NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DIY - KONSTRUKCJE » OBUDOWA ZASILACZA

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Obudowa zasilacza

  
sp3nyu
05.03.2014 22:46:04
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Iłowa JO71OL

Posty: 2536 #1769330
Od: 2011-2-8


Ilość edycji wpisu: 1
    sq6ade pisze:

    Tak to widzę: super zasilacze budowało się z sowieckich ładowarek z lat '90 kupowanych na bazarku w sp3
    Kto ma inne zdanie jest w błędzie i dostanie publiczną zjebkę na forum wesoły

- sowieckie ładowarki są nie do zajechania. Moja działa do dziś, a zakupiona została w 1989 roku tez na bazarku w sp3 wesoły

Obrazek

Brzęczy strasznie - jest tam toroid o średnicy jak szerokość ustrojstwa. Ruski patent - w środku trafa - schowek na kable z krokodylami pomysł

A tak w ogóle.... oczko


_________________
vy 73! Janek SP3NYU
------------------------------------------------------
Obrazek Warto przeczytać...
  
Electra23.04.2024 21:41:47
poziom 5

oczka
  
sq6ade
05.03.2014 22:56:33
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1769348
Od: 2008-3-21
Też mam taką i używam wiele lat do accu aut i żelówek do wykaszarki - już kilka razy tyrystory w tym sowieckim szajsie wymieniałem wesoły
Moja nie ma już frontpanela bo się rozpadł od sponiewierania.

Jak na myśl techniczną sowietów obleci jakoś - choć brzęczy straaaszliwie.


_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sp3aok
06.03.2014 00:08:01
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: LUBIN

Posty: 1051 #1769374
Od: 2009-10-19


*** ZA TEN WPIS UŻYTKOWNIK SP3AOK OTRZYMAŁ OSTRZEŻENIE ***



    sq6ade pisze:

    Tak to widzę: super zasilacze budowało się z sowieckich ładowarek z lat '90 kupowanych na bazarku w sp3
    Kto ma inne zdanie jest w błędzie i dostanie publiczną zjebkę na forum wesoły


A Ty Gościu znowu piepszysz od rzeczy. Czytać nie potrafisz. WYRAŻNIE napisałem że w latach 90 takie rzeczy się robiło. A nie z ładowarek z lat 90.
No ale To dla Ciebie jedno i to samo. Większego upierdliwca jak TY tutaj na forum nie ma. Ponownie nos wsadziłeś w nie swoje sprawy. Jak pewnie zauważyłeś albo i nie.Ja NIGDY nie komentowałem Twoich wpisów tu na forum. A wiesz dlaczego? I tak tego nie zrozumiesz. ZDROWIA ŻYCZĘ
_________________
SP9-1166
  
sp3aok
06.03.2014 12:12:30
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: LUBIN

Posty: 1051 #1769810
Od: 2009-10-19
UWAGA Na życzenie wielu kolegów rezygnuję z pisania postów na tym FORUM. Pozdrawiam normalnych i nowicjuszy,chcących czegoś konkretnego z dziedziny radiokomunikacji się dowiedzieć.
==============================================================================================================
http://kf-ukf.iq24.pl/default.asp?grupa=162758&temat=364179&nr_str=1
==============================================================================================================
Pod tym adresem znajdziesz FOTKI , Film dotyczący moich instalacji antenowych. A także mojej ANTENY MY-135
_________________
SP9-1166
  
sq6ade
06.03.2014 12:26:35
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15112 #1769837
Od: 2008-3-21
    sp6vxs pisze:

    Taki jesteś specjalista, a proponujesz obciążanie zasilacza żarówkami samochodowymi 55W. Jedna taka żarówka pobiera około 4 A prądu więc żeby mieć 20A trzeba 5 żarówek. W stanie zimnym włókno ma rezystancję około 0.5R co przy 5 żarówkach daje 0.1R Wiesz jaki prąd popłynie po podłączeniu takiego zestawu ? Nie licz policzę za Ciebie 13.8V/0.1R = 138A !!! Panie konstruktorze. Może łatwiej zewrzeć zaciski śrubokrętem. Bez komentarza. Przepraszam resztę ludzi, że muszą te pyskówki wyczytywać, ale irytują mnie tacy specjaliści.


Tzn można by tą baterię żarówek włączać stopniowo a nie na raz - wtedy to może mieć jakiś sens.

    sp3aok pisze:


    Jak pewnie zauważyłeś albo i nie.Ja NIGDY nie komentowałem Twoich wpisów tu na forum. A wiesz dlaczego? I tak tego nie zrozumiesz. ZDROWIA ŻYCZĘ


Aby na pewno ???

post ##1674419

http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=352601
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
sq4jey
06.03.2014 13:10:22
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 478 #1769881
Od: 2010-8-15
Do sp3aok.
Kolego nie wybuchaj, nie obrażaj się i nie odchodź.
Napisałeś zbyt ostro więc taka była reakcja innych i admina.
Po prostu nie miałeś racji w paru kwestiach.
Pozdrawiam.
  
sq6ocr
06.03.2014 15:41:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: Kamieniec Wr. - JO81OB

Posty: 734 #1770016
Od: 2011-3-13


Ilość edycji wpisu: 1
    sq4jey pisze:

    Zapomniałeś, że jednak ma być do TRX na KF więc impulsowy z założenia odpada. Koniec tematu.

A niby dla czego, ja osobiście używam impulsiaka również na KF i jakoś nie zauważyłem żadnych problemów czy zakłóceń.
Nie budowałem sam, jest to fabryczny QJE 30A zakupiony w znanym sklepie z potrzebnymi nam akcesoriami.
Przyznam czasem hałasuje - w lecie jak dołożę do pieca i załączy się wentylator.
    bc211 pisze:

    Jeżeli ktoś myśli, że zawsze jest 14,4 też nie wie wszystkiego o alternatorach.

Kiedyś firma Valeo wypuściła serię wadliwych alternatorów dla PSA, potrafiły dać impulsy napięcia dochodzące do 300V, elektronika w samochodach oczywiście tego nie była w stanie tego przetrwać, a wychwycić można to było tylko za pomocą oscyloskopu.
_________________
Pozdrawiam Mariusz - SQ6OCR - 73!
http://www.sq6ocr.bnx.pl
  
sq4jey
06.03.2014 21:02:56
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Posty: 478 #1770484
Od: 2010-8-15
    bc211 pisze:

    Koledzy taka ciekawostka napięcie jest stałe ale też nie do końca bo na ciepłym prąd wzrasta


Na ciepłym alternatorze napięcie spada. Na zimnym jest ponad 14, na ciepłym 13,8 może ciut nawet mniej. Więc tym samym prąd na zimnym jest maxymalny i w miarę rozgrzewania spada.
Miałem kultowe A80 B4 przez 8 lat, więc trochę o nim wiem. Dołożyłem woltomierz z Łady (nivy czy 2106)bo jakoś z dzieciństwa mi się dobrze kojarzył. Okazało się, że lepszego wskaźnika stanu akumulatora nie wynaleziono.
http://img145.imageshack.us/img145/7426/c36020121206182450.jpg
Więc gdy się trafia na aukcji natychmiast go kupuję w zapas na gorsze czasy.

Teraz mam nie mniej kultowe A6 C4. To prawdziwy czołg. Benzyna 2,8 automat, quattro. Na desce jest woltomierzyk. Więc w każdej chwili znam stan napięcia na instalacji.
tak to wygląda:
https://lh4.googleusercontent.com/-b0mp4ziwzCk/UexKMFO3M2I/AAAAAAAAAlo/DGz0XsiiBCY/w800-h533-no/_MG_7667.jpg
Niestety nie ma takich fajnych kolorów jak w ładzie, gdzie wskazówka na polu białym oznacza, że już nie odpalimy auta. hehehe.
  
Electra23.04.2024 21:41:47
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DIY - KONSTRUKCJE » OBUDOWA ZASILACZA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny