Gannet - lokalizacja samochodu niezagłuszalna?
Witam,

[quote=matt]
    SP6MMM pisze:


    Wychodzi na to, że to połączenie GSM z komunikacją radiową.

Wg tego co pisza na stronie tylko najnowsze moduly maja GSM jako DODATEK. Moduł normalny działa bez GSM, radiowo, nie wiem na jakich falach. Jak zobaczycie filmiki jak namierzali wygląda na zestawy które stroją na jakąś częstotliwość (skrzętnie zamaskowana) i kręcą anteną kierunkową z samochodów, samolotu a potem z zestawów noszonych. Co ciekawe urządzenie musi działać na innych falach niż GSM ponieważ namierzają samochody w których były włączone profesjonalne jammery GPS/GSM na wszystkie pasma.[/quote]

Tak sie skłda iz znam ta firme - swego czasu pracował tam kolega z Ostrawy.
system jest oparty o własna siec przemienników + całodobowe centra rejestrujące i przetwarzające dane. samochód ma na pokladzie nadajnik. tenże TX w razie "W" wysyła sygnał alarmowy, w założeniach miał tez wysyłac aktualna pozycje. wstepna lokalizacja odbywa sie na podstawie analizy sygnałów otrzymanych przez określone przemienniki. dopiero potem rusza/ruszaja samochody patrolowe. nie jest to ciągła transmisja a sekwencje. jesli ktos chciałby zakłócac to przede wszystkim przemienniki. sa jednak i na to przygotowani. TX-y starszej wersji miały zapasowa QRG ale w tym samym pasmie. z tego co sobie przypominam, auto miał 2 TX-y UHF i VHF. na najwiekszym parkingu w Ostrawie zespoł pościgowy potrzebował ok 3 minut na zlokalizowanie samochodu. Nie znam danych jak to jest zorganizowane w firmie GANMET ale żeby rzeczywiscie byc skutecznym trzeba miec mocno rozbudowana infrastrukture. Opowiesci o samolotach pelengacyjnych wkładam miedzy bajki. szybciej można posłuzyc sie odpowiednio wyposazonym dronem ale jeśli auto warte było uprowadzenia to "fachowcy" maja z pewnościa zakłócarke tej samej klasy lub wyższej jakiej używaja niektóre zespoły saperów.

miłego dnia
jacek sp9ikf


  PRZEJDŹ NA FORUM