Łożysko oporowe z obudową - skąd wziąć gotowca? |
sq8luu pisze: SP8LBK pisze: Łożyska kulkowe zwykłe dzielimy na 4 podstawowe grupy konstrukcyjne: - poprzeczne jednorzędowe - poprzeczne dwu i wielorzędowe - skośne jedno i dwurzędowe - wzdłużne Widzimy tu podział ze względu na działanie głównej siły w poprzek lub wzdłuż osi łożyska. http://flt24.pl/index.php?cPath=3 Najważniejszą zaletą tych łożysk jest możliwość przenoszenia przez nie zarówno obciążeń poprzecznych, jak i wzdłużnych nawet przy dużych prędkościach obrotowych Ten cytat wyrwany z kontekstu opisu łożysk kulkowych jaki przedstawił SQ8LUU świadczy o braku jego podstawowej wiedzy, niezrozumieniu treści i próbie wprowadzenia czytających w błąd bo siły wzdłużne (wzdłuż osi łożyska) przenoszą wyłącznie, jak sama nazwa wskazuje - łożyska wzdłużne. SP8LBK - nie kłam człowieku ! Ja niczego nie wyrwałem z kontekstu i nie zarzucaj mi że chciałem kogoś wprowadzić w bład. Ze strony producenta światowej klasy łożysk skopiowałem 1:1 ( pomijając jedynie nazwę producenta łożysk oraz późniejsze informacje opisowe ). Cytując te informacje podałem link źródła informacji. Tu jest link oryginalny http://www.skf.com/pl/products/bearings-units-housings/ball-bearings/deep-groove-ball-bearings/index.html.Nie dokonywałem żadnych modyfikacji tekstu ! Każdy może sobie wejść na tą stronę,przeczytać i wyciągnąc wnioski. ...i zejdź ze mnie . Nie byłbym mechanikiem gdybym nie sprawdził tego zdania Łożyska kulkowe zwykłe SKF posiadają głębokie, ciągłe rowki w bieżni. Te rowki w bieżni są ściśle styczne z kulkami, co umożliwia łożyskom przenoszenie obciążeń promieniowych i osiowych w obu kierunkach. Rozmawiałem dziś na ten temat z naszym biurem konstrukcyjnym ale także z przedstawicielem tej firmy. Ogólne zdziwienia - jakie rowki w bieżni???? Jest to prawdopodobnie nieprezyzyjne tłumaczenie na język polski bo różnica występuje tylko w głębokości bieżni w obydwu pierścieniach, przez co kulki mają większą powierzchie przylegania (styczność) do obydwu bieżni ale nie jest to standardem dla wszystkich łożysk kulkowych. Stosowane jest tylko w kilku odmianach, prawdopodobnie w łożyskach ze zwiększonym luzem poprzecznym lub w łożyskach przewidzianych do pracy w podwyższonych temperaturach. Zasada jest jednak taka, że łożyska kulkowe poprzecze i skośne nie są przewidziane do obciążeń wzdłużnych, czyli takich, które działają wzdłuż osi łożyska. |