Wszystko co trzeba wiedzieć o budowie zasilaczy/ Budujemy własny zasilacz. |
canis_lupus pisze: SQ9JXT pisze: to mam prawo dostać choć ustawowe 2 lata gwarancji. W jakiej ustawie masz takie coś? ![]() Odpowiem Ci, choć to o co pytasz nie ma związku z tematem wątku. Obecnie występuje pojęcie gwarancji (nieobowiązkowa - nie ma obowiązku jej udzielania, lub korzystania, czyli tak jak było dotychczas) i rękojmi (z mocy prawa), która zastąpiła dotychczasową "niezgodność towaru z umową". Nowela miała dostosować nasze przepisy do rynku UE. Zatem: Dz.U. z 2016 poz. 380 • Brzmienie od 1 maja 2016 r. Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości — przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu Z punktu widzenia klienta, jeżeli gwarancja jest krótsza niż 2 lata to i tak można towar reklamować u sprzedawcy przez 2 lata z tytułu rękojmi ustawowej. Gwarancja nie jest obowiązkowa, ale jak ma mniej niż 2 lata to nie ma ona sensu i nie ma też sensu z by z niej korzystać. Gwarancja dla klienta ma sens jedynie wtedy, gdy jej warunki są lepsze niż te, które daje ustawowa rękojmia. Zatem jak producent/sprzedawca daje 1 rok gwarancji swojej gwarancji na kabel, to jego sprawa. Natomiast jak kabel ma więcej niż rok, to chyba każda rozsądna osoba przy reklamacji skorzysta z rękojmi. Korzystanie z gwarancji nie jest obowiązkowe i tylko klient decyduje czy chce korzystać z gwarancji czy rękojmi. Pzdr! |