Norman Atlantic wzywa pomocy
Jest tak jak było ale dodatkowo transceiver UKF posiada moduł cyfrowy, który transmituje na kanale 70. Jeśli nie masz modułu cyfrowego to i tak nadal możesz wzywać pomocy na FM. Na kanale 16. Różnica polega na tym, że cyfrowe wezwanie pomocy powoduje automatycznie alarm na terminalach GMDSS i zawiera info o tym, kto tej pomocy wzywa i gdzie (GPS). Da się także wpisać rodzaj niebezpieczeństwa na przykład fire, dangerous list, sinking, pirates a jeśli nie ma czasu to nie podaje się niczego i wtedy idzie jako undesignated. Terminal GMDSS dla obszaru A2 zawiera radio na KF (i to wcale nie takie złe, ma zazwyczaj sporo ponad 100W i automatyczną skrzynkę przy antenie a to jest duuuża różnica w stosunku do starego sprzętu) i nadaje wezwania cyfrowo po to, by elektronika włączyła alarm na mostku na innych statkach w zasięgu i później można prowadzić rozmowy głosowe. Każdy, nawet najmniejszy jacht może mieć ukaefkę z zaprogramowanym wpisem i dzięki temu wezwanie pomocy zostanie automatycznie potwierdzone. Ten prom miał na pewno więcej niż jeden terminal GMDSS dla obszaru A2+ i wezwanie odbyło się cyfrowo na KF i SAT a potem rozmowy głosowe na obu pasmach (KF i UKF).


  PRZEJDŹ NA FORUM