NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PASMO KF » PROBLEM Z ZASILANIEM TRX A AUCIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

problem z zasilaniem trx a aucie

  
fish74
27.09.2023 19:36:28
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8119702
Od: 2013-3-24
Witam.
Kilka poprzednich aut , zasilanie prosto z aku trxa - wszystko bez problemów , pełna moc.
Nowe auto - zasilanie czy to prosto z aku , czy to minus z punktu masy , czy to z zapalniczki (20A ) - wyłącza radio przy próbie nadawania ...możę z 50 W jeszcze ledwo pójdzie, ale przy 100 W nie da rady. Ani Icom ani Kenwood .Ani przy zgaszonym ani zapalonym aucie .
Auto z systemem start-stop , wiem że wtedy jest inny aku ...Kable grube , całość działała na innych autach bezproblemowo. Ktoś ma pomysł dlaczego ?
  
Electra31.10.2024 23:51:32
poziom 5

oczka
  
SO8FM
27.09.2023 19:53:15
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Rzeszów

Posty: 273 #8119706
Od: 2015-7-30
Też mam start-stop, przystosowany do tego akumulator z punktu widzenia radia nie robi różnicy. Nie ma cudów, przynajmniej z akumulatora bezpośrednio musi działać. Może przewód ci się skiepścił? Albo zrobiłeś nowy z kabla typu dużo plastiku i trzy wąsy metalu (niekoniecznie miedzi)? Zapewne masz bezpieczniki na kablu. Może tam coś nie kontaktuje?

Pozdrawiam,
Paweł
  
SP6MMM
27.09.2023 20:04:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO80CS

Posty: 3175 #8119710
Od: 2010-7-26
Ta sama kataryna fiksuje?
_________________
http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/
http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
  
sp5it
27.09.2023 20:09:42
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: KO02OI

Posty: 7471 #8119713
Od: 2009-12-28
A jak na sztucznym obciążeniu?
_________________
You can't have too many antennas...
Obrazek
  
fish74
27.09.2023 20:14:08
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8119715
Od: 2013-3-24
Auto inne ...na dwóch różnych antenach to samo...dwa różne zestawy kabli ,dwa różne trxy...w sobotę spróbuję na innym aucie ...cuda jakieś
  
SP6MMM
27.09.2023 20:23:11
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: JO80CS

Posty: 3175 #8119718
Od: 2010-7-26
W ciul zmiennych... Spoko...
_________________
http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/
http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/
  
fish74
27.09.2023 20:27:42
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8119721
Od: 2013-3-24
Zmieniło się tylko auto cała reszta.to samo a nawet drugi radio z drugim kpl kabli...
  
SP8ILF
27.09.2023 22:39:39
poziom 6

Grupa: Użytkownik

QTH: HR08

Posty: 982 #8119756
Od: 2011-10-23
    fish74 pisze:

    Zmieniło się tylko auto cała reszta.to samo a nawet drugi radio z drugim kpl kabli...


To chyba trzeba auto zmienić lollollol
_________________
SP8ILF Marian Roman
Wszyscy młodzi, piękni i mądrzy za lat 50-siąt będziecie starzy , pomarszczeni , łysi i psu na budę Wasza dzisiejsza wiedza . Pamiętajcie !!! I błagam piszcie jeśli macie coś konkretnego do powiedzenia, jeśli nie to włóżcie palec w ... a nie stukajcie w klawiaturę !!! 73 mni dx
  
sp4xkb
27.09.2023 23:51:55
poziom 2

Grupa: Użytkownik

QTH: Grajewo/Olecko

Posty: 82 #8119768
Od: 2010-3-21
Minus do karoserii a nie do aku. W samochodach tych pomiedzy mimusem aku a karoseria jest bocznik prądowy z czujnikiem. Jezeli antena jest umasiona do karoserii to radiem robisz bypas dla tego czujnika. Samochod tez zwariuje od tego.
_________________
Konrad (Cezary) SP4XKB, admin sieci DMR+ i Fusion 2.
Rpt: SR4OE, SR4DMR, SR4BPN, SR4UBI, SR4DLM,
  
fish74
28.09.2023 06:31:02
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8119780
Od: 2013-3-24
Pisałem wyżej,podłączałem też minus do punktu masy...to samo.Może buda nie Dońca metalowa?...znajomy też tak miał ...w sobotę próba na innym aucie 😏,
  
antek
28.09.2023 06:52:37
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #8119786
Od: 2014-3-2
Podłącz woltomierz do radia i zobacz co się dzieje z napięciem jak nadajesz. Anteny masz magnetyczne czy połączone z masą z karoserii?
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
Electra31.10.2024 23:51:32
poziom 5

oczka
  
SP3LOZ
28.09.2023 10:18:44
poziom 3

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82ij, nr Poznan

Posty: 155 #8119836
Od: 2012-8-26


Ilość edycji wpisu: 1
Ja się podłączyłem do rozdzielnicy z bezpiecznikami, bez żadnej modyfikacji instalacji samochodu (plus, natomiast minus z karoserii).
Użyłem do tego rozgałeźnika bezpiecznika (do kupienia na znanych portalach aukcyjnych w Polsce i Chinach). Są trzy rozmiary bezpieczników, u mnie ten namniejszy (mikro). Jest to rozgałęźnik który wciska się w miejsce bezpiecznika. Do pierwszego jego gniazda wkłada się wyjęty lokalny bezpiecznik a do drugiego swój bezpiecznik który zabezpiecza radiostację. W moim przypadku wykorzystałem nieużywany bezpiecznik do szyberdachu którego nie mam.

Załączam trzy zdjęcia:
- co należy zakupić
- wygląd rozdzielnicy z rozgałęźnikiem, po prawej zielonym kolorem zazanaczone oczko lutownicze M6 i dodatkowa nakrętka (podłączenie minusa do karoserii)
- zaciski laboratoryjne do których podłączam radiostację. Przykręciłem je do kawałka tworzywa odciętego ze starej deski do krojenia chleba. Ten kawałek został potem przypięty paskami do ramki glośnika którą przykręciłem dwoma wkrętami do plastikowej osłony. Zamiast tego można zrobić jakieś inne złącze, np T60.
Mam auto-stop, żadnych problemów. Demontaż takiej instalacji w razie potrzeby to chwila moment.

Pozdrawiam,
Artek, SP3LOZ

https://www.dropbox.com/scl/fi/zog7vo0tep6zaitjyjvna/CarPwr_rozgaleznikMikro.png?rlkey=k7iwjyiypgkwqq6fhaetl2gsc&dl=0
https://www.dropbox.com/scl/fi/uyugdha8i7uaxjne7jv5h/CarPwrConn_p1.jpg?rlkey=tqzgu3sqxe7xxp1uft643e4qj&dl=0
https://www.dropbox.com/scl/fi/z5moi4jtepfdmzd5wycfe/CarPwrConn_p2.jpg?rlkey=8xoazxnqgr6fotzcu4m55kyjo&dl=0
  
fish74
28.09.2023 10:32:53
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8119838
Od: 2013-3-24
O widzisz dobry pomysł ...w jednym z poprzednich aut tak miałem ale przecięta izolacja grubego kabla plusowego koło bezpieczników i tam się wpiąłem , minus śruba obok i było wszystko dobrze , inne auto z aku prosto przewód do środka obok linki otwierania klapy i też bez najmniejszych problemów ....tu za ch...ę.Auto nowe z salonu więc ingerować nie mogę .
  
VSS
28.09.2023 10:50:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3886 #8119847
Od: 2009-12-24
Ja podczas "wpinania" się w przewody w aucie używałem takich szybkozłączek:


Są na różna przekroje przewodu. na cienkie kable (jak wpinałem się do szyny CAN) używałem szybkozłączek żelowych Scotchlok.


_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
sp9ds
28.09.2023 10:55:46
poziom 4

Grupa: Użytkownik

QTH: Kraków

Posty: 255 #8119849
Od: 2022-5-27
    VSS pisze:

    Ja podczas "wpinania" się w przewody w aucie używałem takich szybkozłączek:


    Są na różna przekroje przewodu. na cienkie kable (jak wpinałem się do szyny CAN) używałem szybkozłączek żelowych Scotchlok.



To są bardzo złe szybkozłączki. Dają słabej jakości, niepewne połączenie. Już lepiej przeciąć kabel i założyć Wago.
  
VSS
28.09.2023 11:32:04
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3886 #8119856
Od: 2009-12-24
    sp9ds pisze:


    To są bardzo złe szybkozłączki. Dają słabej jakości, niepewne połączenie. Już lepiej przeciąć kabel i założyć Wago.


ja tam nie narzekałem. setki samochodów działa do dziś na nich.
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
fish74
30.09.2023 16:50:24
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8120499
Od: 2013-3-24
Gruble kable z aku , bądź po zapalniczce ( gniazdo w bagażniku, bezp 20 A ,solidny wtyk bez sprężynki więc powinno dać radę )tak samo .
Podczas próby nadawania kenwood TS 50 przy mocy 10 W - spadek z 13,34 V do 12,10 V , przy mocy 50 W - spadek do 11,75 V , przy mocy 100 W - nie da już rady , wyłącza radio i wyskakuje Hello ...skąd takie spadki ? obstawiam ten nowoczesny aku bo co innego ?
W kilku poprzednich autach miałem to radio przez wiele lat i zawsze było ok , a teraz zagwozdka.
  
Abecado
30.09.2023 17:34:55
Grupa: Użytkownik

Posty: 8 #8120508
Od: 2020-12-5


Ilość edycji wpisu: 1
Grube kable czyli jakie ? Jaka długość ? Spróbuj pożyczyć jakiś drugi sprawny akumulator, spróbuj uruchomić tego TRX i zrobić serię pomiarów napięcia. Inny test starego akumulatora to obciążyć go żarówką 55 W i pomierzyć na nim napięcie. Potem dodać drugą i trzecią żarówkę - 55 W - 110 W - 115 W.
  
fish74
30.09.2023 18:28:37
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 83 #8120515
Od: 2013-3-24
Kable 2.5 około 2 mb w sumie... Kolejny raz powtórzę.Na poprzednim aucie było wszystko ok...
  
antek
30.09.2023 18:32:00
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1063 #8120517
Od: 2014-3-2


Ilość edycji wpisu: 1
To zmierz ile jest na akumulatorze, aż się samo prosi...
_________________
Kod Q - nie mów do mnie kotku HAMie jeden!
  
Electra31.10.2024 23:51:32
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PASMO KF » PROBLEM Z ZASILANIEM TRX A AUCIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny