Prośba o pomoc - Serwis Icom
    sq6ade pisze:

    To na wuja prezentują w serwisówce schemat płyty i rysunki ścieżek oraz czasami
    kilka innych pomocy ? A od czego support serwisowy od producenta dla dystrybutora
    z serwisem autoryzowanym ?

    Czasami też wymieniam całe płyty ale wyłącznie w produktach chińskich i tajwańskich
    do których nie ma części a czasami nawet schematów nie ma - wtedy to nieuniknione.


W Niemczech jest takie powiedzenie dotyczące spraw serwisowych w elektronice:

"Każda naprawa która trwa dłużej niż pół godziny jest nieopłacalna"

Chodzi tu o roboczogodzinę serwisanta .
Tak więc wyśledzenie pękniętej ścieżki między warstwami trwa w większości przypadków powyżej pół godziny co skutkuje właśnie takim a nie innym rozwiązaniem (wymiana płyty) . W sprzęcie Motoroli robi się dokładnie tak samo . Przy poważniejszych usterkach (rozwarstwienie płyty)wymienia się całą płytę . Dostępnymi narzędziami software'owymi zmienia się potem numer fabryczny co by się zgadzał z podanym na naklejce . Takie czasy wesoły.


  PRZEJDŹ NA FORUM