rozebraniu, okazało się że nadaje się idealnie do przeróbki, bo można przy niewielkiej przeróbce mieć odrazy impulsy wyjściowe. :-)



Ja bym nie bazował na stykowym, ponieważ może po jakimś czasie wprowadzać zakłócenia i wartość z takiego impulsatora może nie być adekwatna do rzeczywistej ilości obrotów. Zaproponuje magnes.

euromagnesy.pl mają szeroki wybór, znajdziesz coś dla swojego rozwiązania.

Ja zastosowałem magnesy, ale natknąłem się na duży prąd przy lewych obrotach silniczka wycieraczek i AP-500 wyłączał obracanie. Aktualnie walczę z tym silnikiem, ale i tak zostanę przy magnesach bo są najprostsze, ale zastosuję podwójny kontraktron, gdyby jeden szlag trafił będzie drugi i będzie można go przełączyć.



_________________
Pozdrawiam
Radek
  
SQ5PGC
21.02.2017 23:20:16
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Zyrardow

Posty: 51 #2399430
Od: 2014-12-28
Nie wiem czy widac wszystkie zdjecia bo u mnie sie nie ładuja smutny
Impulsator narazie zostaje, czas pokaze co z tego wyniknie. Magnesy i hallotron zawsze mogę założyć, tak sobie szykuję na wszelaki wypadek wyprowadzenia ze sterownika :-)

Równolegle do prac z HARDem pracuję nad PCB sterownika bardzo szczęśliwy
  
Electra19.03.2024 04:56:39
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 20 / 22>>>    strony: 12345678910111213141516171819[20]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO KF » JAK ZBUDOWAĆ ROTOR

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny