NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » INNE » RADIO W SAMOLOCIE

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

Radio w samolocie

  
sq6ade
23.10.2015 22:14:00
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15114 #2192690
Od: 2008-3-21
No ale zostało że kol. leciał KLM. Gratki wesoły Zazdrościmy.

Podejrzewam że jakby pacjent dostał mapę metra Londyna czy Moskwy lub Pragi to by
pochrumkał pod wąsem udając że coś rozumie ... i puścił dalej.

Ot taki płytki chwyt.
_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
Electra26.04.2024 22:04:08
poziom 5

oczka
  
SP1ST
23.10.2015 22:34:11
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: kraina 44-ech wysp

Posty: 423 #2192700
Od: 2011-3-5
Krzysiu,

nie ma czego zazdrościć, w KLM-ie kiepska szamka i serwis.
Zdecydowanie lepiej w British Airways czy Emirates.
_________________
Krzysztof, SP1ST
D-STAR UZNAM Isl

  
sq6ade
23.10.2015 22:46:49
moc !!!
wydawało się ze wiecej już sie nie da ale jednak !



Grupa: Użytkownik

QTH: Wrocław (Breslau) Party-n

Posty: 15114 #2192711
Od: 2008-3-21
    SP1ST pisze:

    Krzysiu,

    nie ma czego zazdrościć, w KLM-ie kiepska szamka i serwis.
    Zdecydowanie lepiej w British Airways czy Emirates.


O tak. To niech tędzy zazdroszczą nam że brykamy rowerkami wesoły i że humor dopisuje
bo w zdrowym ciele zdrowy duch !

A do samolotu to po odprawie małpkę kupić z promilami na luzy. wesoły
Miłego weekendu bez stresów.

_________________
Wiosna się budzi w całej naturze
Witana rzewnym słowików pieniem,
W zielonym gaju, ponad strumieniem,
Kwitną prześliczne dwie róże.

Obrazek
  
SP5XMI
24.10.2015 01:17:18
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #2192750
Od: 2012-12-16
AF-KLM jest takie sobie. Wolę StarAlliance z racji na lepsze połączenia za kałużę do Polski. Z sojuszu oneworld najmilej wspominam Air Berlin. Według mnie najgorsze są amerykańskie linie. Jedyny plus United - na kanale 9 ich systemu audio można było posłuchać rozmów pilotów przez radio. W żadnej innej linii tego nie widziałem. Szkoda, bo było fajne.
Teraz juz mniej latam, status mi się kończy niebawem. Pozostały tylko wspomnienia i mnóstwo zdjęć.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
sq1fyi
24.10.2015 07:11:27
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: Good village!

Posty: 195 #2192760
Od: 2011-4-20
Ostatnio pierwszy raz mnie w Berlinie poprosili na bok i sprawdzali moje FT-857 na materiały wybuchowe.
Tak pozatym to raczej nie zwracają na to jakiejś szczególnej uwagi. Ostatnio moimi kierunkami są Wietnam, Malezja, Singapur.
_________________
Igor
  
antek
24.10.2015 13:00:07
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #2192841
Od: 2014-3-2
    sq6ade pisze:

      sp4r pisze:

      Witam.
      Tak, jak pisal Przemek!!! Zapewne w Amsterdamie bedziesz mial przesiadke i przy wejsciu na samolot do Polski napewno spytaja "co to jest". Zeby dokladnie wytlumaczyc musisz miec licencje i dokumenty radia (najlepiej instrukcja i schemat). W innym przypadku procedura sprawdzania moze zajac duzo czasu i nerwow!
      Pozdrawiam - Andrzej SP4R


    To z tym schematem dobre wesoły Może serwisówka będzie lepsza. Na papierze a nie na pendrajwie
    koniecznie ! pan zielony


O joj i co teraz będzie, kol. ade ma teraz 30-to dniowy urlop, pewnie spadnie z podium w ilości pisanych postów lol
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
SP5STEFAN
24.10.2015 17:06:37
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 84 #2192907
Od: 2015-6-23



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Czasem dziwni ochroniarze si e trafiają. Mnie ostatnio pytali co to jest i wskazali na tak zwanego PENA do dozowania insuliny :-) sprzęt powszechnie znany i używany także przez pilotów :-)


Pozdrawiam
  
sq5glu
25.10.2015 23:05:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02LF

Posty: 617 #2193652
Od: 2010-5-16
Chciałbym zauważyć że kontrolę bezpieczeństwa przeprowadzają pracownicy służb pracujących na lotnisku, a nie pracownicy danych linii lotnicznych. Robią to wg. przepisów obowiązujących w obszarze do którego realizowane są loty (np. UE czy USA). Kontrola prowadzona jest również wg. powyższych. Więc nie ma potrzeby się martwić czy np. jedna linia w locie wewnątrz UE coś dopuszcza w ramach bagażu podręcznego a inna nie - bo taki problem w ogóle nie istnieje.

Różni się jedynie podejście i poważne traktowanie kontroli podczas tzw. "security theater" oczko - lecąc z Krety
można np. zaobserwować że nikomu się nie chce nawet kazać wyjąć oddzielnie elektroniki z torby, za to z Paris CDG czy ze Schiphol, miec wszystko bardzo sumiennie przetrzepane i przeskanowane.
_________________
SQ5GLU, Radek local QRG 145.500 /DMR-ID: 2605021 /Echolink #483302 | SP5MASR | https://144800.xyz
## antennae humanum est ##
  
SP5XMI
25.10.2015 23:38:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #2193667
Od: 2012-12-16
W Polsce pod tym względem moim zdaniem przoduje Okęcie i Gdańsk. Szczególnie na ścieżce biznesowej (fast track) na Okęciu, tam trzepią bardziej niż np. w Barcelonie, San Francisco czy Mediolanie. W Berlinie kazali mi kiedyś wyjąć baterie z baofenga i przeswietlali ponownie. Tylko tyle. Przez Amsterdam i Paryż dawno nie leciałem, omijam ten sojusz.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SQ5NWI
26.10.2015 09:11:32
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KO02JD

Posty: 713 #2193741
Od: 2011-5-30


Ilość edycji wpisu: 2
Latam bardzo rzadko, a z radiem (Bofeng) pierwszy i jedyny jak dotąd raz leciałem w maju do/z Amsterdamu, więc to co piszę, wykładnią z pewnością nie jest. :-)

W tamtą stronę bez przygód.
Z powrotem na kontroli bezpieczeństwa Baofeng leżący w kuwecie nie wzbudził zainteresowania, ale antenka do niego leżąca luzem w plecaku tak...

Pytanie co to jest, a potem po co ja to robię? - po co rozmawiam przez radio? :-)
Ostatecznie sprawa zakończyła się pozytywnie i mogłem lecieć razem z moim ryżowcem, ale zanim strażnik - wyglądający bardziej jak członek ulicznego gangu gdzieś z południa Europy niż Holender z dziada pradziada - mnie puścił, dwa razy odchodził na konsultacje z kimś jeszcze znikając mi z oczu.
Raz z Baofengiem w ręku, a za drugim razem również z pozwoleniem radiowym, które wyciągnąłem, kiedy zauważyłem, że moje wyjaśnienia nie bardzo do niego trafiają.

W sumie radio zupełnie mi się nie przydało na tym dwudniowym wyjeździe.
Przemienniki, które odwiedziłem były raczej nieużywane, a na moje wywołania nie odpowiedziało nawet echo. ;-)
Na dodatek mój Baofeng nie ma pasma lotniczego. :-(

PS. W obie strony Lufthansa.
_________________
--
Pozdrawiam!

Krzysiek
  
sp6gvu
26.10.2015 13:30:05
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 295 #2193911
Od: 2009-2-9


Ilość edycji wpisu: 2
Lecąc z NY / JFK w bagażu podręcznym miałem IC W32, FT 2800 i FT857. Na skanie odłożyli mój bagaż i oficer zapytał się co jest w środku. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą , że ham radio gear. Po otwarciu sprawdził na zawartość materiałów wybuchowych i zapytała czy jestem aktywnym ham radio operator. Odpowiedziałem, że tak. Oficer poprosił abym chwilę poczekał i zawołał do kolegi " Joe,here is your ham radio friend ! Po chwili podszedł drugi custom oficer i zapytał mnie o znak podając swój ( niestety zapomniałem K2??? ) Krótka wymiana zdań, życzenia udanego lotu ,uścisk dłoni i 73 . Natomiast wracając z SV8 miałem w aluminiowej walizce IC730 , zasilacz i inne akcesoria ,zapytano mnie co to jest. Czy to jest CB ? Odpowiedziałem, że to ham radio. Siedzący obok oficer po grecku poinformowal kolegę zapewne o tym, że muszę mieć jakiś papier. Pokazałem kopię licencji i sprawa wyjaśniona .Tydzień temu lecąc do 9H na wrocławskim lotnisku nie pytano o IC W32 , co to jest i do czego służy. Prześwietlono i z powrotem do walizki.Natomiast wczoraj wracając z 9H również nikt się nie zapytał co to i do czego służy. Jedynie poproszono aby wyciągnąć z bagażu i położyć na tacy wszystki sprzęt elektronicznny. Bez pytań , bez wyjaśnień ,bez kłopotów i stresu. Tak więc nie jest źle z tym przewożonym sprzętem.
_________________
tel. 887 73 88 73
  
Electra26.04.2024 22:04:08
poziom 5

oczka
  
UN/SP5RMD
31.10.2015 22:27:25
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: World

Posty: 539 #2196182
Od: 2010-3-4
Dzisiaj lecialem liniami KLM. Zadnych problemow. Na wylocie spytali sie co to takiego a w Amsterdamie przeswietlili radio i komputer. Zadnych dodatkowych problem nie bylo.
_________________
Vy 73! Artur UN6QC (MI0HYQ)
  
SQ3SWF
22.08.2016 15:33:34
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK (Poznań)

Posty: 512 #2323464
Od: 2013-5-6
Odświeżę temat - lecę na dniach z SXF w kierunku EA8, z racji wyboru taniego przewoźnika mam do dyspozycji tylko bagaż podręczny.

O ile sprawa transceiverów jest dość czysta (na kilkanaście lotów nikt się nigdy moim ręczniakiem nie zainteresował) - nie podejrzewam też żeby FT-817 wzbudziło podejrzenie, ale co innego kable - chciałem wziąć ~7-8 metrów chudego feedera + endfeda lub dipol na 20m.

Jakieś doświadczenia, pozytywne lub negatywne?
_________________
Olgierd
SP3YOR - Klub Krótkofalowców w Poznaniu http://sp3yor.net | https://sat.sp3yor.net | SN7L: FB WWW | http://arr1.org
  
SP5XMI
22.08.2016 15:40:54
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 3443 #2323473
Od: 2012-12-16
Kable sprawdzają tak samo jak radio. Ja jednak zawsze biorę kable do rejestrowanego.
_________________
Sent from Marconi Oceanspan with 3x807 in the finals.
Pozdrawiam, SP5XMI Marcin
  
SQ5MBM
22.08.2016 19:40:42
poziom 3



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02KE

Posty: 167 #2323551
Od: 2013-11-23
U mnie też sprawdzali kable. Na lotnisku Chopina sprawdzali najdokładniej a w innych miastach Europy (Kopenhaga, Amsterdam, Paryż, Graz) wystarczyło że radiotelefon leżał w kuwetce na wierzchu. Kabli zaś w plecaku podręcznym miewam całe mnóstwo (ładowarki do telefonów, do Icoma ID-51, kabelek ethernetowy, ładowarka do laptopa). Zwykle kazali wyjąć to kłębowisko do kuwety i jeszcze raz prześwietlali plecak. Raz na lotnisku w warszawie, jakoś krótko po tym jak kontrolę bezpieczeństwa oddano firmie ochroniarskiej, agent zbadał kabelek sieciowy centymetr po centymetrze ale niczego nie znalazł bardzo szczęśliwy
_________________
Pozdrawiam!
-----------------
Jacek SQ5MBM

"Radio to cudowny wynalazek! Jeden ruch ręki – i nic nie słychać" - Julian Tuwim
  
SP2SNF
07.10.2016 11:36:35
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Leżenica / JO83GD

Posty: 345 #2341781
Od: 2014-5-7
A ja to nawet zaryzykowałem i podczas lotu z Warszawy do Larnaki miałem aprs odpalony . Było to w tamtym roku. Samolot nie spadł hehehehejęzor
  
SQ3SWF
22.12.2017 08:37:00
poziom 5



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK (Poznań)

Posty: 512 #2498304
Od: 2013-5-6


Ilość edycji wpisu: 1
Odświeżając temat - wziąłem do podręcznego (torba laptopowa) Yaesu VX3 + dwie anteny oraz FT-817 + kawałek fidera, antenę "endfed", baterię Li-Po i ładowarkę do niej.

Obawiałem się, że ktoś przyczepi się do drutów, ale wszystko przeszło bez żadnego problemu. Ładowarka stała w walizce na sztorc więc musiałem wrzucić ją ponownie w skaner na leżąco i to w sumie tyle. Pani z kontroli bezpieczeństwa widząc torbę na komputer kazała mi otworzyć laptopa - wyjaśniłem, że to radio a nie laptop, pokazałem zawartość, pani się zdziwiła ale wrzuciła w rentgen i obyło się bez żadnych pytań. Powrót - to samo; lot DL-EA8.

Powstrzymałem się od włączania 817 na pokładzie, natomiast sporo posłuchałem "do góry" na VX-3 - miejsce przy oknie wskazane. Gąszcz przemienników nad EA/F, a dla znudzonych długimi podróżami polecam pobawić się w nasłuch telegrafii z radiolatarni VOR w airbandzie nad pasmem 3m - zanotowałem ponad 30 oczko
_________________
Olgierd
SP3YOR - Klub Krótkofalowców w Poznaniu http://sp3yor.net | https://sat.sp3yor.net | SN7L: FB WWW | http://arr1.org
  
Electra26.04.2024 22:04:08
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 2 / 2    strony: 1[2]

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » INNE » RADIO W SAMOLOCIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny