| | |
| CamDam | 06.12.2025 17:59:02 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO82JI
Posty: 41 #8336643 Od: 2013-1-22
| Dzieńdobrywieczór, mam pytanie do użytkowników. Chciałbym wymienić uszczelnienia w swoim egzemplarzu. Moje pytanie dotyczy procedury demontażu, czy rozkręcać element składający się z dwóch połówek czy pierścień znajdujący nad nimi? Poszukuję również kompletu uszczelnień, gdyby ktoś coś wiedział będę wdzięczy za wszelkie wskazówki. |
| | |
| Electra | 13.12.2025 18:42:53 |

 |
|
| | |
| SP6IX | 06.12.2025 18:20:24 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8355 #8336648 Od: 2008-3-18
| Ten temat był już tu przedstawiany , kiedyś naprawiałem te maszty ale z racji wieku i możliwości gdzie to robić przestałem też interesować się gdzie to kupować części uszczelniacze itp .Poszukam u siebie tel do kolegi co ostatnio kupował te elementy. _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| | |
| CamDam | 06.12.2025 18:33:48 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO82JI
Posty: 41 #8336649 Od: 2013-1-22
| Temat był już przedstawiany, a owszem Zawartość przewertowałem, nie doczytałem nic na temat technicznych aspektów rozbiórki w celu wymiany uszczelnień. Można eksperymentować na zasadzie "Macajewa" ale to mam nadzieje będzie ostateczność. Skoro kolega maszty naprawiał to pewnie wie od czego zacząć, z uszczelnieniami w przypadku braku dedykowanych jakość sobie poradzę  |
| | |
| SP6IX | 06.12.2025 20:29:11 |


Grupa: Użytkownik
Posty: 8355 #8336660 Od: 2008-3-18
| CamDam pisze: Temat był już przedstawiany, a owszem Zawartość przewertowałem, nie doczytałem nic na temat technicznych aspektów rozbiórki w celu wymiany uszczelnień. Można eksperymentować na zasadzie "Macajewa" ale to mam nadzieje będzie ostateczność. Skoro kolega maszty naprawiał to pewnie wie od czego zacząć, z uszczelnieniami w przypadku braku dedykowanych jakość sobie poradzę 
Maszt połóż w poziomie i rozbieraj od dołu najpierw wykręć zawór napełniający ten wystający z boku , zdejmując półpierścienie uważaj na sprężynki a najlepiej to rób zdjęcia każdej operacji .Robiąc zdjęcia rejestruj wszystkie czynności i nie pogub śrubek i nakrętek i tak do samej góry .Maszt rozkłada się wysuwając poszczególne rury od dołu w kierunku góry ,przyjemnego rozkładania i montażu i nie spiesz się i nic nie rób młotkiem bo lekkie uszkodzenie gładzi to brak szczelności . _________________ http://sp6ix.pl.tl
W pieniaczej ziemi jest miasto Pysków. Tam jęzorami robi się wszystko, męstwo w jęzorze, siła w jęzorze, jęzor tam miele, piele i orze.
Nie znoszę nieuków i arogantów. |
| | |
| CamDam | 06.12.2025 20:51:32 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO82JI
Posty: 41 #8336662 Od: 2013-1-22
| Dziękuję za instrukcje, rozumiem że po rozpołowieniu półpierścieni (skręcanych na śruby m6) i wyjęciu blokad elementy da się wysunąć "z siebie" ? Uszczelnienia zostają po takiej operacji w grubszym segmencie ? |
| | |
| Electra | 13.12.2025 18:42:53 |

 |
|