| |
SP6IX | 19.11.2010 20:50:41 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8281 #605403 Od: 2008-3-18
| Tak byłem tam najtańszy to około 1300pln był taki do 500pln ale tylko o ograniczonym obrocie bodaj że 180 st. reszta to w granicach 2500-5000 pln .Ja mój ar303 przewine silnik na większy prąd i zastosuje potenciometr do wskaźnika kierunku.Ale to dopiero na wiosne teraz chodzenie po dach nie jest wskazane,jakoś się przemęcze do wiosny. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
Electra | 12.05.2025 23:27:22 |

 |
|
| |
SP2LIG | 19.11.2010 22:08:05 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #605454 Od: 2009-3-16
| SP1JPQ!!!
Jurek,jeżeli blokuje się na zębatkach to może (ale nie musi)być powodem różny moduł kół zębatych przekładni,tz wada fabryczna.Lub niechlujny montaż,wystarczy wyczyścić i od nowa spasować przekładnię po uprzednim jej nasmarowaniu smarem stałym. Pozdrawiam ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SP6IX | 20.11.2010 12:52:09 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8281 #605727 Od: 2008-3-18
| Znam ten bul z rotorem ale konstrukcja masztu nie pozwala mi teraz na prace przy obrocie jestem zmuszony poczekać na wiosne wtedy z rzuce anteny i zabiore się za obrót.A pomysł za czerpnełem za wschodniej granicy a ja to chce tylko zrealizować ,może się uda. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
SP5SAi | 20.11.2010 17:17:07 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 475 #605897 Od: 2010-6-13
| Koledzy kawałkami będę pisał i ilustrował zdjęciami, pierwsza informacja moim zdaniem jedna z najważniejszych jest już zamieszczona >>> _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP2LIG | 21.11.2010 10:19:26 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #606166 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 2 | SP5SAI
Andrzej,nie chcę Ciebie zniechęcać do dalszej pracy,ale połaczenia nierozłączne jakim jest nitowanie może świadczyc(ale nie koniecznie) o tym że dane urządzenie jest nierozbieralne czyli jednorazowe.Może być tak że skórka nie warta wyprawki. Pozdrawiam _____________ Greg,SP2LIG |
| |
SP2LIG | 21.11.2010 12:37:49 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #606242 Od: 2009-3-16
| Jurek!!!
Post mój napisałem przed informacją Andrzeja gdzie pisał o roznitowaniu...Teraz jest wyraznie napisane że nie trzeba tej operacji wykonać. Pozdrawiam ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SP5SAi | 23.11.2010 00:28:21 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 475 #607264 Od: 2010-6-13
| Zamieściłem foto-reportaż jak rozebrać AR-303 tutaj >>> Miłej zabawy z rozbieraniem.
_________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP6IX | 23.11.2010 20:15:19 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8281 #607703 Od: 2008-3-18
| sp5sai mój ma troche inne zębatki ,jest to starszy model .Są one plastikowe a tu widzę że są metalowe ,jak je oceniasz co do wytrzymałości .Za reportaż 5+ ja to przechodziłem kilka miesięcy temu jak go smarowałem ,ale i to nie pomogło nie przewidziałem awarii silnika. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
SP5SAi | 24.11.2010 21:00:12 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 475 #608405 Od: 2010-6-13
| A... skrobnąłem tekst bez zdjęć tutaj >>. Grzegorzu moim zdaniem z AR-303 da się coś zrobić, tym bardziej, że on ma wszystkie koła z metalu. Silniczek jest słaby można w tej metalowej wersji spróbować zamienić na mocniejszy, miejsca jest dużo, nie ma ryzyka że zęby się zetną. To jest typowy tani rotor do „zabawy w małego konstruktora”. _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP5SAi | 24.11.2010 23:19:23 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 475 #608474 Od: 2010-6-13
| Możesz ją zostawić, to wszystko wyjdzie w całości. Jak ją zdejmiesz to przy wyjmowaniu główna oś oddzieli się od reszty i wysypią się kulki w dolnym łożysku oporowym, podpierającym oś od spodu. Z zawleczką czy bez rotor rozbiera się bez problemu. _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP2LIG | 25.11.2010 11:00:06 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #608596 Od: 2009-3-16
| SP5SAI!!!
Andrzej,mam pytanie ilu stopniowa jest przekładnia w tym rotorze.Może być ta że z małego(gabarytami)silnika uzyskasz odpowiedni moment obrotowy poprzez ilość stopni przełożenia.W miom rotorze(R7000)maleńki silniczek + 6 stopniowa przekładnia obraca bez problemu zespół - osmiometrowy maszt z dużą anteną KR. Pozdrawiam ___________ Greg,SP2LIG |
| |
Electra | 12.05.2025 23:27:22 |

