Łożysko oporowe z obudową - skąd wziąć gotowca?
    sq8luu pisze:

      SP8LBK pisze:

      Łożyska kulkowe zwykłe dzielimy na 4 podstawowe grupy konstrukcyjne:
      - poprzeczne jednorzędowe
      - poprzeczne dwu i wielorzędowe
      - skośne jedno i dwurzędowe
      - wzdłużne
      Widzimy tu podział ze względu na działanie głównej siły w poprzek lub wzdłuż osi łożyska.
      http://flt24.pl/index.php?cPath=3

      Najważniejszą zaletą tych łożysk jest możliwość przenoszenia przez nie zarówno obciążeń poprzecznych, jak i wzdłużnych nawet przy dużych prędkościach obrotowych

      Ten cytat wyrwany z kontekstu opisu łożysk kulkowych jaki przedstawił SQ8LUU świadczy o braku jego podstawowej wiedzy, niezrozumieniu treści i próbie wprowadzenia czytających w błąd bo siły wzdłużne (wzdłuż osi łożyska) przenoszą wyłącznie, jak sama nazwa wskazuje - łożyska wzdłużne.


    SP8LBK - nie kłam człowieku !
    Ja niczego nie wyrwałem z kontekstu i nie zarzucaj mi że chciałem kogoś wprowadzić w bład. Ze strony producenta światowej klasy łożysk skopiowałem 1:1 ( pomijając jedynie nazwę producenta łożysk oraz późniejsze informacje opisowe ). Cytując te informacje podałem link źródła informacji.
    Tu jest link oryginalny http://www.skf.com/pl/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/index.html.Nie dokonywałem żadnych modyfikacji tekstu ! Każdy może sobie wejść na tą stronę,przeczytać i wyciągnąc wnioski.

    ...i zejdź ze mnie .

Nie byłbym mechanikiem gdybym nie sprawdził tego zdania
Łożyska kulkowe zwykłe SKF posiadają głębokie, ciągłe rowki w bieżni. Te rowki w bieżni są ściśle styczne z kulkami, co umożliwia łożyskom przenoszenie obciążeń promieniowych i osiowych w obu kierunkach.
Rozmawiałem dziś na ten temat z naszym biurem konstrukcyjnym ale także z przedstawicielem tej firmy.
Ogólne zdziwienia - jakie rowki w bieżni????
Jest to prawdopodobnie nieprezyzyjne tłumaczenie na język polski bo różnica występuje tylko w głębokości bieżni w obydwu pierścieniach, przez co kulki mają większą powierzchie przylegania (styczność) do obydwu bieżni ale nie jest to standardem dla wszystkich łożysk kulkowych. Stosowane jest tylko w kilku odmianach, prawdopodobnie w łożyskach ze zwiększonym luzem poprzecznym lub w łożyskach przewidzianych do pracy w podwyższonych temperaturach.
Zasada jest jednak taka, że łożyska kulkowe poprzecze i skośne nie są przewidziane do obciążeń wzdłużnych, czyli takich, które działają wzdłuż osi łożyska.



  PRZEJDŹ NA FORUM