| |
SP6VWV | 05.11.2017 23:46:00 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2483935 Od: 2016-8-1
| Witam Przyjaciel z Koszalina posiada SKOT-a typ łączności na polu walki (prawdopodobnie jedyny taki zabytek w Polsce, zarejestrowany) i nie może uruchomić wewnętrznej łączności (interkomu). Może jest na forum osoba która może pomóc w uruchomieniu. RTL zamontowane prawdopodobnie są sprawne. Podaję link do zdjęć pojazdu http://nadobny.net/pawel/pawel01.html Pojazd jest obecnie remontowany w Koszalinie na Raduszce. Podaję namiar na właściciela pojazdu Paweł 604 314 795 |
| |
Electra | 13.05.2024 10:24:33 |
|
|
| |
SQ5STX | 06.11.2017 00:56:37 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02ME
Posty: 35 #2483951 Od: 2010-11-29
| R2AM piękny. Byłem kierowcą takowego J93-W97. |
| |
SQ5STX | 06.11.2017 01:05:59 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO02ME
Posty: 35 #2483953 Od: 2010-11-29
| A może kontakt z: http://wzl2.pl/ Tam remontowaliśmy nasz sprzęt. |
| |
sp5iou | 06.11.2017 17:31:55 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2011 #2484152 Od: 2012-9-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Miałem też takie w plutonie przez 8 miesięcy w Legionowie. Na praktyce podczas służby w ramach SPR czyli "Bażanterii", czyli Szkoły Podchorążych Rezerwy. Ale też R118, R137 i R140. Tylko tamte nie miały smartfonów na wyposażeniu .
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
|
| |
SP6VWV | 07.11.2017 20:12:24 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2484542 Od: 2016-8-1
| Konkretnie jest to R3M |
| |
SP6VWV | 07.11.2017 20:12:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2484543 Od: 2016-8-1
| Wóz kierowania ogniem |
| |
sp3nyu | 07.11.2017 21:34:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #2484570 Od: 2011-2-8
| Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam... Natrafiłem na wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic655806.html Może coś na zaczepkę znajdziecie... _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------ Warto przeczytać...
|
| |
SP6VWV | 08.11.2017 00:56:15 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2484605 Od: 2016-8-1
| sp5iou pisze: Miałem też takie w plutonie przez 8 miesięcy w Legionowie. Na praktyce podczas służby w ramach SPR czyli "Bażanterii", czyli Szkoły Podchorążych Rezerwy. Ale też R118, R137 i R140. Tylko tamte nie miały smartfonów na wyposażeniu .
Niechcący na zdjęciu jest widoczny telefon właściciela oraz komputer na podłodze. |
| |
SP5WCX | 07.05.2018 10:36:47 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 338 #2543063 Od: 2009-3-6
Ilość edycji wpisu: 1 | W Podlaskim Muzeum Techniki Wojskowej i Użytkowej mamy wóz łączności typu R-2AM (wóz łączności i dowodzenia artylerii). Mamy do niego pełną szczegółową dokumentację techniczną. Niestety, jest to kilkaset stron formatu A5 i kilkadziesiąt dużych płacht ze schematami. Z przyczyn natury prawnej, nie możemy wykonać skanów ani kserokopii tej dokumentacji. Zapraszamy do odwiedzin i zapoznania się z dokumentacją na miejscu. Telefon pokładowy TP-88 powinien być identyczny jak w Waszym wozie. Oczywiście mamy też w Muzeum dokumentację do pozostałego wyposażenia: radiostacji R-111, R-123Z, R-130M, radiolinii R-405PTMS, telefonów polowych TA-57, łącznicy ŁP-10MR itp ... W naszym wozie w Muzeum też nie działa łączność wewnętrzna. Przyczyna była prosta - padł zasilacz/przetwornica zasilająca cały blok komutacji. Zamiast +5V poszło na układy TTL duuużo więcej ... Wóz w takim stanie dostaliśmy z wojska. Być może mamy też w Muzeum pełną dokumentację do wersji R-3M, ale to będę mógł ustalić za jakieś dwa tygodnie. |
| |
SP5WCX | 07.05.2018 11:49:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 338 #2543083 Od: 2009-3-6
Ilość edycji wpisu: 1 | sp3nyu pisze: Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam...
Niestety, nie da się tego zrobić. Tam jest tylko jeden telefon pokładowy TP-88. Nie ma oddzielnej i niezależnej instalacji interkomowej, zbudowanej na przykład w oparciu o cz.t.w. R-124. Jeżeli wóz nie jest obiektem zabytkowym (żółte tablice rejestracyjne), to można pokusić się o zabudowę takiego cz.t.w. R-124. Instalacja jest stosunkowo prosta w wozach tego typu, gdzie nie występuje w wieży złącze obrotowe. Elementy interkomu R-124 czasami pojawiają się na Allegro. |
| |
SP6VWV | 07.05.2018 16:41:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2543172 Od: 2016-8-1
| Witam Dziękuję za pomoc, okazało się, że trzy hełmofony miały uszkodzone przewody oraz wymieniona została skrzynka foto nr 2. Teraz łączność wewnętrzna działa. |
| |
Electra | 13.05.2024 10:24:33 |
|
|
| |
SP6VWV | 07.05.2018 16:43:42 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 15 #2543174 Od: 2016-8-1
| SP5WCX pisze: sp3nyu pisze: Na "dzień dobry" odłączyłbym interkom załogi od głównego pulpitu komutacyjnego, który jest w przedziale z radiostacjami. Poprzez ten pulpit były wyjścia z hełmofonów na poszczególne radiostacje. Do komunikacji w środku był osobny zestaw. Tyle pamiętam...
Niestety, nie da się tego zrobić. Tam jest tylko jeden telefon pokładowy TP-88. Nie ma oddzielnej i niezależnej instalacji interkomowej, zbudowanej na przykład w oparciu o cz.t.w. R-124. Jeżeli wóz nie jest obiektem zabytkowym (żółte tablice rejestracyjne), to można pokusić się o zabudowę takiego cz.t.w. R-124. Instalacja jest stosunkowo prosta w wozach tego typu, gdzie nie występuje w wieży złącze obrotowe. Elementy interkomu R-124 czasami pojawiają się na Allegro.
Witam w tym modelu wozu każda osoba z personelu ma łączność wewnętrzną ze wszystkimi lub wybranymi osobamii oraz dostęp do radiostacji. |
| |
SP5WCX | 07.05.2018 18:07:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 338 #2543202 Od: 2009-3-6
Ilość edycji wpisu: 1 | Okazuje się, że mamy w Muzeum także instrukcje do R-3M: Łączn. 831/83 "Wóz dowódczo-sztabowy R-3M. Tom I. Opis techniczny" Łączn. 832/83 "Wóz dowódczo-sztabowy R-3M. Tom II. Eksploatacja" Tak jak wspomniałem wcześniej, tylko do wglądu w Muzeum, bez możliwości wypożyczenia lub skopiowania. |
| |
sn5n | 14.05.2020 19:39:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1027 #5457972 Od: 2011-3-19
Ilość edycji wpisu: 3 | Witam
Może ktoś posiada Instrukcję "Wóz dowódczo-sztabowy R-3M. Tom III. W tej Instrukcji zał. Nr 84 stanowi schemat SPRZĘGACZA ANTENOWEGO SA-1303
Jeśli ktoś posiada Tom III tej instrukcji i zechce podesłać skan lub foto tego schematu to z góry dziękuję.
Wszelkie informacje proszę na email:
sp5kp@pzk.pl
Krzysztof sp5kp,sn5n
https://sp5kp.pzk.pl/ _________________ Krzysztof sp5kp, sn5n sp5kp@pzk.pl https://sp5kp.pzk.pl/download/
|