NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » DMR » SAMOCHODOWY DUOBANDER DMR DAJĄCY WZGLĘDNY KOMFORT W ANALOGU ?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Samochodowy duobander DMR dający względny komfort w analogu ?

  
SP9IT
17.07.2020 12:04:53
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KN09IO

Posty: 508 #5501525
Od: 2016-4-7
Chyba można przyjąć za regułę, że radia dwusystemowe DMR/FM mają nieco upośledzony komfort obsługi w trybie analogowym? A to squelch wyniesiony na klawisze/menu, a to coś innego ...

Czy jest jakieś, które nie ma takiego upośledzenia?

Posiadanie heterodyny i ludzkich obwodów wejściowych byłoby dodatkową zaletą. Ale chyba oczekiwanie na wyrost?

_________________
Jacek SP9IT
  
Electra28.03.2024 21:07:53
poziom 5

oczka
  
sp5iou
19.07.2020 09:11:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2010 #5502398
Od: 2012-9-2
Chyba czasy klasycznych konstrukcji fabrycznych odchodzą we wspomnienia.
Dobrym duobanderem samochodowym DMR jest Anytone AT-D578Pro.
Ale regulację squelsh ma w menu.
Gdyby przyjęto jakieś stałe reguły używania CTSS, podobnie jak color-code w DMR, to problem squelsh zniknął by.
Np. jakaś reguła powiązania CTSS z typowymi kanałami, w szczególności specjalizowanymi np kanały mobile czy sieci ratunkowych.
Jest chyba funkcja UKF Managera w PZK, może by opracował i opublikował zalecenia w tej kwestii.
Jakiś CTSS ogólny i może dla kanałów o przyjętych szczególnych funkcjach.


_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
SP9IT
19.07.2020 15:57:48
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KN09IO

Posty: 508 #5502580
Od: 2016-4-7
A taki tok myślenia (dwa warianty):

a) Rozdzielić 70cm DMR (bo na 2m praktycznie nie istnieje) od analogowego super-hiper duobandera. W samochodzie trochę martwi druga antena, ale przynajmniej mała. Radia jednopasmowe DMR dużo tańsze (w tym profesjonalne), nie stawiamy im pytań, jakie powyżej zadałem o komfort analogowy

b) powiedzieć sobie, że nie potrzebujemy DMR samochodowego i jego choćby 25W, olbrzymia większość działań jest z przemiennikami, z ręczniaka

Zakładam, że direct DMR niemal nie istnieje, a ewentualne szyfrowanie nie za bardzo jest zgodne z licencją amatorską (na YT kilka testów szyfrowania, ale NIC nie słyszano, by ktoś trwale używał)

_________________
Jacek SP9IT
  
sp5iou
19.07.2020 18:24:17
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2010 #5502619
Od: 2012-9-2


Ilość edycji wpisu: 1
Pojawił się niedawno tańszy samochodowy dmr. Dla tych co nie chcą wydać 2000.
Są przemienniki na 2m na DMR, również w Polsce.
Druga antena na dachu samochodu to nie problem, ale ciężko zmieścić drugie radio, no chyba że w ciężarówce.
DMR jest szczególnie przydatny właśnie w podróży, aby mieć też na obczyźnie kontakt ze swoją krótkofalarstką społecznością, z którą gadamy na co dzień lokalnie.


_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
SP9IT
20.07.2020 11:40:04
poziom 5

Grupa: Użytkownik

QTH: KN09IO

Posty: 508 #5502949
Od: 2016-4-7
    sp5iou pisze:


    ...
    Są przemienniki na 2m na DMR, również w Polsce.


Cztery, w trzech różniących się lokalizacjach
a na 70cm jest ich 75.
To jednak jest różnica

_________________
Jacek SP9IT
  
sp5iou
20.07.2020 11:59:13
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Warszawa

Posty: 2010 #5502956
Od: 2012-9-2
Ale jednak są wesoły, więc duobander się przydaje, w niektórych sytuacjach na co dzień.
Osobiście wolę w samochodzie jedno możliwie wszechmogące radio niż kilka. To samo w radio shack, jeśli chodzi o radio do łączności klubowej / grupowej.
A jak ma dwa odbiorniki to już super, też może zastąpić radio samochodowe do słuchania muzyki podczas jazdy, którą przerwie gdy ktoś się odezwie na monitorowanych kanałach.

Ale upodobania / preferencje mogą być różne i szanuję odmienność.



_________________
(((73))) Marcin.
Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home
Warszawa KO02OE, VOT PZK 73
KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020,
HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m,
UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII,
PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro.
ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie.
((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ )))
Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.

  
Electra28.03.2024 21:07:53
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » DMR » SAMOCHODOWY DUOBANDER DMR DAJĄCY WZGLĘDNY KOMFORT W ANALOGU ?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny