NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » TYM PANOM JUZ DZIEKUJEMY!

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 37>>>    strony: 12[3]4567891011121314151617181920

Tym Panom juz dziekujemy!

Rece opadaja.
  
gutek
13.07.2014 13:51:57
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888115
Od: 2014-7-13
    SO1D pisze:

    Napisałem na samym poczatku że będę w międzyczasie dokonywał edycji ponieważ tekst jest bardzo obszerny, i dodawałem po kawałku jak np. Regulamin Radiokomunikacyjny czy uwaga o nowym rozporzadzeniu z 2008 lub interpretacja lokalizacji.

    Myślałem, ze idziemy we wspólnym kierunku, ale Ty na grzeczną uwagę dotyczącą podmiotu wolisz strzelić kula w płot stwierdzeniem "Czyżbys sie gubił?" znowu słynne "A w Ameryce bija czarnych"
    Modyfikacje mojego postu polegały tylko na dodawaniu tekstu, a nie zmianach.

    Pozdrawiam
    Jurek
    SP1JPQ & SO1D



Przeczytaj ze zrozumieniem dokładnie to co się tyczy służby amatorskiej.


Zrozum że nadawca komercyjny musi podać:

Art. 145. 1. Pozwolenie określa:

1) uprawniony podmiot oraz jego siedzibę i adres;
2) rodzaj, wyróżnik typu oraz nazwę producenta urządzeń radiowych, których dotyczy pozwolenie;
3) warunki wykorzystywania częstotliwości;
4) warunki używania urządzenia, w szczególności rodzaj służby radiokomunikacyjnej lub sieci telekomunikacyjnej, w której urządzenie może być wykorzystywane;
5) okres ważności;

a w szczególności:

Art. 146. 1. Warunki wykorzystywania częstotliwości powinny określać w szczególności:

1.- dla urządzenia radiowego naziemnego lub rezerwacji częstotliwości w celu świadczenia usług telekomunikacyjnych za pomocą takich urządzeń:

a) częstotliwość lub częstotliwości graniczne kanałów lub zakresów częstotliwości albo numery kanałów,
b) lokalizację urządzenia albo obszar jego przemieszczania,
c) moc promieniowaną lub moc wyjściową,
d) polaryzację, wysokość zawieszenia i charakterystykę promieniowania anteny nadawczej,
e) rodzaj sygnału i parametry techniczne jego nadawania;

2.- dla naziemnej stacji satelitarnej lub rezerwacji częstotliwości dla świadczenia usług telekomunikacyjnych za pomocą nadawczo-odbiorczego urządzenia radiowego umieszczonego na sztucznym satelicie Ziemi:

a) nazwę wykorzystywanego satelity i jego położenie,
b) odpowiednio, lokalizację naziemnej stacji satelitarnej lub obszar jej przemieszczania,
c) częstotliwość lub częstotliwości skrajne zakresów częstotliwości lub kanałów częstotliwości albo numery kanałów, wykorzystywane do transmisji sygnałów w kierunkach: kosmos — Ziemia i Ziemia — kosmos,
d) rodzaj sygnału i parametry techniczne jego nadawania.


Dodając własne wpisy w pełny zapis Dziennika Ustaw wprowadzasz własną nadinterpretację która potem wywołuje niepotrzebne bicie piany.


ZROZUM WRESZCIE: Pozwolenie radiowe dla nadawcy komercyjnego musi zawierać nazwę podmiotu, siedzibę i adres oraz np. polaryzację, wysokość zawieszenia i charakterystykę promieniowania anteny nadawczej.



ps. ile razy jeszcze zmodyfikujesz swój post z 2014-07-13, 12:00:45 - obecnie to już 7 razy...
  
Electra03.05.2024 10:13:18
poziom 5

oczka
  
SQ9MZ
13.07.2014 13:57:39
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Rybnik

Posty: 1827 #1888119
Od: 2008-10-21


Ilość edycji wpisu: 1
    gutek pisze:

    Koledzy będą bić pianę, cytować otrzymywane pisma ale NIKT NIE PODAJE DZIENNIKA USTAW REGULUJĄCEGO PRACĘ Z DOMU!

A propos bicia piany lub pisania bez zrozumienia - Dziennik Ustaw NIE JEST aktem prawnym regulującym cokolwiek, tylko MIEJSCEM publikacji aktów prawnych (ustaw, rozporządzeń, orzeczeń, tekstów jednolitych, uchwał).
_________________
Henryk SQ9MZ











________________________________________________________
"Nie można przecież wciąż być uprzejmym i towarzyskim. Po prostu nie można nadążyć."
Włóczykij, Dolina Muminków.

  
gutek
13.07.2014 14:07:16
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888139
Od: 2014-7-13
    SO1D pisze:

    Podsumowując. Jeżeli UKE mówi NIE stacjom portable czy mobile to naszą rolą jest wykazać...

    Pozdrawiam
    Jurek
    SP1JPQ & SO1D



Wykazuję:

Zapoznałem się z Dz. U. nr 223, poz. 1472 i nie występuje tam zapis dotyczący zainstalowania radiostacji w konkretnej lokalizacji, cytuję:

§ 3.
Ustala się następujące rodzaje pozwoleń:
1) pozwolenie kategorii 1 - uprawniające do używania radiostacji amatorskich pracujących:
- we wszystkich zakresach częstotliwości przeznaczonych dla służby radiokomunikacyjnej amatorskiej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

§ 4.
1. Pozwolenie kategorii 1, o którym mowa w § 3 pkt 1 lit. a, wydaje się osobie fizycznej, która posiada:
1) świadectwo klasy A lub B operatora urządzeń radiowych lub świadectwo równoważne

§ 9.
Pozwolenia wydaje się:
1) na okres 10 lat - w przypadku pozwoleń kategorii 1 i 3,

§ 11.
2. Uprawnienia wynikające z tych pozwoleń mogą być realizowane na warunkach w nich określonych.


Zajrzałem również do Dz. U. Nr. 171, poz. 1800 z późn. zm., cytuję:

Art. 148.
4. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze rozporządzenia, dla służby radiokomunikacyjnej amatorskiej:
1) rodzaje pozwoleń,
2) wymagania, niezbędne do uzyskania pozwolenia,
3) okres ważności pozwoleń,
4) sposób identyfikacji stacji
– biorąc pod uwagę rodzaj posiadanego przez wnioskodawcę świadectwa opera-tora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej.

...Gdzie również nie znalazłem ani słowa na temat lokalizacji stacji nadawczej w służbie radiowej amatorskiej.

Przeszukałem również zasoby UKE i znalazłem jedynie wpis, cytuję: http://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiowe-sluzba-amatorska-4266#

I. Informacje ogólne
II. Pozwolenia dla osób fizycznych (radiostacja amatorska indywidualna)
Pozwolenie kategorii 1 (CEPT Licence) - uprawniające do używania radiostacji amatorskiej z maksymalną mocą wyjściową nadajnika 150 W, pracującej we wszystkich zakresach częstotliwości przeznaczonych dla służby radiokomunikacyjnej amatorskiej, wydaje się osobie fizycznej, która posiada świadectwo klasy A lub B operatora urządzeń radiowych lub świadectwo równoważne, zgodne z zaleceniem CEPT T/R 61-01, wydane przez uprawniony do tego organ zagraniczny, w oparciu o wymagania określone w zaleceniu CEPT T/R 61-02 (HAREC).
  
sp2lqp
13.07.2014 14:24:42
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 739 #1888171
Od: 2011-3-28
Gutek mam pytanie, może nie na 100% odnoszące się do tematu, ale pośrednio tak - założyłeś konto dzisiaj, wpisując tu pierwszy i następne posty. Jeden wpis na tę godzinę w temacie o SN0HQ. Dla mnie było by miłe, gdybyś przedstawił się znakiem. Wielu z nas jednak "pozwala" się na tym forum identyfikować, i tym samym identyfikują się z tym co piszą (dla mnie to też wyznacznik swego rodzaju wiarygodności). Chyba, że nie chcesz się ujawniać bo... - i tu doszukujemy się 150 000 powodów, zaczynając np. od takiego, że prowadzisz dyskusje sam ze sobą (= autor wątku założył sobie drugie konto), "wstydzisz" się tego co piszesz i lepiej, żeby czytający nie poznali, że Ty to Ty, itd, itp.
_________________
Pozdrawiam Piotr SP2LQP
www.sp2lqp.pl

--------------------
Usłyszałem od Cezarego SP7UKL fajną opinię: Nie znam się, więc się wypowiem.

Genialna w swojej prostocie kwintesencja obecnych czasów. Smutne, ale prawdziwe.
  
SP3OSJ
13.07.2014 14:28:52
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1153 #1888180
Od: 2012-10-5


Ilość edycji wpisu: 1
    sp5mnj pisze:

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad celem działania, 'start balonu'.
    Nie znam przepisów w tym temacie.

    Czy taka działalność nie stwarza zagrożenia dla ruchu lotniczego?

    Wydaje mi się, że od momentu startu takiego balonu brak jest jakichkolwiek wpływów na sterowność obiektu. (wysokość, prędkość przemieszczania)

    Andrzej


Na tak zadane pytanie odpowiedziałem Koledze Andrzejowi SP5MNJ:

"Mozesz latac spokojnie (zalacznik).
Pamietaj (to na wypadek jakbys mial jeszcze watpliwosci) o balonach
meteorologicznych, tam nie ma helu i ladunku wielosci pudelka zapalek, tylko
niebezpieczny wodor w duzych ilosciach a ladunek jest wielkosci pilki do
nogi."

Do postu dodalem załącznik z pozwolenia na lot z Polskiej Agencjii Zeglugi Powietrznej.

... i wiecie co, Kolega Andrzej OBRAZIL SIE smutny
W swojej odpowiedzi stawiając mi ultimatum że albo on albo ja mam natychmiast upubliczni tą odpowiedz.
Ja już wybrałem z tąd ten post.
_________________
___________
Pozdrawiam
Artur SP3OSJ
  
gutek
13.07.2014 14:30:32
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888181
Od: 2014-7-13
    SO1D pisze:

    Na chwilę obecną skończyłem, ale jeżeli uznam to za konieczne to tyle razy ile bedzie to potrzebne, do zrozumienia przez ludzi którzy najpierw piszą jedno, a potem szukają do czego by się przyp...



Wystarczyło podać dokument w którym jest jasno napisane że krótkofalowiec amator musi pracować z domu.

A ty podałeś cały wypis z Prawa Telekomunikacyjnego z własnymi interpretacjam. Gdy zwróciłem ci uwagę że zacytowane zdanie dotyczą nadawców komercyjnych to puszczasz focha. Brak słów..


ps. ja jeśli jestem w sklepie w którym można płacić kartą np. od kwoty 10 zł to nie zgadzam się na takie wymyślone przez szefa danego sklepu zasady tylko proszę o kierownika. Gdy kierownik przychodzi to pytam się: [i]na podstawie jakiego przepisu wymyślił sobie Pan płacenie od określonej kwoty?[/]. I kierownik musi przyjąć moją płatność w kwocie niższej niż 10 zł ponieważ wymyślając zasady musi podać podstawę prawną.
  
sp5nvx
13.07.2014 14:41:08
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Posty: 1563 #1888186
Od: 2009-2-22


Ilość edycji wpisu: 2
    sp5mnj pisze:

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad celem działania, 'start balonu'.
    Nie znam przepisów w tym temacie.

    Czy taka działalność nie stwarza zagrożenia dla ruchu lotniczego?

    Wydaje mi się, że od momentu startu takiego balonu brak jest jakichkolwiek wpływów na sterowność obiektu. (wysokość, prędkość przemieszczania)

    Andrzej


Andrzeju - w tej kwestii to jest PAŻP i ona to reguluje, wysyła nam takie pisma (ma je też Artur, Tomek UOB, SR0FLY):

Obrazek
_________________
73!
Tom
  
sp9tnm
13.07.2014 14:48:02
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888196
Od: 2014-7-13
Koledzy,
Próbę zmiany "lokalizacji" na "obszar przemieszczania" niedawno przetrenowałem. Oto wynik:
http://ochwal.pl/dec_lokalizacja.pdf
  
gutek
13.07.2014 14:49:59
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888199
Od: 2014-7-13
    sp2lqp pisze:

    Gutek mam pytanie, może nie na 100% odnoszące się do tematu, ale pośrednio tak - założyłeś konto dzisiaj, wpisując tu pierwszy i następne posty. Jeden wpis na tę godzinę w temacie o SN0HQ. Dla mnie było by miłe, gdybyś przedstawił się znakiem. Wielu z nas jednak "pozwala" się na tym forum identyfikować, i tym samym identyfikują się z tym co piszą (dla mnie to też wyznacznik swego rodzaju wiarygodności). Chyba, że nie chcesz się ujawniać bo... - i tu doszukujemy się 150 000 powodów, zaczynając np. od takiego, że prowadzisz dyskusje sam ze sobą (= autor wątku założył sobie drugie konto), "wstydzisz" się tego co piszesz i lepiej, żeby czytający nie poznali, że Ty to Ty, itd, itp.



Regulamin forum (http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=44695&temat=54373&nr_str=1) nie nakazuje przedstawiania się swoim znakiem.

Co innego w pracy na pasmach - trzeba podawać swój znak bo takie są przepisy.


Jakiś czas temu tu na forum był temat: Pytanie o dane z qrz (http://sp7pki.iq24.pl/default.asp?grupa=3538&temat=387159 gdzie padła kwestia: jak będąc niezalogowanym ma się dostęp do wszystkich danych każdego krótkofalowca?


Tu na forum jest tak samo. Każda osoba będąca niezarejestrowana może czytać wszystkie wpisy. Po co więc podawać swój znak by potem był on publikowany wszędzie?

Wiele osób zna forum: http://radioscanner.pl/ gdzie trzeba się zarejestrować by cokolwiek zobaczyć. I to jest fer bo osoby z zewnątrz nie widzą wszystkiego gdyż otrzymują taki komunikat:

Nie masz wymaganych uprawnień, aby czytać posty na tym forum.


Jest zasada: nie interesuje mnie jakiś temat to nie piszę, nie interesują mnie zawody to nie biorę udziału w nich.

Ale tu na forum często widać: nie jestem członkiem PZK a narzekam na organizację, nie podobają mi się zawody ale narzekam że pracują i nie chcą pokazać swojej licencji.


Tu na forum jest wiele "bezznakowców" i osobiście nie mam urazy że nie podają swojego znaku. Wkońcu to jest forum gdzie często ludzie ukrywają się pod wwymyślonymi nickami i mają do tego pełne prawo.


Usiłując od kogoś podania znaku łamiemy zasadę wolnego internetu z którą wiele osób jak pamiętam się nie zgadzało gdy był temat ACTA. A może teraz wolimy już nie pamiętać że kiedyś broniliśmy anonimowości...


Pozdrawiam,

  
sp9tnm
13.07.2014 14:55:02
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888200
Od: 2014-7-13
Ogólnie drążę temat od trzech miesięcy wnioskując do UKE i MAiC o podanie wykładni prawnej przepisów, które nas obowiązują i powiem wam, że jest pewne światełko w tunelu. Postaram się opisać w tym wątku wszystko po kolei.

W każdym razie od decyzji odmownej nie będę się odwoływał, za to w ubiegłym tygodniu złożyłem kolejny wniosek i mam nadzieję, że tym razem się uda. Jeśli ktoś chce, niech też składa. To nic nie kosztuje. Można go wysłać nie wychodząc z domu, drogą elektryczną przez ePUAP.

----------------

Zwracam się z uprzejmym wnioskiem o zmianę posiadanego przeze mnie Pozwolenia Radiowego Nr .............. poprzez dodanie do jego treści następującej klauzuli:

„Posiadacz pozwolenia może użytkować amatorską radiostację tymczasowo (nie dłużej niż 90 dni) poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu, na terytorium RP, jednakże w takim przypadku nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami.”

Uzasadnienie:

Obecna treść Pozwolenia Radiowego Nr ........... praktycznie ogranicza możliwość użytkowania radiostacji amatorskiej wyłącznie do jednego miejsca (lokalizacji), wpisanego do pozwolenia, teoretycznie zmiana lokalizacji (chociażby tymczasowa) radiostacji wymaga każdorazowo złożenia wniosku do Prezesa UKE, którego rozpatrzenie oraz wydanie decyzji administracyjnej zmieniającej pozwolenie trwa kilkanaście dni, a przede wszystkim w sposób absolutnie zbędny angażuje czas pracy urzędników państwowych odpowiedzialnych za ewidencję pozwoleń radiowych, a w sposób całkowity uniemożliwia wykorzystanie radiostacji amatorskiej w sposób przenośny lub przewoźny (co jest istotne np. w przypadkach usuwania skutków klęsk żywiołowych), co biorąc pod uwagę uprawnienia ustawowe przysługujące w Polsce radioamatorom obcokrajowcom używającym radiostacji amatorskich w sposób tymczasowy (nie dłużej niż 90 dni) na mocy Art. 144 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz Zalecenia CEPT T/R 61-01 stanowi dyskryminację obywateli polskich wobec obywateli innych państw członkowskich UE, a takowa dyskryminacja jest wprost zabroniona przez Art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Wobec praktycznej niemożności zapewnienia radiostacjom amatorskim użytkowanym w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu radiowym ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami wymaganej przez Art. 148 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz wobec konieczności zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tych samych i niedyskryminujących warunków używania radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wpisaną do pozwolenia – zarówno posiadaczom pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE jak i pozwoleń wydanych przez zagraniczne administracje właściwe dla spraw łączności w innych krajach członkowskich UE, zasadne jest wprowadzenie przy użytkowaniu radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy również dla posiadaczy pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE zasady, iż posiadacz pozwolenia w takich przypadkach „nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami” (Art. 2 ust. 4. Zalecenia CEPT T/R 61-01).
  
gutek
13.07.2014 14:59:47
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888202
Od: 2014-7-13
    SQ5KLN pisze:

      gutek pisze:


      Wystarczyło podać dokument w którym jest jasno napisane że krótkofalowiec amator musi pracować z domu.


    W Ustawie Prawo Telekomunikacyjne masz zapis, że użytkowanie urządzenia radiowego nadawczego bądź nadawczo odbiorczego wymaga stosownego pozwolenia (a więc z automatu nie działa "co nie zabronione, to dozwolone", bo ustawa wprost mówi, że w tym przypadku jest odwrotnie "na co nie masz pozwolenia, jest zabronione"). W pozwoleniu masz konkretny adres zainstalowania radiostacji, więc tylko na ten adres masz pozwolenie, aby używać w innym miejscu, musisz wykazać, że możesz, a obecnie nie ma na to ustawy/rozporządzenia. To nie droga, gdzie "jak nie ma zakazu wjazdu, to można wjechać", tu jest odwrotnie bardzo szczęśliwy

    Edit: To że UKE "przymyka oko" na pewne sprawy nie oznacza, że oficjalnie można. Ale paradoks jest, że użytkownicy CB/PMR mają prawo a my nie bardzo szczęśliwy



Znam prawo telekomunikacyjne ale nie ma w nim napisane że krótkofalowiec amator może pracować wyłącznie z domu. To że w pozwoleniu jest napisane: "lokalizacja" musi mieć odzwierciedlenie w podstawie prawnej a tego niestety nie ma.

No właśnie tu bym się kłócił:
    SQ5KLN pisze:

    To nie droga, gdzie "jak nie ma zakazu wjazdu, to można wjechać", tu jest odwrotnie bardzo szczęśliwy


Jak pracujesz z terenu to zawsze pytasz się czy możesz nadawać z parku czy zamku czy z góry zakładasz że jak nie ma zakazu to pracujesz? wesoły


ps. UKE nie przymyka oczy tylko samo umywa ręce od wielu spraw, cytuję:

Prezes UKE nie stanowi prawa, ale jest jego wykonawcą i nie ponosi także odpowiedzialności za przypadki jego łamania przez użytkowników urządzeń radiowych.
  
Electra03.05.2024 10:13:18
poziom 5

oczka
  
sp9tnm
13.07.2014 15:02:54
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888210
Od: 2014-7-13
Noszę się również z zamiarem przesłania na ręce dyrektora departamentu telekomunikacji w MAiC w ramach zaczynu do dalszych rozważań tłumaczenia rozporządzenia Nr 156/2005 Ministra Informatyki Republiki Czeskiej, w całości poświęconego przepisom obowiązującym w RCz w służbie radiowej amatorskiej. Dokument można praktycznie w całości przenieść na nasze warunki i opublikować. Jeśli jest zainteresowanie, mogę go tutaj streścić.
  
sp9tnm
13.07.2014 15:04:49
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888216
Od: 2014-7-13
    SO1D pisze:


    Jednym słowem dopasowano ideologie do tezy, ze należy odmówić. Powołano się na mnóstwo aktów prawnych w nadziei, ze nie będziesz w stanie ich przeczytać i znaleźć sprzeczności.


Mają pecha. W piątek do UKE poszło to:

Wniosek


W nawiązaniu do treści uzasadnienia Decyzji Prezesa UKE znak
OSS-WKR-5112-93/14 (4) z dnia 3 lipca 2014 r. zwracam się z uprzejmym
wnioskiem o:

1) udzielenie odpowiedzi na pytania:
Jak się ma zawarte w przedmiotowym uzasadnieniu kategoryczne
stwierdzenie Prezesa UKE: "w chwili obecnej nie obowiązuje żadne
pozwolenie radiowe w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej, w którym
lokalizacja urządzenia radiowego nie byłaby precyzyjnie określona tj.
poprzez wskazanie konkretnej lokalizacji (a nie obszaru
przemieszczania)" wobec dostępnej na stronach internetowych UKE
informacji o wydanym przez Prezesa UKE Pozwoleniu Radiowym w służbie
radiokomunikacyjnej amatorskiej Nr 16/B/D/2011 z terminem ważności do
2016-07-22, przydzielonym znakiem wywoławczym SR0FLY oraz lokalizacją
radiostacji amatorskiej: "Obszar powietrzny Rzeczpospolitej Polskiej"
oraz:
Kto i na jakiej podstawie prawnej zdecydował o odstąpieniu od
wynikającego z Art. 146 ust. 1, pkt. 1, lit. b ustawy Prawo
Telekomunikacyjne wymogu wskazania w tym pozwoleniu radiowym ścisłej
lokalizacji radiostacji amatorskiej?

2) udostępnienie na mocy Art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej, treści procedury analitycznej
stosowanej w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej w celu "analizy
możliwości występowania zakłóceń" we wnioskowanej przez podmiot
uprawniony "lokalizacji urządzenia radiowego", którą Prezes UKE
"przeprowadza na etapie wydawania lub zmiany pozwolenia radiowego w
służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej w celu stwierdzenia, że nie
zachodzi ryzyko powodowania szkodliwych zaburzeń elektromagnetycznych
lub kolizji z przyznanymi na rzecz innych podmiotów rezerwacjami
częstotliwości, pozwoleniami radiowymi lub decyzjami o prawie do
wykorzystana częstotliwości oraz że urządzenie pracujące w oparciu o
wnioskowane pozwolenie radiowe może być chronione przed szkodliwymi
zakłóceniami" (cytat z przedmiotowego uzasadnienia) - w szczególności
interesuje mnie w jaki sposób Prezes UKE "jest w stanie jednoznacznie
ustalić, że używanie określonego urządzenia radiowego w służbie
radiokomunikacyjnej amatorskiej w danej lokalizacji nie spowoduje
szkodliwych zaburzeń elektromagnetycznych" (cytat z przedmiotowego
uzasadnienia) biorąc pod uwagę, że Prezes UKE nie posiada żadnej
wiedzy co do typu oraz rodzaju urządzenia, które ma "analizować", jak
również co do stosowanych konkretnych przedziałów częstotliwości,
rodzajów emisji, polaryzacji i wysokości anten oraz mocy wyjściowej
urządzenia, które będzie stosowane w służbie radiokomunikacyjnej
amatorskiej w danej lokalizacji.

3) udostępnienie na mocy Art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej, treści procedury analitycznej
stosowanej w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej w celu ostatecznego
"określenia przez Prezesa UKE proponowanej przez osobę ubiegającą się
o wydanie pozwolenia radiowego lokalizacji" (cytat z przedmiotowego
uzasadnienia) gwarantującej "stwierdzenie, że lokalizacja ta wypełnia
przesłanki pozytywne takiego określenia zawarte w przepisach PT"
(cytat z przedmiotowego uzasadnienia)

4) wyjaśnienie, dlaczego w przypadku urządzenia radiowego znajdującego
się w ruchu, którego użytkownik w regularnych odstępach czasu podaje
przydzielony znak wywoławczy, więc nie jest w żadnym stopniu
anonimowy, "określenie źródła zakłóceń jest praktycznie niemożłiwe"
(cytat z przedmiotowego uzasadnienia)

5) udostępnienie na mocy Art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej, wykazu decyzji Prezesa UKE wydanych
w latach 2013-2014 odmawiających wydania lub zmiany pozwolenia
radiowego w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej, w których
podstawą odmowy była niemożność zapewnienia w lokalizacji wskazanej we
wniosku o wydanie lub zmianę pozwolenia radiowego - ochrony przed
szkodliwymi zakłóceniami wymaganej przez Art. 148 ust. 1 pkt. 3 ustawy
Prawo Telekomunikacyjne

6) udostępnienie uwierzytelnionych odpisów akt postępowania
administracyjnego przeprowadzonego na mój wniosek, a zakończonego
wydaniem przez Prezesa UKE dezyzji OSS-WKT-5112-115/09 (2) z dnia
17.03.2009 r., a dotyczących przeprowadzonej wówczas "analizy
możliwości występowania zakłóceń" w lokalizacji: Katowice, ul.
Strażacka 15/4, którą to analizę Prezes UKE "przeprowadził na etapie
wydawania pozwolenia radiowego w służbie radiokomunikacyjnej
amatorskiej w celu stwierdzenia, że nie zachodzi ryzyko powodowania
szkodliwych zaburzeń elektromagnetycznych lub kolizji z przyznanymi na
rzecz innych podmiotów rezerwacjami częstotliwości, pozwoleniami
radiowymi lub decyzjami o prawie do wykorzystana częstotliwości oraz
że urządzenie pracujące w oparciu o wnioskowane pozwolenie radiowe
może być chronione przed szkodliwymi zakłóceniami". A skoro Prezes UKE
"określił w decyzji" proponowaną przeze mnie lokalizację, to
najwyraźniej "stwierdził, że lokalizacja ta wypełnia przesłanki
pozytywne takiego określenia zawarte w przepisach PT". Na jakiej
podstawie doszedł do powyższego przekonania?

z poważaniem
  
sp9tnm
13.07.2014 15:11:01
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888222
Od: 2014-7-13
A może któryś z Szanownych Kolegów chce mieć na raz więcej niż jeden znak na jednym pozwoleniu? Czemu nie. Ustawa zezwala. A jeśli prezes UKE uważa inaczej, będzie musiał swoją odmowę uzasadnić. Tydzień temu do UKE poszło to:


Uprzejmie wnoszę o zmianę posiadanego przeze mnie Pozwolenia Radiowego Nr 333/I/F/2009 od dnia 01.11.2014:

Treść przed zmianą:
Znak wywoławczy: SP9TNM

Treść po zmianie
Znaki wywoławcze: SP9TNM , SP9PO

Uzasadnienie:
Art. 145 ust. 3 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne stwierdza, że "Pozwolenie może zawierać przydział sygnałów identyfikacyjnych lub znaków wywoławczych" - wobec użycia w Ustawie liczby mnogiej: "znaków wywoławczych" wnoszę jak wyżej.

Z poważaniem
  
SP3SWJ
13.07.2014 15:12:43
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 1518 #1888224
Od: 2009-9-15
    sp9tnm pisze:

    Ogólnie drążę temat od trzech miesięcy wnioskując do UKE i MAiC o podanie wykładni prawnej przepisów, które nas obowiązują i powiem wam, że jest pewne światełko w tunelu. Postaram się opisać w tym wątku wszystko po kolei.
    . . . .



a może byś zrobił BLOG... chronologicznie ... z obrazkami i plikami do pobrania ... taka "historia choroby" :-)

blogspot.com lub na GOOGLE+ lub na FEJSIE .. no chyba że masz własne WWW co pozwoli na ładne czasowe prezentowanie tematu dla ZABŁĄKANYCH HAMSów...

...



_________________

Pozdrawiam wszystkich
Jarek SP3SWJ


  
sp9tnm
13.07.2014 15:15:45
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888229
Od: 2014-7-13
I kolejny wniosek do Prezesa UKE, który też poszedł w piątek:

W treści Zalecenia CEPT T/R 61-01 czytamy:
„2.2 Posiadacz pozwolenia radiowego CEPT przestrzega postanowień Regulaminu Radiokomunikacyjnego ITU, niniejszego Zalecenia oraz przepisów obowiązujących w odwiedzanym kraju. Ponadto należy przestrzegać wszelkich ograniczeń dotyczących krajowych i miejscowych warunków technicznych lub związanych z władzami publicznymi”.

W związku z powyższym uprzejmie wnoszę o udzielenie odpowiedzi pisemnej na poniższe pytania:

1) Jakich „obowiązujących przepisów” (proszę podać nazwy i adresy promulgacyjne ustaw, rozporządzeń lub zarządzeń) musi przestrzegać obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej?

2) Jakich „ograniczeń dotyczących krajowych i miejscowych warunków technicznych lub związanych z władzami publicznymi” (proszę podać nazwy i adresy promulgacyjne ustaw, rozporządzeń lub zarządzeń) musi przestrzegać obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej?

3) Czy obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej, może jej używać w dowolnym miejscu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a jeżeli nie to proszę o wskazanie, w jakich miejscach i po spełnieniu jakich warunków (proszę podać podstawę prawną) może jej używać.

4) Czy obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej, może jej używać w sposób nasobny (radiostacja ręczna, noszona) przemieszczając się po terytorium Rzeczpospolitej Polskiej?

5) Czy obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej, może jej używać z pokładu pojazdu lub jednostki pływającej (za zgodą dowódcy jednostki), przemieszczających się po terytorium Rzeczpospolitej Polskiej?

6) Czy obcokrajowiec, posiadacz wydanego przez zagraniczną administrację Pozwolenia Radiowego CEPT, który na podstawie tegoż pozwolenia użytkuje radiostację amatorską tymczasowo w Rzeczpospolitej Polskiej, a więc w miejscu innym niż wskazane przez zagraniczną administrację w tymże pozwoleniu jako stała lokalizacja radiostacji amatorskiej, może jej używać znajdując się w przestrzeni powietrznej Rzeczpospolitej Polskiej, np. podczas wykonywania skoku spadochronowego lub znajdując się na pokładzie lotni, balonu, sterowca, szybowca, samolotu lub innego statku powietrznego (za zgodą dowódcy statku powietrznego)?

---------------------
Nie wiem, co odpisze UKE, ale możliwości są zasadniczo dwie:
1) obcokrajowcom wolno pracować tymczasowo z terenu RP z dowolnej lokalizacji, co oznacza, że obywatele RP są dyskryminowani, czyli składamy skargę do Komisji Europejskiej + wnioski do UKE o usunięcie naruszenia prawa
albo
2) obcokrajowcom nie wolno pracować tymczasowo z terenu RP z żadnej lokalizacji, co oznacza, że T/R 61-01 i Art. 144 ust. 2 pkt. 2 Prawa Telekomuniacyjnego są przepisami martwymi, o czym należy niezwłocznie zawiadomić CEPT i ERO aby podjęli interwencję w polskiej administracji właściwej ds. łączności, aby ta doprowadziła do usunięcia naruszenia prawa.

Szykuje się gorąca jesień bardzo szczęśliwy
  
sp9tnm
13.07.2014 15:17:01
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888232
Od: 2014-7-13
    SP3SWJ pisze:



    a może byś zrobił BLOG... chronologicznie ... z obrazkami i plikami do pobrania ... taka "historia choroby" :-)



Też mi to chodzi po głowie. Jak mi MAiC odpisze na przeterminowany wniosek z maja to zrobię. A fajne pytania im zadałem :-)
  
gutek
13.07.2014 15:19:10
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 49 #1888234
Od: 2014-7-13
    sp9tnm pisze:

    Ogólnie drążę temat od trzech miesięcy wnioskując do UKE i MAiC o podanie wykładni prawnej przepisów, które nas obowiązują i powiem wam, że jest pewne światełko w tunelu. Postaram się opisać w tym wątku wszystko po kolei.

    W każdym razie od decyzji odmownej nie będę się odwoływał, za to w ubiegłym tygodniu złożyłem kolejny wniosek i mam nadzieję, że tym razem się uda. Jeśli ktoś chce, niech też składa. To nic nie kosztuje. Można go wysłać nie wychodząc z domu, drogą elektryczną przez ePUAP.

    ----------------

    Zwracam się z uprzejmym wnioskiem o zmianę posiadanego przeze mnie Pozwolenia Radiowego Nr .............. poprzez dodanie do jego treści następującej klauzuli:

    „Posiadacz pozwolenia może użytkować amatorską radiostację tymczasowo (nie dłużej niż 90 dni) poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu, na terytorium RP, jednakże w takim przypadku nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami.”

    Uzasadnienie:

    Obecna treść Pozwolenia Radiowego Nr ........... praktycznie ogranicza możliwość użytkowania radiostacji amatorskiej wyłącznie do jednego miejsca (lokalizacji), wpisanego do pozwolenia, teoretycznie zmiana lokalizacji (chociażby tymczasowa) radiostacji wymaga każdorazowo złożenia wniosku do Prezesa UKE, którego rozpatrzenie oraz wydanie decyzji administracyjnej zmieniającej pozwolenie trwa kilkanaście dni, a przede wszystkim w sposób absolutnie zbędny angażuje czas pracy urzędników państwowych odpowiedzialnych za ewidencję pozwoleń radiowych, a w sposób całkowity uniemożliwia wykorzystanie radiostacji amatorskiej w sposób przenośny lub przewoźny (co jest istotne np. w przypadkach usuwania skutków klęsk żywiołowych), co biorąc pod uwagę uprawnienia ustawowe przysługujące w Polsce radioamatorom obcokrajowcom używającym radiostacji amatorskich w sposób tymczasowy (nie dłużej niż 90 dni) na mocy Art. 144 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz Zalecenia CEPT T/R 61-01 stanowi dyskryminację obywateli polskich wobec obywateli innych państw członkowskich UE, a takowa dyskryminacja jest wprost zabroniona przez Art. 18 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Wobec praktycznej niemożności zapewnienia radiostacjom amatorskim użytkowanym w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wskazaną w pozwoleniu radiowym ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami wymaganej przez Art. 148 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz wobec konieczności zapewnienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tych samych i niedyskryminujących warunków używania radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy poza stałą lokalizacją wpisaną do pozwolenia – zarówno posiadaczom pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE jak i pozwoleń wydanych przez zagraniczne administracje właściwe dla spraw łączności w innych krajach członkowskich UE, zasadne jest wprowadzenie przy użytkowaniu radiostacji amatorskiej w sposób tymczasowy również dla posiadaczy pozwoleń wydanych przez Prezesa UKE zasady, iż posiadacz pozwolenia w takich przypadkach „nie może żądać ochrony przed szkodliwymi zakłóceniami” (Art. 2 ust. 4. Zalecenia CEPT T/R 61-01).



Złożyłem podobne pismo przez ePUAP i od 2 miesięcy nie otrzymałem odpowiedzi.

Niestety wielu kolegów będzie się kłócić ale ilu z was napisało do UKE pismo z zapytaniem: dlaczego krótkofalowiec nie może pracować poza domem wraz z podaniem źródła podstawy prawnej?


Jak zadacie pytanie czy można to logiczne że UKE odpisze że nie można.

Niestety nie ma podstawy prawnej która regulowałaby pracę krótkofalowca amatora z domu.


Skoro PZK dba o interesy licencjonowanych nadawców to PZK winno zwrócić się oficjalnie to UKE aby ta kwestia została raz na zawsze w jakimś dokumencie zawarta.


ps.
Jak Aero2 wprowadziło captchę to też wiele osób narzekało. Ile osób zwróciło uwagę że captcha dyskryminowała osoby słabowidzące? Ile też osób napisało do UKE że Aero2 łamie prawo bo oferuje bezpłatny internet tylko osobom pełnoprawnym?

Ja napisałem do UKE i jaki był efekt? UKE wywarło na Aero2 wprowadzenie dużych kodów captcha tak aby były widoczne dla wszystkich a osoby słabowidzące po przesłaniu dokumentów stwierdzających niepełnosprawność mogły mieć całkowicie usuniętą captchę.


Czyli jednak można zmienić przepisy tylko muszą być osoby które napiszą coś do danej instytucji.


Oczywiście można się tu kłócić i łapać za słówka ale tak nic nie zmienimy w przepisach.
  
SP3SWJ
13.07.2014 15:20:44
poziom 6



Grupa: Użytkownik

QTH: JO82LK

Posty: 1518 #1888237
Od: 2009-9-15
    sp5sqz pisze:

    http://www.sp5zba.net/?identyfikacja-radiostacji-amatorskich,46



no właśnie ... a co z tym http://www.uke.gov.pl/wyniki-konsultacji-sposobu-identyfikacji-radiostacji-amatorskich-4033


hmm znikające dokumenty z UKE .... zobaczcie LINK do UKE już nie działa...
http://www.otpzk05.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=27:stanowisko-prezesa-uke-w-sprawie-znakow-wywolawczych&catid=19&Itemid=130



czy ktoś wie gdzie można znaleźć ten dokument ??? Stanowisko Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie identyfikacji radiostacji amatorskich i dysponowania znakami wywoławczymi.
_________________

Pozdrawiam wszystkich
Jarek SP3SWJ


  
sp9tnm
13.07.2014 15:24:12
poziom 4

Grupa: Użytkownik

Posty: 282 #1888242
Od: 2014-7-13
A, jeszcze jedno. Półtora miesiąca temu wystąpiłem do UKE i MAiC z niewinnymi wnioskami:

--------------

Na Pozwoleniach Radiowych w Radiokomunikacyjnej Służbie Amatorskiej wydawanych przez Prezesa UKE widnieje pouczenie o treści: "Posiadacz pozwolenia jest obowiązany do ścisłego przestrzegania przepisów obowiązujących w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej"

Uprzejmie wnoszę o przesłanie pełnego wykazu (w zupełności wystarczy nazwa ustawy, rozporządzenia, zarządzenia, konwencji lub rekomendacji wraz z datą publikacji i nazwą urzędowego zbioru, w którym nastąpiła promulgacja) aktów prawnych, w których znaleźć można "przepisy obowiązujące w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej" według stanu prawnego na dzień wpłynięcia niniejszego wniosku do Organu.

--------------

Wyobraźcie sobie, że do dzisiaj czekam na odpowiedź! Tydzień temu do obydwu Organów poszły zażalenia z 37 KPA. A przecie takie rzeczy to powinny na WuWuWu wisieć.
  
Electra03.05.2024 10:13:18
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 37>>>    strony: 12[3]4567891011121314151617181920

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » OBWIESZCZENIA, INFORMACJE DLA KRÓTKOFALOWCÓW » TYM PANOM JUZ DZIEKUJEMY!

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny