Koszt wypuszczenia balonu stratosferycznego i pozwolenie
Poruszyłeś tak szeroki temat, że nie da się na niego odpowiedzieć w krótkim poście.

Generalnie na organizację składa się wiele kosztów:
- dojazd ekipy na miejsce startu
- budowa elektroniki (komputer pokładowy, tracker)
- zakup elementów zużywalnych (powłoka balonowa, gaz)
- poszukiwania

I teraz w zależności od Twoich indywidualnych założeń projektowych, te koszty będą różne.

1. zakup powłoki - znajdziesz w google miejsca w Polsce, UK, Niemczech, gdzie z łatwością je nabędziesz
2. zakup gazu typu hel / wodór - zależy od firmy, która go sprzedaje.

W Poznaniu mamy firmę, która dowozi nam gazy na miejsce startu wraz z wózkiem, reduktorem. W Toruniu natomiast firma dostarczy, ale juz bez reduktora, etc
Wszystko zależy od lokalnej firmy i to tam uzyskasz najbardziej aktualne informacje.
Jeśli planujesz jeden lot, to zadbaj, aby reduktor do odpowiedniego gazu dostarczyła firma sprzedająca. Jeśli planujesz ich więcej warto rozważyć zakup.
Również detale odnośnie opłaty najlepiej uzyskać od konkretnej firmy - są spore różnice w Polsce.
Ja zawsze negocjuję i najczęściej opłaty za dzierżawę nie płacę.

3. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Nie zajmuje się planowaniem lotu za Ciebie. Ty wybierasz miejsce startu i dogodny termin.
Miejsce startu nie powinno być w obszarze tzw. CTR lotnisk cywilnych i odpowiednio wojskowych. Jeśli takie miejsce wybierzesz to najczęściej PAZP zadzwoni do Ciebie i poinformuje, iż nie zostanie wydany NOTAM.
PAZP, też nie doradza w zakresie pogody i wyboru najlepszego czasu na start - to Twoje zadanie.
Warto zaglądać na ich stronę w poszukiwaniu aktualnego formularza zgłoszenia - zdarza się, że się zmienia i wówczas należy uzupełniać brakujące dane.
We wniosku podajesz średnicę powłoki wypełnionej gazem w momencie startu i również w momencie pęknięcia.

Temat szeroki. Jeśli potrzebujesz pomocy możesz do mnie zadzwonić (+48 660 426 336).

powodzenia!


  PRZEJDŹ NA FORUM