Przebieg egzaminu 2016
    SP2LIG pisze:

      SQ9JXT pisze:

      ...... Poza tym, spora część akumulatorów już nie posiada w ogóle czegoś takiego jak korki. Jest to zaślepione i tyle - choć nadal zaworek jest.



    Powyższe dotyczy akumulatorów żelowych bezobsługowych często mających magiczne oko : kolor zielony naładowany, kolor żółty do ładowania, kolor czerwony rozładowany. Rzeczony magiczny slip miały również co poniektóre akumulatory kwasowe obsługowe w dawniejszych latach.



A skąd, dotyczy to wszelkich akumulatorów, samochodowych obsługowych i bezobsługowych, AGM, żelowych. To nie ma nic do rzeczy. Nawet takie stare co miały korki wkręcane, to w korkach miały odpowietrznik w postaci dziurki i labiryntu aby się elektrolit nie wychlapywał. Zatem nawet w starych samochodowych nie trzeba było wykręcać korków przy ładowaniu w obawie przed wzrostem ciśnienia w celach. Chodzi o to, że nigdy nie trzeba było przy ładowaniu wykręcać korków. Gdyby była taka potrzeba, to akumulator w samochodzie musiałby jeździć bez korków. Przecież ładowanie akumulatora w samochodzie, w centralce alarmowej, skuterze, czy innym urządzeniu przebiega dokładnie tak samo jak w garażu na stole przy podłączonym prostowniku. Gaz się wydziela jednako przy ładowaniu alternatorem jak i prostownikiem.
Stąd to pytanie w testach nie ma żadnego merytorycznego sensu, tym bardziej że prawidłowa odpowiedź jest błędna wesoły


  PRZEJDŹ NA FORUM