System AIS w żegludze
Jacek,
Witam,
tak masz rację, Ty jako serwisant musisz zdać urządzenie w działaniu a ja podpisać service report. Tak to działa.
Wajch do przełączania GPS1/GPS2 już się nie instaluje, wszystko "full automat", np ECDIS dostaje sygnał jednocześnie z obu urządzeń. Jeżeli różnica pozycji jest zbyt duża to się dopiero zaczyna jazda na czerwono /najczęściej gdy GPS1/DGPS2/. Trzeba wtedy w ECDIS-ie zmienić ustawienia ale to i tak nie usunie komunikatu o błędnej pozycji.
SSIS, masz chyba na myśli SSAS,tak sygnał alarmowy jest adresowany do agencji upoważnionej przez administrację morską kraju bandery oraz do kompanijnego CSO.
Co do VDR, tak porządne marki maja własny GPS, mimo tego urządzenie ma podłączony przewód NMEA. Pewnie sygnał z Gyro bo radary, ster czy parametry pracy ME to już inna bajka.
Nie tylko tanie bandery wymagają backup-u z mapami papierowymi.
Pozdrawiam




  PRZEJDŹ NA FORUM