 | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Zgłoszenie masztu i anteny, formularz PB-2formularz PB-2 |  |
| | | | sp7fm | 08.05.2023 21:47:57 | Grupa: Użytkownik
QTH: JO91sr
Posty: 17 #8079605 Od: 2022-7-12
| Witam,
chciałbym zasięgnąć praktycznej informacji od osób które składały formularz PB-2 "Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych" w celu postawienia instalacji antenowej. Co wpisaliście w pkt. 4 "Rodzaj, zakres i sposób wykonania"? I jakie daliście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję, w moim przypadku będzie to maszt balastowy o wysokości 3m + antena x200 lub v-2000. Blok należący do wspólnoty, stąd wymóg zgłoszenia do prezydenta miasta od administracji i zarządu. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję?
Z góry dziękuje za odpowiedź
| | | | | Electra | 26.12.2025 19:52:31 | 
 |
| | | | | SP6MMM | 08.05.2023 21:49:40 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3185 #8079606 Od: 2010-7-26
| Najprościej będzie porozmawiać z lokalnym kierownikiem budowy... _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ | | | | | SP4I | 08.05.2023 22:12:58 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: jo93xq
Posty: 780 #8079612 Od: 2010-12-11
Ilość edycji wpisu: 2 | Jesteś pewny, że musisz to składać? Czy na tym bloku są jakieś inne anteny (np. TV) na dachu lub na elewacji? _________________ KF: Yaesu FTDX 3000, GP7DX, HEXBEAM 5 BANDS, dipol inV 80-40 UKF: ICOM IC-5100, Diamond X-510, YAESU FT3D
http://www.shservice.pl/ https://minilink.pl/ Maciej | | | | | SQ6NDM | 08.05.2023 22:17:47 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: JO90AK
Posty: 1980 #8079614 Od: 2009-3-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Maszt z anteną do 3 metrów nie zgłasza się. Powyżej 3 metrów dla świętego spokoju zgłosić. Ale, że to wspólnota to i do tych 3 metrów zgłoś co by mieć papierek z wydziału w urzędzie i 'zamknąć usta' wspólnocie. Zrób instalację jak należy i powinno być cacy ,). _________________ Szymon https://pk-ukf.pl/ https://mmmonvhf.de/es.php?year=2020 144MHz FT817 + PA 40W + 6 el. DK7ZB (boom 2,6m) + rotor/70cm FT817 + 14 el. DK7ZB (boom 3,1m) + rotor
 | | | | | sp9nrb | 09.05.2023 00:54:45 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: Tarnowskie Góry
Posty: 3137 #8079643 Od: 2017-7-11
| Jako członek wspólnoty jesteś współwłaścicielem gruntów oraz części wspólnej budynku. Wszystkie informacje powinieneś mieć w akcie notarialnym. Tu uwaga jesteś właścicielem określonych powierzchni budynku oraz działki ale twoja własność nie jest wydzielona.
JAK _________________ "Skojarzenia to przekleństwo, więc możemy dziś dać głowę – jakiekolwiek podobieństwo było czysto przypadkowe!" (cytat)
| | | | | SP4BF | 09.05.2023 00:59:28 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: OLSZTYN KO03FS
Posty: 4602 #8079644 Od: 2007-11-26
| Jeśli nie jest wydzielona to stawiaj tam gdzie Ci najbardziej pasuje. _________________ ***** *** Fan club TRX Digital 942. | | | | | sp6tgi | 09.05.2023 05:32:33 | Grupa: Użytkownik
QTH: LUBAŃ
Posty: 18 #8079659 Od: 2012-1-5
| sp7fm pisze:
Witam,
chciałbym zasięgnąć praktycznej informacji od osób które składały formularz PB-2 "Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych" w celu postawienia instalacji antenowej. Co wpisaliście w pkt. 4 "Rodzaj, zakres i sposób wykonania"? I jakie daliście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję, w moim przypadku będzie to maszt balastowy o wysokości 3m + antena x200 lub v-2000. Blok należący do wspólnoty, stąd wymóg zgłoszenia do prezydenta miasta od administracji i zarządu. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję?
