NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » YAESU FTM-400DE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Yaesu FTM-400DE

  
Zbyszko
23.11.2015 10:17:36
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206158
Od: 2015-2-15
Witam.
Od kilku tygodni posiadam TRX Yaesu FTM-400DE. Radio używam głównie w samochodzie. Wczoraj podczas odpalania samochodu zauważyłem że radio dostało jakby taki reset/zawieszkę. Na ekranie "B" zamiast ustawionej wcześniej częstotliwości przemiennika (SR2JJ) pojawiły się kolejno częstotliwości 400000 MHz i zaraz po niej 960000 MHz po czym wróciło do częstotliwości przemiennika SR2JJ lecz nie dało rady już nim pracować i otworzyć tego przemiennika. Na 2m miałem najbliżej przemiennik SR3N. Wcześniej bez problemu otwierany z 5 W mocy też się nie odzywał. Oczywiście robiłem próby z wyższą mocą i totalnie głucho. Zrobiłem reset radia, ustawienia na nowo i niestety nic się nie zmieniło.
Czy w tym modelu wentylator pracuje na okrągło czy dopiero po osiągnięciu jakiegoś stopnia temperatur dopiero się załącza?

Z góry dziękuję za pomoc, uwagi...
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
Electra29.03.2024 13:31:27
poziom 5

oczka
  
SP1AP
23.11.2015 10:34:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2206188
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
A czy przypadkiem nie miałeś radia załączonego podczas odpalania silnika?
To chyba ryzykowne. eh
  
Zbyszko
23.11.2015 10:53:47
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206197
Od: 2015-2-15
No właśnie zgapilem się, trochę nerwów w domu z teściową, żoną i tak wyszło. Wcześniej zawsze radio było wyłączone w trakcie odpalania auta.
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
sp8nth
23.11.2015 11:04:38
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #2206205
Od: 2008-9-2
Czy odłączałeś przewody zasilające od radia ?
Jak nie zrób to na minutę.
Mam coś takiego ale z APRS po załączeniu silnika z włączonym radiem czasami nadaje jakby z mniejsza prędkością dopiero po odcięci zasilania wraca do ponownych ustawień.
Grzegorz
  
Zbyszko
23.11.2015 11:08:00
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206208
Od: 2015-2-15
Próbowałem już chyba wszystkiego, odłączenie zasilania także. Bez zmian.
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
sp8nth
23.11.2015 11:11:05
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Posty: 716 #2206210
Od: 2008-9-2
To serwis zostaje !!!
  
Zbyszko
23.11.2015 13:38:22
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206261
Od: 2015-2-15
Ok. Dzięki.
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
usuniety8_02_2021
23.11.2015 14:01:34
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #2206267
Od: 2008-10-24
    SP1AP pisze:

    A czy przypadkiem nie miałeś radia załączonego podczas odpalania silnika?
    To chyba ryzykowne. eh


Dlaczego ryzykowne?
  
SP1AP
23.11.2015 14:11:35
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2206273
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY


Ilość edycji wpisu: 3
    SQ9JXB pisze:

      SP1AP pisze:

      A czy przypadkiem nie miałeś radia załączonego podczas odpalania silnika?
      To chyba ryzykowne. eh


    Dlaczego ryzykowne?


Chyba dlatego, że współczesne urządzenia jak np FTM-400 to nie to samo, co idiotoodporne Motki.
Ja pracując z aku w terenie na IC-703PLUS odpaliłem kiedyś silnik dla podładowania aku i hybrydowy PA poszedł z dymem. pomysł
Dobrze, że z Hong Kongu mi się udało niedrogo ściągnąć i dać do wymiany. oczko
PS: DR też poszedł, ale kolega miał taki w szufladzie, więc też wymienił razem.
Całość kosztowała około $6 + porto $2 i robocizna 100-kę PLN.cool
  
usuniety8_02_2021
23.11.2015 15:24:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #2206296
Od: 2008-10-24


Ilość edycji wpisu: 1
Zbig

Problem może dotyczyć spadku napięcia na aku podczas rozruchu silnika.

Co się stanie jak zasilisz FTM-400DE niższym napięciem niż 11.7V? minimalne napięcie zasilania dla tego modelu.

Koledze Zbyszkowi proponuję wymienić akumulator w samochodzie, jeżeli spadek napięcia jest poniżej 9V przy rozruchu to takie cyrki mogą występować.

Autor nie napisał jak ma to radio podłączone w samochodzie.
  
VSS
23.11.2015 15:50:21
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: POZnan*

Posty: 3769 #2206302
Od: 2009-12-24
radio należy podłączyć do do punktu zasilania które gaśnie w momencie rozruchu silnika. ja mam tak w moim aucie, specjalnie kabel zasilający pociągnąłem z okolic kierownicy do tyłu auta. odpalam regularnie auto przy włączonym radiu i nie mam problemów.
_________________
Artur VSS
https://sp3vss.eu
PZK - Piraci Z Karaibów

Udostępniający link nie odpowiada z automatu za treść:
https://tiny.pl/tqrng
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-187930
  
Electra29.03.2024 13:31:27
poziom 5

oczka
  
Zbyszko
23.11.2015 16:06:35
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206306
Od: 2015-2-15
Radio jest podpięte pod akumulator wg instrukcji.
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
SP1AP
23.11.2015 16:13:06
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

QTH: Restricted Area

Posty: 5517 #2206309
Od: 2011-5-3



UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY
Ja mojego zasilałem z gniazda zapalniczki, ale aż takiego spadku napięcia nie było.
Raczej od zaiskrzenia w rozruszniku mogło coś dać impuls na tyle silny, że coś się dostało do PA. ehporuszony
  
usuniety8_02_2021
23.11.2015 16:35:32
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #2206314
Od: 2008-10-24


Ilość edycji wpisu: 1
    Zbyszko pisze:

    Radio jest podpięte pod akumulator wg instrukcji.


Przy okazji sprawdź napięcie na aku podczas rozruchu silnika, będziesz wiedział w jakim stanie masz akumulator.

A podłączałeś radio pod zasilacz?
  
SP820126
23.11.2015 19:03:24
poziom 4



Grupa: Użytkownik

QTH: PL-LOP D-ROW

Posty: 302 #2206385
Od: 2012-3-12
Nie potwierdzam klopotow z odpalaniem auta przy wlaczonym ft400, nie znam takiego przypadku jak opisywany. Proponuje podlaczyc miernik mocy z obciazeniem 50 omow i sprawdzic zgodnosc mocy z moca zadana.
Mirek
_________________
biegiemzamarzeniami.pl
  
usuniety8_02_2021
23.11.2015 20:00:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #2206422
Od: 2008-10-24
    SP820126 pisze:

    Nie potwierdzam klopotow z odpalaniem auta przy wlaczonym ft400, nie znam takiego przypadku jak opisywany. Proponuje podlaczyc miernik mocy z obciazeniem 50 omow i sprawdzic zgodnosc mocy z moca zadana.
    Mirek


A co ma piernik do wiatraka?

Autor tematu ma problem z FT-400 który był włączony przy uruchamianiu auta, a nie problem z uruchamianiem auta przy włączonym FT-400.

A to różnica prawda?

I po co pomiar mocy?

  
Zbyszko
23.11.2015 20:16:05
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206431
Od: 2015-2-15
Właśnie wróciłem do domu.
Z tego co zauważyłem na szybko, to problem jest z mocą wyjściową. Podejrzewam, że jest minimalnej wartości kilkunastu mW. Mam w promieniu 20 km swojego QTH dwa przemienniki na 2m i jeden na 70cm. SR3P , który jest oddalony o ok. 4 km otwieram bez problemu na najniższej mocy radia. SR3X oddalony w linii prostej o ok. 15km nie mogę otworzyć nawet na maks. wartości mocy. SR3PO oddalony o ok. 8 km otwiera się bez problemu na najniższej wartości mocy radia.
Muszę wyciągnąć miernik cyfrowy i sprawdzić moce na instalacji antenowej w domu. Wtedy wszystko będzie jasne.
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
usuniety8_02_2021
23.11.2015 20:34:53
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

QTH: Suszec JO90JB

Posty: 9221 #2206447
Od: 2008-10-24
Z tego co zauważyłem na szybko, to problem jest z mocą wyjściową.

A przy jakim napięciu zasilania? 12 czy 13.8V?
Albo uwaliłeś tranzystory.

A to że nie otwierasz przemiennika oddalonego o 15 km to nie koniecznie wina Twego radia tylko Przemiennika.
Może wyłączony? albo wadliwie pracuje albo zła konfiguracja ustawień w Twoim radiu.

  
Zbyszko
23.11.2015 20:47:51
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206453
Od: 2015-2-15
    SQ9JXB pisze:

    Z tego co zauważyłem na szybko, to problem jest z mocą wyjściową.

    A przy jakim napięciu zasilania? 12 czy 13.8V?
    Albo uwaliłeś tranzystory.

    A to że nie otwierasz przemiennika oddalonego o 15 km to nie koniecznie wina Twego radia tylko Przemiennika.
    Może wyłączony? albo wadliwie pracuje albo zła konfiguracja ustawień w Twoim radiu.





13,8V
_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
Zbyszko
23.11.2015 20:49:16
poziom 1

Grupa: Użytkownik

QTH: JO82KI

Posty: 41 #2206455
Od: 2015-2-15
    Zbyszko pisze:

      SQ9JXB pisze:

      Z tego co zauważyłem na szybko, to problem jest z mocą wyjściową.

      A przy jakim napięciu zasilania? 12 czy 13.8V?
      Albo uwaliłeś tranzystory.

      A to że nie otwierasz przemiennika oddalonego o 15 km to nie koniecznie wina Twego radia tylko Przemiennika.
      Może wyłączony? albo wadliwie pracuje albo zła konfiguracja ustawień w Twoim radiu.





    13,8V



Przy napięciu 13,8 V

Parametry przemienników są dobrze skonfigurowane.


_________________
73! Zbyszek, SO3ARO
  
Electra29.03.2024 13:31:27
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » RADIA - TRANSCEIVERY - RADIOTELEFONY - ICOM, YAESU, KENWOOD » YAESU FTM-400DE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny