Praca /AM, /MM
    SP3DOG pisze:



    ....... Była rozmowa z UKE, gdzie zostało autorytatywnie stwierdzone, aby pracować ze statku powietrznego /AM musimy posiadać odpowiednie uprawnienia, licencja amatorska nas do tego nie uprawnia. I to samo dotyczy pracy na morzu /MM ( bo przy pracy z wód śródłądowych powinno się łamać /M ).





Jest takie stare porzekadło które mówi że kto dużo pyta się ten ma jeszcze więcej odpowiedzi. Nie zawsze są one odpowiedzią na zadane pytanie.
Z cytatu w/w wynika jasno że UKE przekazał niewłaściwą odpowiedz, która dotyczy łączności profesjonalnej na bank nie łączności w służbie amatorskiej. Operator zawodowy pracujący ze statku morskiego lub ze statku powietrznego nie łamie się przez AM lub MM bo nie ma do tego podstawy, on czyli dany operator posługuje się znakiem przynależnym na stałe do danego podmiotu/statku np. polski statek morski będzie posiadał taki znak np. SPGT lub statek powietrzny będzie posiadał taki znak np. SP-LFR.
Jest widoczna różnica pomiędzy znakami statku morskiego i statku powietrznego a znakiem w służbie amatorskiej np. SP9XXX. Jest aż nadto widoczna.
Natomiast jeżeli dany operator służby amatorskiej znajdzie się na pokładzie jednego z w/w statków i uzyska zgodę kapitana to będzie podawał znak np. SP9XXX/AM statek powietrzny lub SP9XXX/MM statek morski ale warunek będący na wodach międzynarodowych.

W UKE w/w rozmowa była prowadzona może z panią księgową lub może z panią sprzątaczką. Obie panie z całym szacunkiem nie były kompetentne do udzielenia odpowiedzi na w/w temat.
Wpierw trzeba odszukać w UKE osobę kompetentną i jej zadać pytanie. Chyba nie muszę dalej udowadniać że UKE ewidentnie wprowadziło was w totalny błąd.
_______________
Greg SP2LIG


  PRZEJDŹ NA FORUM