Z góry dziękuje za odpowiedź
w bloku nie trzeba nawet powyżej 5 m..U mnie starosta zgłoszenie odrzucił | | | | | sp7fm | 09.05.2023 09:50:17 | Grupa: Użytkownik
QTH: JO91sr
Posty: 17 #8079708 Od: 2022-7-12
| Widzę sporo odpowiedzi ale żadna nie jest na temat 
Dla wyjasnienia 3. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę, natomiast wymaga zgłoszenia, o którym mowa w art. 30, wykonywanie robót budowlanych polegających na: 3) instalowaniu: a) na obiektach budowlanych stanowiących albo niestanowiących całości techniczno-użytkowej urządzeń, w tym antenowych konstrukcji wsporczych i instalacji radiokomunikacyjnych, a także związanego z tymi urządzeniami osprzętu i urządzeń zasilających, o wysokości powyżej 3 m,
Tu rodzi się pytanie czy to tylko antenowa konstrukcja wspornicza czy instalacja radiokomunikacyjna? 3m jest granicą, ja pewnie postawił bym 4m, dlatego zgłoszenie będzie wymagane, tego nie napisałem ale jest też taka opcja.
Co do wspólnoty, jestem świadom co mi wolno a czego nie. Nie jest tak, że moge postawić antenę gdzie mi sie podoba. Od tego jest administrator aby z nim ustalic takie rzeczy - to już mam zrobione, bo anteny stoją. Teraz chcę je podnieść 
To, że komus coś starosta odrzucił to mi nic nie mówi a tym bardziej nie ma wpływu na decyzje w innych urzędach 
W akcie notarialnym nie ma mowy o możliwości bądź nie postawienia anten, obowiązują tu przepisy ogólne - nie mam z tym problemu wszystko jest wyjaśnione i ustalone z administracja i zarządem wspólnoty.
Nie wiem co ma "lokalny kierownik budowy" do tego czy co autor miał na myśli, nie jestesmy na budowie, zakończyła sie ona kilka lat temu 
Nie ma też znaczenia czy na dachu są inne anteny, bo to inna kontrukcja jest i wymaga osobnego zgłoszenia. Ale w woli wyjaśnienia, innych anten nie ma.
Reasumując chciałbym tylko dowiedzieć się jak została opisana konstrukcja w pkt.4 wniosku, reszta jest już załatwiona. | | | | | SO8FM | 09.05.2023 10:46:35 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: Rzeszów
Posty: 362 #8079739 Od: 2015-7-30
| sp7fm pisze: Nie wiem co ma "lokalny kierownik budowy" do tego czy co autor miał na myśli, nie jestesmy na budowie, zakończyła sie ona kilka lat temu 
Taki lokalny kierownik będzie wiedział co i jak miejscowy urząd "lubi" mieć wpisane, zaoszczędzisz sobie ewentualnych poprawek. Jako, że niedawno zakończyłem budowę, to muszę przyznać, że takie rady kierownika były bezcenne. Chociaż pozostaje pytanie na ile nasze tematy są nietypowe, generujące strach urzędniczy, może i łącznie z odrzuceniem zgłoszenia (nie wiem co to, jak przyjmę to może być problem, nie przyjmę to ni ma...).
Pozdrawiam Paweł | | | | | sp7fm | 09.05.2023 12:12:41 | Grupa: Użytkownik
QTH: JO91sr
Posty: 17 #8079769 Od: 2022-7-12
| SO8FM pisze:
Taki lokalny kierownik będzie wiedział co i jak miejscowy urząd "lubi" mieć wpisane, zaoszczędzisz sobie ewentualnych poprawek.
Chyba już rozumiem intencję, znam dwóch "kierowników budowy" ale od nich lepiej trzymać sie z daleka... Musiałbym poszukać jakiejś firmy ale oni pewnie nie udzielą informacji lub będą kazali sobie zapłacić.
Chyba jednak wybiorę sie do urzędu i dopytam bo na telefon może być ciążko bo mają sporo departametów, pokoi i kto wie czego jeszcze 
Jeśli jednak ktoś składał taki formulaż to z chęcia przeczytam co tam było wpisane . | | | | | SP6MMM | 09.05.2023 21:27:36 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3185 #8079904 Od: 2010-7-26
| SO8FM pisze: sp7fm pisze: Nie wiem co ma "lokalny kierownik budowy" do tego czy co autor miał na myśli, nie jestesmy na budowie, zakończyła sie ona kilka lat temu 
Taki lokalny kierownik będzie wiedział co i jak miejscowy urząd "lubi" mieć wpisane, zaoszczędzisz sobie ewentualnych poprawek. Jako, że niedawno zakończyłem budowę, to muszę przyznać, że takie rady kierownika były bezcenne.
No więc właśnie, kto przeszedł tą ścieżkę ten wie... _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ | | | | | Electra | 26.12.2025 19:52:31 | 
 |
| | | | | sp8jsu | 10.05.2023 13:23:20 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: Zamość
Posty: 121 #8080082 Od: 2021-11-9
Ilość edycji wpisu: 1 | sp7fm pisze:
Witam,
chciałbym zasięgnąć praktycznej informacji od osób które składały formularz PB-2 "Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych" w celu postawienia instalacji antenowej. Co wpisaliście w pkt. 4 "Rodzaj, zakres i sposób wykonania"? I jakie daliście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję, w moim przypadku będzie to maszt balastowy o wysokości 3m + antena x200 lub v-2000. Blok należący do wspólnoty, stąd wymóg zgłoszenia do prezydenta miasta od administracji i zarządu. Jak bardzo lub jak ogólnie można opisać konstrukcję?
Z góry dziękuje za odpowiedź
Na pytanie odpowiedź jest prosta np "4. INFORMACJE O ROBOTACH BUDOWLANYCH Rodzaj, zakres i sposób wykonywania: Budowa anteny nadawczo odbiorczej na budynku mieszkalnym wielorodzinnym działka nr …. Przy ul …….. w miejscowości ……… Planowany termin rozpoczęcia : 01.05.2023 r."
W tym punkcie wpisujemy w miarę szczegółowy tytuł zadania inwestycyjnego. Oczywiście tytuł i szczegóły prac należało by wpisać jeśli było by to zgłoszenie bez dokumentacji. W naszym regionie do zgłoszenia budowy masztu, wieży i wszelkich anten telekomunikacyjnych budowanych na istn budynkach organ (miasto lub starostwo) wymaga dokumentacji lub ekspertyzy technicznej. Wypełniając punkt 4 zgłoszenia można wpisać tylko tytuł gdyż i tak całość opisu znajduje się w dokumentacji projektowej lub ekspertyzie technicznej. Dlaczego organ wymaga bardziej szczegółowego opisu w formie dokumentacji lub ekspertyzy tech pisałem o tym w wielu swoich poprzednich postach przy tematach projektowania anten (zachęcam do archiwum forum). W kolejnych postach obecnego tematu pojawia się sformułowanie "lokalny kierownik budowy". Nie ma takiej funkcji w budownictwie natomiast w każdym regionie istnieje taka osoba która doskonale zna upodobania i praktykę stosowania przepisów prawa budowlanego w swoim terenie a w szczególności zna możliwości interpretacji tych przepisów przez urzędników. Taką osobą może być każdy z nas który porozmawia z urzędnikiem wydającym pozwolenie lub przyjmującym zgłoszenie budowy. Po rozmowie z urzędnikiem wiemy jakie są wymagania i to zastosujemy. W naszym przypadku; czy do zgłoszenia dołączamy uproszony schemat konstrukcji bez opisu, czy z opisem, czy może dołączamy ekspertyzę techniczną uprawnionego konstruktora z widoczną konstrukcją masztu i odciągów. Konstruktor napisze że to rozwiązanie jest prawidłowe i pozamiatane, żaden urzędnik nie ma prawa tego podważyć za rozwiązanie odpowiada tylko uprawniony konstruktor. U nas w Zamościu bezwzględnie wymaga się projektu budowlanego jako załącznika do zgłoszenia. Można by się uprzeć że urzędnik za dużo wymaga i złożyć jak najprostsze rozwiązanie na jednej kartce, ale jest to dla nas bardzo ryzykowne. W tematów omawianych kiedyś na forum uczestniczę do dzisiaj w karkołomnych przepychankach w sądzie jest to czasochłonne i mało przyjemne.
Urzędnik musi mieć pewność że projektowana konstrukcja anteny nigdy nie zagrozi osobom trzecim lub mieniu tych osób. Ustawa Prawo budowlane została wyposażona w artykuł "atomowy" nr. 7 który może być przez urzędnika zawsze zastosowany przy zgłoszeniach gdy tylko są wątpliwości co do bezpieczeństwa konstrukcji anteny. Stosując art 7 Urząd daje sprzeciw zgłoszeniu i nakazuje procedowanie pozwolenia na budowę dla tej inwestycji. Dla nas to szok bo przy pozwoleniu zawiadamiane są wszystkie strony (sąsiedzi budynku i sąsiednie działki) zawiadamiani są dwukrotnie więc nic nie umknie uwadze złośliwcom. Należy tego unikać bo zawsze się znajdzie jakiś przemądralski sąsiad z sąsiedniej działki i zacznie pisać. Zgłoszenie do dobra procedura bez zawiadamiania sąsiadów bez decyzji o warunkach zabudowy i termin odpowiedzi tylko 21 dni. I tego się trzymajmy. Żeby dobrze przeprowadzić zgłoszenie to przede wszystkim projektujemy maszt typowy (sklepowy) z typową dokumentacją DTR certyfikatem najlepiej a wykonanie to już inne zagadnienie. Super byłoby gdyby jakiś miejscowy projektant budowlaniec (nie architekt) z uprawnieniami podpisał by się pod rysunkiem masztu wówczas uprawdopodobnienie dobrego rozwiązania jest 100% i żaden urzędnik nie ma prawa się czepić (bo jemu tylko chodzi o to by spał spokojnie).
Jeśli chodzi o wypełnienie oświadczenia prawa do terenu to tylko wymieniona działka na której stoi budynek i podpis czytelny . Całe sformułowanie oświadczenia jest w formularzu
"Zamość 066401_1.0001 ark. 47 działka ewidencyjna nr 18/16 Liczba stron zawierających dane o kolejnych nieruchomościach (załączanych do oświadczenia): 0
Po zapoznaniu się z art. 32 ust. 4 pkt 2 oraz art. 3 pkt 11 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oświadczam, że posiadam prawo do dysponowania nieruchomością (nieruchomościami) na cele budowlane określoną (określonymi) w pkt 3 tego oświadczenia. Jestem świadomy (świadoma) odpowiedzialności karnej za podanie nieprawdy w niniejszym oświadczeniu, zgodnie z art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1444, z późn. zm.). 4. PODPIS INWESTORA (PEŁNOMOCNIKA) I DATA PODPISU Podpis powinien być czytelny. Podpis i datę podpisu umieszcza się w przypadku dokonywania zgłoszenia w postaci papierowej."
Jeśli budynek wielorodzinny jest Spółdzielni lub wspólnoty dobrze byłoby dołączyć zgodę tej Spółdzielni, jeśli jest to prywatny budynek nie potrzeba u nas organ żąda takiej zgody Spółdzielni chociaż do takiego żądania nie jest uprawniony ale daję dla wszelkiego spokoju. Jeśli jakieś pytania lub pomoc (nieodpłatną) w projektowaniu to proszę na maila priv.
| | | | | sp8jsu | 10.05.2023 19:44:09 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: Zamość
Posty: 121 #8080148 Od: 2021-11-9
| Do tego tematu dodam jedną istotną dla nas informację. W tym roku nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego, zmianę wprowadzono rozporządzeniem ministra. W ubiegłym roku do projektu należało dołączyć tzw Kwalifikację oddziaływania na środowisko
"KWALIFIKACJA instalacji radiokomunikacyjnej pod względem oddziaływania na środowisko w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 10.09.2019 r., (Dz. U. 2019, poz. 1839)" W tym dosyć ciężkim opracowaniu udowadnialiśmy że promieniowanie spełnia normę i nie zagraża środowisku. W tym roku nie ma już obowiązku sprawdzania oddziaływania na środowisko promieniowania naszych anten. W ubiegłych latach często procedowane były instalacje anten odbiorczych a nie nadawczo-odbiorczych unikając dowodów oddziaływania na środowisko. Uproszczenie prawne procedury zgłoszenia czy pozwolenia to krok w dobrym kierunku a dla nas zdecydowane ułatwienie.
