Prośba o pomoc - Serwis Icom |
sq6ade pisze: To na wuja prezentują w serwisówce schemat płyty i rysunki ścieżek oraz czasami kilka innych pomocy ? A od czego support serwisowy od producenta dla dystrybutora z serwisem autoryzowanym ? Czasami też wymieniam całe płyty ale wyłącznie w produktach chińskich i tajwańskich do których nie ma części a czasami nawet schematów nie ma - wtedy to nieuniknione. W Niemczech jest takie powiedzenie dotyczące spraw serwisowych w elektronice: "Każda naprawa która trwa dłużej niż pół godziny jest nieopłacalna" Chodzi tu o roboczogodzinę serwisanta . Tak więc wyśledzenie pękniętej ścieżki między warstwami trwa w większości przypadków powyżej pół godziny co skutkuje właśnie takim a nie innym rozwiązaniem (wymiana płyty) . W sprzęcie Motoroli robi się dokładnie tak samo . Przy poważniejszych usterkach (rozwarstwienie płyty)wymienia się całą płytę . Dostępnymi narzędziami software'owymi zmienia się potem numer fabryczny co by się zgadzał z podanym na naklejce . Takie czasy ![]() |