 |
|
| |
SP6IX | 25.11.2010 20:41:22 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8281 #608960 Od: 2008-3-18
| sp5sai ja myślę o przewinięciu silnika ,zwiększyć średnicę przewodu i zmiejszyć ilość zwojów bo samo zwiększenie napięcia niewiele dało a być może doprowadziło do upalenia połączenia w silniku.Dziękuję za opis zębatek postaram się o coś takiego . _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
SP5SAi | 25.11.2010 21:12:57 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa KO02LG
Posty: 475 #608972 Od: 2010-6-13
| AR-303 ma tylko 4 stopniową przekładnię, wygląda to właśnie pod indukcyjny silnik, który ma tak 2000-3000 obrotów/minutę. Ja na razie tylko zaimpregnuje ten oryginalny silnik lakierem do uzwojeń. Na początek będzie on mi obracał jedną, dwoma, lekkimi yagi na 70cm i dorobię elektroniczną kontrolę z PC-ta. Taki mam plan. _________________ Pozdrawiam Andrzej SP5SAi ( Stefan Adam Irena ) |
| |
SP2LIG | 28.11.2010 11:41:24 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #610066 Od: 2009-3-16
| Jeżeli moduły kól zębatych różnią sie to są dwa wyjscia z tej sytuacji: wymienić koła(duży koszt)lub spróbować poprawić moduł pilniczkiem(bardzo precyzyjna czynność). Takie niechlujstwo świadczy o tym ze to jest badziewska firma i jak najdalej od jej wyrobów. Pozdrawiam ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SP2LIG | 28.11.2010 13:48:10 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13121 #610144 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Można ten problem rozwiązać jeszcze w inny sposób,myślę o problemie z pełnym obrotem.Zastosować anteny które promieniują do przodu i do tyłu i wtedy jest potrzeba tylko połowy obrotu czyli 180st. Pozdrawiam ___________ Greg,SP2LIG |
| |
SP6IX | 28.11.2010 17:04:25 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8281 #610268 Od: 2008-3-18
| Szukałem tej stronki ,bardzo dziękuję. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| |
sq9mez | 28.11.2010 17:41:28 |


Grupa: Użytkownik
QTH: zibbi kamienica
Posty: 632 #610289 Od: 2007-7-5
| proponuje wymienić sterownik na satelitarny cyfrowy jest bodajże gdzieś opis , trzeba podnieść napięcie w trafie sterownika i do rotora założyć licznik obrotów czy coś takiego .Na stronie Avanti jest w miarę tani rotor "markowy" yaesu za kilkaset złociszów ale powinien dobrze kręcić bo 6 żył do kabla sterującego potrzebuje. Ja swoje AR-y sprzedałem jeden był z odczytem cyfrowym a drugi lekko przystosowany według opisu Darka DPT o poszły w świat , działają do dziś. Z poziomowaniem to mi chodziło żeby rotor był w pionie maszt nie musi , mnie nawet łożysko oporowe nie pomogło i teraz rozważam dwa wyjścia , nawet trzy : 1 rotor z żyrardowa 2 tańszy rotor yaesu np taki (link poniżej) http://www.avanti-radio.pl/go/_info/?id=298&idc=31_53 3 przerobienie kompletne rotora ar według Darka DPT i dokupienie sterownika cyfrowego http://projekty.qrz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6:dat-mikroprocesorowy-sterownik-rotora-&catid=6:projekty&Itemid=10 _________________ JO90wi EPC#10042 pga:ME02 via12 80m-70cm,DMR:TG26019,Wires-X:RoomPOLAND DStar-Ref032A Mobil:tylko dmr,ysf,dstar-ref032A APRS_SQ9MEZ-14 |
| |
SP6GJY | 06.12.2011 13:36:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: JO81la
Posty: 1 #814366 Od: 2011-12-6
| Witam serdecznie Kolegów krótkofalowców,w prawdzie dawno już nikt tego tematu nie poruszał ale napiszę parę zdań , by rozwiać wszelkie wątpliwości. Rzeczywiscie jest to zabawka na poczatek przygody z obracaniem anten, ale nie do końca taka zła.Mianowicie caly problem polega na tym ,że silniczek w sterowniku kręci sie szybciej od tego na gorze.Macie koledzy rację , że należy zadbać o smar , który w niskich temperaturach bedzie nadal w miarę miękki, można tu zastosować smar grafitowy w miejscu gdzie opiera się dolna część osi głównej. Następnie należy zastosować regulator obrotów silników indukcyjnych( takich jak w odkurzasczach np.) wyprowadzic ośkę potencjometru na zewnątrz założyć galeczkę wszyscy falowcy lubią dużo gałek hi hi I takim sposobem mamy trymer do korekcji predkosci obrotowej dolnego wskażnika.Jeżeli będą różnice temperatur to już nie mamy problemu resztę mozna wyczuć doświadczalnie. No pamiętać nzleży o przewodzie 3x1,5mm2 samniejsze spadki napięcia. Coż jeszcze, postaram sie zrobić parę zdjęć jak wyglada łożysko oporowe- jak nie będzie za ślisko.Myslę, że wielu ta informacja uspokoi, ja przed zakupem tego nie wiedziałem i proszę nie przepłacać wartość tych rotorów jest oczywista.  |
| |
Electra | 12.05.2025 23:27:22 |

 |
|