|   |   | 
| HekTor | 22.11.2009 16:00:58   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO13AE
  Posty: 524 #371248 Od: 2009-9-3
  | Przepraszam Kolegę SQ5OMW za literówkę. Gratuluję latającego hobby! 73! _________________ ex SP3-7215 | 
|   |   | 
| Electra | 04.11.2025 15:00:48 | 
 
 
   | 
			
			
		  | 
|   |   | 
| SQ5AM | 22.11.2009 16:10:33   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO02LG
  Posty: 2240 #371251 Od: 2009-2-3
 
 
  UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | Greg troszkę wyszły tutaj Twoje braki w prawie telekomunikacyjnym. Skoro jesteś taki obyty w tej kwestii to powiedz mi czy lecąc sobie samolotem, motolotnią czy czymkolwiek co lata i mając licencję amatorską nie mam prawa prowadzić rozmów w paśmie amatorskim??? Jeśli twierdzisz, że nie, to poproszę o podstawę prawną, bo mnie uczono, że jeżeli rozmawiam z innego miejsca niż miejsce instalacji radiostacji to łamie swój znak przez:.... P jak jestem z ręczniakiem w łapie na spacerze, przez numer okręgu, jeśli wyjechałem sobie na działkę poza okręg macierzysty i tam postawiłem tam antenę, mm jak płynę statkiem albo am jak lecę samolotem. Jeżeli lata poza strefą kontrolowaną, to nie ma obowiązku posiadania radia na pokładzie, a co za tym idzie nie ma obowiązku posiadania licencji radiooperatora w paśmie lotniczym. Nawet jakby tam ULMem. Albo kolega Greg robił licencję 20 lat temu i takie były wtedy przepisy, albo mi na kursie starsi krótkofalowcy głupot naopowiadali. _________________ Adrian | 
|   |   | 
| HekTor | 22.11.2009 16:10:45   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO13AE
  Posty: 524 #371253 Od: 2009-9-3
  | Greg, SQ2LIG - Twoja omnipotentna wiedza w zakresie RR jest powalająca...  Chylę czoła, przyklękam na jedno kolano, sprzęt wystawiam na Alle.o - i zmykam przerażony!  _________________ ex SP3-7215 | 
|   |   | 
| SP2LIG | 22.11.2009 16:29:47   | 
 
  
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: GDYNIA
  Posty: 13177 #371267 Od: 2009-3-16
  | ...SQ5NPS!!!!
 
  Jeżeli jesteś pasażerem balona,lotni lub innego to możesz sobie rozmawiać do woli łamiąc się przez AM,jeżeli jesteś pilotem i prowadzisz łączność służbową(kontakt z lotniskiem)w pasmie amatorskim to na bank łamiesz prawo...usiłujesz być obyty i wszystkowiedzący,to proszę powiedz kiedy będziesz się łamał przez mm bo akurat brak mi wiedzy w tym temacie.Jeżeli bybym złośliwym to już bym Ci odpowiednio odpowiedział apropo zakończenia Twojego postu. Hektor,bez komentarza... ___________ Greg,SQ2LIG
  | 
|   |   | 
| SQ5AM | 22.11.2009 16:37:22   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO02LG
  Posty: 2240 #371277 Od: 2009-2-3
 
 
  UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
  Ilość edycji wpisu: 1 | Jeżeli lecisz lotnią czyli jesteś jej kapitanem pilotem, (czy jak zwał tak zwał) i lecisz poza strefą kontrolowaną, to nie masz obowiązku prowadzenia żadnej korespondencji z lotniskiem czy czymkolwiek związanym z lotnictwem. Możesz sobie mieć CB radio i gadać z "mobilkami", albo komórkę i dzwonić do żony opowiadając jej jakie masz ładne widoki, a jak masz licencję amatorską, to bierzesz sobie ręczniaka i możesz z niego prowadzić łączności na pasmach amatorskich (2m/70cm/23cm czy inne dowolne, na które zezwala Ci zezwolenie) Jedno to łączność lotnicza, która jest prowadzona na podstawie odrębnego zezwolenia a co innego łączność amatorska. Mylisz pojęcia. A co do MM to łamiesz tak swój znak jak płyniesz statkiem po morzu. Podobna sytuacja do tej z wątku. Kapitan płynie statkiem i na odpowiednich częstotliwościach i na podstawie odpowiedniego zezwolenia komunikuje się z portami, czy innymi jednostkami w zależności od potrzeb. A jak przy okazji na licencję amatorską, to może sobie odpalić radio powiedzmy w KFie i robić łączności z morza łamiąc się przez MM.  Krótkofalowiec amator też człowiek.... wśród nas są i elektronicy i lekarze i mechanicy... to dlaczego pilot i marynarz nie może nim zostać? Czasami brak podstawowej wiedzy prawnej u osób które piszą na tym forum prowadzi do opadnięcia moich rąk do ziemi. Naprawdę odpalić google i poczytać trochę przepisów zanim napisze się taki głupoty, to nie jest ciężka sprawa. Dla przypomnienia: http://www.google.com _________________ Adrian | 
|   |   | 
| SP2LIG | 22.11.2009 16:54:27   | 
 
  
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: GDYNIA
  Posty: 13177 #371295 Od: 2009-3-16
  | ...SQ5NPS!!!
 
  Test wypadł negatywnie,Twoja odpowiedź dot MM jest wadliwa(mocno nie pełna)łamać przez MM możesz się wtedy kiedy wyjdziesz poza wody terytorialne(12MM).Np będziesz płynął z Gdyni do Szczecina w granicach wód terytorialnych i możesz łamać sie tylko przez M,natoniast z Kołobrzegu na Borholm już jako MM,podaję to dla Twojej wiedzy a nie żeby Ci utrzeć nosa,no ale odeszliśmy do wątku. ____________ Greg,SQ2LIG | 
|   |   | 
| sq5omw | 22.11.2009 17:00:57   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO/02LA
  Posty: 82 #371301 Od: 2009-11-21
 
  Ilość edycji wpisu: 1 | Kolego sq2LIG... Sprawa z paralotnią jest trochę bardziej skomplikowana niż Ci się wydaje: Paralotnia (lotnia, z napędem czy bez)to taki statek powietrzny który nie podlega (wg prawa lotniczego obecnie obowiązującego)rejectracji jak samoloty czy szybowce. W związku z tym pilot paralotni, który załóżmy ma pozwolenie radiowe w służbie lotniczej nie ma PRAWA używać częstotliwości lotniczych ponieważ nie może wołać się znakiem statku powietrznego BO GO NIE POSIADA -jak również transpondera). (kropka) Proponuję zatem uciąć tę czczą dyskusję gdyż nie chodzi w tym wątku o to czy paralotniarz może być krótkofalowcem czy nie- po prostu musi bo prawo polskie nie przewiduje ŻADNYCH możliwości przyznania częstotliwości paralotniom i lotniom, choćby nawet ci postanowili wykupić prywatną częstotliwość. NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI DO EKSPLOATACJI W POWIETRZU. Można natomiast do latania po parkingach supermarketów lub pilnowania banków itp. Tak wygląda naga prawda- ot co. Ponieważ na forum paralotniowym odbywały się baaardzo długie dyskusje na ten temat (w odwrotnym kierunku) proszę oszczędźcie mi bulu ;-) Zapraszam zatem do łączności z latającym krótkofalowcem, a sprawy pilotażu, odpowiedzialności itp pozostawcie mnie. (Nadmienię tylko że ok roku poświęciłem tamatowi zalegalizowania łączności radiowej na paralotni i wiem co mówię a nie mówię co wiem...) 73
  Acha co do /MM kolego LIG to sorry ale bredzisz, jak płyniesz kajakiem po np. jez. Gople również łamiesz się przez MM. Zalecam powrót do swojego klubu i odświeżenie swojej wiedzy. Jak nie wierzysz to napisz proste pytanie do: uke@uke.gov.pl Tam Ci odpowiedzą i nie będziesz musiał dalej improwizować. _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. | 
|   |   | 
| SP6NET | 22.11.2009 17:06:32   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH:  Ebersdorf bei Neurode
  Posty: 707 #371310 Od: 2009-11-11
  | Zgadzam się w zupełności z Adrianem SQ6NPS, Grzegorz tu nie chodzi o łączności w paśmie lotniczym 118-136 MHz,czy pilot czy nawigator mogą powtarzam, mogą prowadzić rozmowy w paśmie amatorskim łamiąc się przez /am jeżeli posiadają takowe licencje,ja osobiście posiadam potwierdzenie łączności  z polskim samolotem TUPOLEW w 2000r.,który przelatywał ileś tam metrów , czy kilometrów nad Łodzią odległą od mojego QTH ok.250km,i leciał do Warszawy.Pilot robił wywołanie w paśmie 2m na 145.500.Więcej razy już nie miałem możliwości zrobienia takiej łączności.Pozdrawiam- Robert SQ6NET _________________ SR6NR                                                                  | 
|   |   | 
| SQ5AM | 22.11.2009 17:06:51   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO02LG
  Posty: 2240 #371312 Od: 2009-2-3
 
 
  UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
  Ilość edycji wpisu: 1 | to wadliwa, czy niepełna... zdecyduj się panie wszystkowiedzący. Owszem nie dopisałem odległości od lądu, bo oczywistym wydało, że nie rozmawiamy o pływaniu kajakiem 200 m od plaży. MEA CULPA. Najpierw piszesz, że brak Ci wiedzy, a potem wytykasz szczegóły. Taki przejaw zarozumiałości? _________________ Adrian | 
|   |   | 
| SP2LIG | 22.11.2009 17:08:07   | 
 
  
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: GDYNIA
  Posty: 13177 #371315 Od: 2009-3-16
  | SQ5OMW...ja nie jestem Twoim wrogiem ani nikogo innego,lataj sobie ile chcesz i ląduj zawsze ok... ___________ Greg,SQ2LIG
  | 
|   |   | 
| sq5omw | 22.11.2009 17:13:58   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO/02LA
  Posty: 82 #371319 Od: 2009-11-21
  | Jasne kolego, miło będzie kiedyś Cię namierzyć i pogadać, a QSL mam fajną:-) _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. | 
|   |   | 
| Electra | 04.11.2025 15:00:48 | 
 
 
   | 
			
			
		  | 
|   |   | 
| sq8bwh | 22.11.2009 17:28:51   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  Posty: 557 #371332 Od: 2009-5-31
 
  Ilość edycji wpisu: 1 | Skąd ja czułem że widelca wyjdą widły żeby nie napisać dosadnie "z gó*na sz**bo"   A wydawał się prosty temat.   _________________ ***** PZK | 
|   |   | 
| HekTor | 22.11.2009 18:01:27   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO13AE
  Posty: 524 #371376 Od: 2009-9-3
  | Widzisz Pawle - i ja miałem podobne przeczucia.
  Czasem jednak jakoś jest mi za trudno nie zabrać głosu. Skąd np. we mnie tyle zarozumiałości i wogości do wszystkich mających inne niż moje zdanie? Przepraszam za osobiste refleksje, postaram się w przyszłości zachować "czujność rewolucyjną"!
  Nie karmić trolla! 73! _________________ ex SP3-7215 | 
|   |   | 
| SQ7FPH | 18.02.2010 13:33:26   | 
 
 
  
  Grupa: Administrator  
  QTH:  KO00GV
  Posty: 554 #459076 Od: 2007-9-7
  | ....pozwolę sobie odświeżyć temat , przeczytałem wątek i będąc krótkofalowcem oraz paralotniarzem w jednej osobie nasuneło mi się pytanie ? do czego służy skrót    ......./am ?? i kto w takim razie może i powinien go używać skoro jest w przepisach.... hm.... ...posiadam tylko jedną łączność na falach krótkich z kolegą pilotem ze Szwajcarii (karta QSL), który prowadząc statek powietrzny , swoją awionetkę wołał CQ CQ DX !!   ....... ...wątek szeroko znany na innych forach...zapraszam do łączności na SR7V oraz 145.225 jeśli tylko pogoda sprzyja  ... często słychać warkot silnika z za pleców ale da się przeprowadzić QSO ;-) ... ...sezon nadchodzi , więc i o kartach okolicznościowych muszę pomyśleć :> POZDRAWIAM  `73    _________________ TRX: FLEX-6400 + Anteny + akcesoria ,)   | 
|   |   | 
| SQ7KHZ | 18.02.2010 17:26:30   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: JO91WH
  Posty: 160 #459794 Od: 2009-6-1
  | O "łamańcach" można poczytać tu: http://otpzk05.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=59
   _________________ Pozdrawiam! Piotr SQ7KHZ | 
|   |   | 
| temek | 18.02.2010 17:39:59   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: ko01od
  Posty: 108 #459815 Od: 2009-11-22
  | sq7fph: to zapewne w nadchodzacym sezonie sie uslyszymy. via sr7v oczywiscie  
  tomek, sp5ets/am z ko01od .  _________________ tomek, sp5ets | 
|   |   | 
| sq5omw | 28.03.2010 17:03:05   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO/02LA
  Posty: 82 #506490 Od: 2009-11-21
  | Już się nie mogę doczekać wyjścia w eter (dosłownie i w przenośni). Wszystkich lis latających zapraszam do pisania o sobie podając znaki. Będziemy się szukać w powietrzu  _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. | 
|   |   | 
| HekTor | 28.03.2010 17:14:11   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO13AE
  Posty: 524 #506508 Od: 2009-9-3
  | Weź też ze sobą jakiś tracker APRS-u. Nie lataj za wysoko... :-) 73! _________________ ex SP3-7215 | 
|   |   | 
| sq5omw | 28.03.2010 20:13:05   | 
 
 
  
  Grupa: Użytkownik
  QTH: KO/02LA
  Posty: 82 #506685 Od: 2009-11-21
  | Myślałem o aprsie ale póki co chyba mam za dużo sprzętu na sobie... Ale fajnie by było mieć bo jak ktoś śledzi to by wiedział gdzie mnie wiatry niosą ;-) _________________ QSL wyłącznie spod SQ5OMW/AM po QSL first. | 
|   |   | 
| sq5vtt | 13.10.2010 14:41:37   | 
 
  Grupa: Użytkownik
  QTH: Warszawa-KO02ME
  Posty: 8 #587476 Od: 2010-10-13
  | witam wszystkich moje imie to Tadeusz i tez pilot paralotni. _________________ Po prostu Tadzio :) | 
|   |   | 
| Electra | 04.11.2025 15:00:48 | 
 
 
   | 
			
			
		  |