| |
SQ5PEX | 02.02.2012 10:42:39 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO12CJ
Posty: 144 #855644 Od: 2011-5-5
| Poszukuje opini o tej antenie może ktoś używa i jaki ma zysk i czy warta swojej ceny?? http://allegro.pl/antena-samochodowa-comet-ha750bl-7-i-14-56mhz-i2083648859.html _________________ http://www.sp5prf.pl
|
| |
Electra | 01.05.2024 03:59:36 |
|
|
| |
SP7V | 02.02.2012 11:13:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Łódź
Posty: 1068 #855677 Od: 2010-5-16
| używam anteny diamonda BB2M , myslę, że elektrycznie to jest to to samo. problemu z SWR nie ma. CB-19 też. Jest to rybakov w wersji samochodowej i DXów typu HK0NA bym się nie spodziewał. Najdalsza łączność to spod Krakowa z Canadą na 18 MHz z icoma 7000. czy ta cena jest OK? jak zawsze za wysoka. trzeba jeszcze pamiętać że jest to ciężka antena i może ją zwiać jak ktoś podróżuje szybko. _________________ pozdrawiam
Tomek SP7V ex SP7VS
|
| |
SQ5PEX | 02.02.2012 11:31:17 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KO12CJ
Posty: 144 #855706 Od: 2011-5-5
| Dziura w dachu jest to nie zwieje , nigdzie nie mogę znależć jaki ma zysk _________________ http://www.sp5prf.pl
|
| |
SP7V | 02.02.2012 13:25:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Łódź
Posty: 1068 #855816 Od: 2010-5-16
| ZYSK???? do oporu bezindukcyjnego tak, to nawet nie jest 1/4 lambda _________________ pozdrawiam
Tomek SP7V ex SP7VS
|
| |
SQ2MMV | 02.02.2012 14:24:06 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Nowa Wieś (Dobczyce)
Posty: 365 #855860 Od: 2010-8-13
| Witam... A może któryś z kolegów widział w sieci ją rozebraną lub próbę stworzenia jej klonu? _________________ SQ2MMV - Maciej 145,550 MHz
Trzech synów matka miała, dwóch słynęło z mądrości, a trzeci co był głupi poszedł do Łączności... TITATA TITITATA TITATATITITATA a trzeci co był głupi poszedł do Łączności.
https://www.facebook.com/siedemsmutkow/
Zarabianie na wypełnianiu ankiet: http://rejestracja.opinie.pl/zapros.htm?u=76286090
Polecam: https://www.game.vot.pl/ |
| |
SQ2PHI | 03.02.2012 09:50:46 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Słupsk
Posty: 254 #856520 Od: 2011-4-1
| W Slupsku SQ2MMZ robi podobne trafo oparte na 3 pierscieniach, ktore jest skuteczne na wielu pasmach KF. Nie dam sobie reki uciac ale jestem bardziej niz pewien, ze rozbierajac oryginalna antene znajdziemy w srodku taki uklad. Transformator ten oparty jest w zasadzie na tym co mozna znalezc w kopii anteny COMET CHA-250, gdzie zastosowano uklad 6 pierscieni. Zreszta temat o antenie CHA-250 znajduje sie na tym forum. Szkoda, ze wczesniej ten temat sie nie pojawil bo mam takie 3 pierscieniowe trafo na biurku, tylko, ze juz zakleilem je na dobre w stosownej "puszce" i nie ma szans na ponowne jej otworzenie. Tak na marginesie dodam, ze dotychczas stosuje uklad 6 pierscieni ale ten mniejszy uklad podwiesze w najblizszych dniach, by zobaczyc czy jest jakas roznica w dzialaniu.
Przepraszam, ze pisze bez polskich znakow - taki mam telefon. _________________ Pozdrawiam. Paweł
SQ2PHI na qrz.com
|
| |
sq1bhk | 04.02.2012 16:40:12 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Olek Warzymice JO73FJ
Posty: 2581 #857632 Od: 2009-3-30
| Od kiedy skrócona antena samochodowa może mieć zysk --chyba tylko np. -5dbi.
Dziura w dachu jest zbyt słaba do takie anteny, musi to być profil gięty i do tego najlepiej podwójny. Dobrym miejscem instalacji jest pokazana klapa bagażnika. Taka antena jest o tyle wygodniejsza w eksploatacji od anteny ATAS-120A (lub podobnej) że nie trzeba jej dostrajać do pasma. Ale taki ATAS itp dzięki dostrojeniu może mieć lepszą skuteczność dzieki lepszemu dopasowaniu oraz mniejszemu obcinaniu mocy przez ALC. ATAS itp dodatkowo jest krótszą anteną dzięki czemu są mniejsze opory i można jeździć szybciej.
. _________________ vy73! op.Olek..... D-STAR 2/70... FM,FMN,SSB- 2/70... APRS-144.800/net KF..3.5-52Mhz "FUN Dipol" + ATU |
| |
Electra | 01.05.2024 03:59:36 |
|
|