Łożysko oporowe z obudową - skąd wziąć gotowca?
    SP2LIG pisze:

    Zdjęcia nr 4 i 5 wybitnie świadczą o niechlujstwie wykonanie całości o estetyce już nawet nie wspominam. Na dachu estetyka tej jest ważna.
    Pomijam fakt wykorzystania łożyska niewłaściwego jako łożyska oporowego. Niech ten ewidentnie negatywny przykład będzie przestrogą dla wszystkich nawiedzonych którzy tak chcą wykorzystać zwykłe łożysko nośne jako łożysko oporowe.

    Mimo powiększenia zdjęcia nr 4 i nr 5 nie widać tam grama śladu jakiegokolwiek smaru stałego co może świadczyć o tym że "producent" tego bubla zastosował łożysko typu otwartego. Nie ma(nie widać) również najmniejszego śladu zaślepek plastykowych lub stalowych co mogłoby wskazywać na zastosowanie łożyska typu zamkniętego. Zastosowanie łożyska zamkniętego zapewne przedłużyłoby agonię rzeczonego przykładu bubla.

    SP9MRN, (sorry ale nie raczysz podać imienia) bardzo dobry i bezdyskusyjny przytoczyłeś przykład podcierania tyłka szkłem.
    ___________
    Greg SP2LIG

Uszczelki typu Z stalowe czy RS stal oblana gumą nie zabezpieczają w 100% przed wnikaniem wody do środka ale z pewnością przedłużą żywodność łożyska, szczególnie te z uszczelkami RS.
Do zwiększenia szczelkości w obudowach łożysk w zależności od konstrukcji powinno zastosować się dodatkowe uszczelki typu O-ring lub simering.
Zapewne kilku z czytelników spotkało się ze zjawiskiem zamarźnięcia łożyska.


  PRZEJDŹ NA FORUM