| | | | | sp7xft | 24.11.2025 22:43:39 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00HU
Posty: 681 #8333569 Od: 2008-3-28
| sp8jsu pisze:
Do tego tematu dodam jedną istotną dla nas informację. W tym roku nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego, zmianę wprowadzono rozporządzeniem ministra. W ubiegłym roku do projektu należało dołączyć tzw Kwalifikację oddziaływania na środowisko
"KWALIFIKACJA instalacji radiokomunikacyjnej pod względem oddziaływania na środowisko w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 10.09.2019 r., (Dz. U. 2019, poz. 1839)" W tym dosyć ciężkim opracowaniu udowadnialiśmy że promieniowanie spełnia normę i nie zagraża środowisku. W tym roku nie ma już obowiązku sprawdzania oddziaływania na środowisko promieniowania naszych anten. W ubiegłych latach często procedowane były instalacje anten odbiorczych a nie nadawczo-odbiorczych unikając dowodów oddziaływania na środowisko. Uproszczenie prawne procedury zgłoszenia czy pozwolenia to krok w dobrym kierunku a dla nas zdecydowane ułatwienie.
Czytam ten post w 2025 roku i zaintrygował mnie fragment "W tym roku (czyli w 2023) nie ma już obowiązku sprawdzania oddziaływania na środowisko promieniowania naszych anten."
Czy Kolega SP8JSU, albo ktoś inny, mógłby podać podstawę prawną (Dziennik Ustaw) tego przepisu z 2023 roku znoszącego ten wymóg? | | | | | SP6MMM | 24.11.2025 22:50:20 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3185 #8333570 Od: 2010-7-26
| Co się zmieniło i tym samym jakie są najważniejsze orzeczenia i przepisy?
Nowelizacje rozporządzenia RM (2019)
1. Rozporządzenie Rady Ministrów z 10.09.2019 (Dz.U. 2019 poz. 1839), które reguluje, jakie inwestycje mogą znacząco oddziaływać na środowisko, zostało zmodyfikowane. 2. Istotna nowelizacja – Rozporządzenie RM z dnia 5 maja 2022 r. zmienia rozporządzenie 2019 r. w kontekście przedsięwzięć środowiskowych.
Dodatkowo, według Punktu Informacyjnego UKE, przy kwalifikacji nadal stosuje się rozporządzenie z 2019 r. po zmianach.
Orzecznictwo sądowe (NSA) – kluczowe wyroki z 2024–2025
1. Wyrok NSA 22 października 2024 (III OSK 4499/21): sąd stwierdził, że przy kwalifikacji instalacji telekomunikacyjnej jako potencjalnie znacząco oddziałującej na środowisko należy brać pod uwagę parametry techniczne podane przez inwestora w dokumentacji. Inwestor-deklaracje są wiążące. 2. Wyrok NSA 9 kwietnia 2025 (III OSK 7267/21): sąd wskazał, że przy ocenie EIRP (równoważnej mocy promieniowanej izotropowo) nie należy sumować mocy wszystkich anten z jednej instalacji – liczy się moc pojedynczej anteny. 3. Wyrok NSA 20 marca 2025 (II OSK 1994/22): sąd uznał, że decyzja o pozwoleniu na budowę stacji bazowej może zostać wydana bez konieczności decyzji środowiskowej, jeśli parametry promieniowania (odnoszące się do anten) mieszczą się w zadeklarowanym zakresie. 4. Wyrok NSA 20 maja 2025 (III OSK 150/22): potwierdzono, że brak obligatoryjnej oceny oddziaływania na środowisko (decyzji środowiskowej) może być zgodny z prawem, jeśli zadeklarowane parametry (np. EIRP) są spełniane. inforfk.pl 5. Wyrok NSA 29 kwietnia 2025 (III OSK 7319/21): w sprawie umorzenia postępowania środowiskowego sąd potwierdził, że organy nie muszą uwzględniać maksymalnych mocy EIRP ani nachylenia elektrycznego anten, jeśli kwalifikują inwestycję i decydują, że nie wymaga ona decyzji środowiskowej.
Wnioski
Twoje przekonanie, że jest uproszczenie procedur – jest potwierdzone przez orzeczenia: sądy administracyjne (NSA) coraz częściej akceptują, że stacje bazowe mogą być kwalifikowane bez decyzji środowiskowej, jeśli parametry (np. EIRP anten) są w deklarowanym zakresie.
Ułatwienie dla inwestorów: faktycznie możecie korzystać z procedury kwalifikacji zamiast pełnej oceny środowiskowej, co zmniejsza obciążenie formalne i koszty.
Ryzyko: sąd podkreśla, że parametry techniczne zadeklarowane przez inwestora są wiążące. Jeśli dokumentacja projektowa zawiera zaniżone wartości albo niewłaściwe założenia, może to być ryzykowne — NSA wymaga, by w kwalifikacji uwzględniać „rzeczywiste parametry techniczne”.
Brak sumowania mocy anten: ważna konkluzja – nie sumuje się EIRP wszystkich anten przy jednej instalacji, co może sprawiać, że instalacje, które wydawałyby się potencjalnie „mocne”, w ocenie środowiskowej mogą być traktowane jako mniej ryzykowne.
Zmiany prawne: nowelizacje rozporządzenia RM (np. z 2022 r.) również wpływają na to, jakie przedsięwzięcia wymagają OOŚ lub kwalifikacji, więc sytuacja prawna nie jest statyczna.
Twoje stwierdzenie, że uproszczenie procedury następuje i że to działa na korzyść inwestora, jest w dużej mierze nadal prawdziwe, zwłaszcza w świetle najnowszego orzecznictwa.
Jednak nie jest to absolutne „zwolnienie z jakiejkolwiek procedury środowiskowej” we wszystkich przypadkach — są granice i warunki, które muszą być spełnione (deklarowane parametry, dokumentacja techniczna, konkretna konfiguracja anten).
Ryzyka są niezerowe: szczególnie jeśli organy lub strony trzecie (np. lokalni mieszkańcy) zakwestionują parametry zadeklarowane przez inwestora albo będą argumentować, że rzeczywiste promieniowanie jest inne niż zadeklarowane. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ | | | | | sp7xft | 26.11.2025 00:03:07 | 
Grupa: Użytkownik
QTH: KO00HU
Posty: 681 #8333895 Od: 2008-3-28
| Kolego SP6MMM, Dzięki za bogatą informację. Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że podne przykłady odnoszą się do instalacji profesjonalnych. Wnioskuję to po terminologii: "inwestor", "stacje bazowe". A mnie głównie chodzi o "zastosowania radioamatorskie". I tu z radością przeczytałem nowelizację rozporządzenia RM z 2022 usuwającą zapisy z rozporządzenia z 2019, które mogły nas wtedy "dotykać". pozdrawiam, Paweł SP7XFT | | | | | SP6MMM | 26.11.2025 00:44:48 | 

Grupa: Użytkownik
QTH: JO80CS
Posty: 3185 #8333905 Od: 2010-7-26
| Zmiany w 2022 r. (usunięcie instalacji emitujących PEM z wykazu przedsięwzięć środowiskowych) dotyczyły głównie instalacji operatorów sieci — tego typu inwestycji, które kiedyś wymagały procedur środowiskowych. Jeśli radioamatorskie instalacje nie są „publiczną siecią telekomunikacyjną”, to raczej nie były objęte pierwotnym (2019) rozporządzeniem — a po 2022 regulacje stały się jeszcze łagodniejsze.
Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Rady Ministrów z 5 maja 2022 r. (Dz.U. 2022 poz. 1071) — zmieniające wcześniejsze z 2019 r. 2) Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (tzw. „Megaustawa”, z art. 29g-i — i system SI2PEM)
Od 4 czerwca 2022 r. polski katalog przedsięwzięć obciążonych obowiązkiem OOŚ nie obejmuje instalacji radiokomunikacyjnych. Nawet jeśli instalacja emituje PEM — jeśli chodzi o radioamatorów / użytkowników prywatnych / niepubliczne systemy — często nie są objęte regulacjami SI2PEM. Instalacje amatorskie nie są z założenia "publiczną siecią telekomunikacyjną"), nie są częścią infrastruktury dużego operatora / stacji bazowej, i nie planuje się jej używać jako "publicznej sieci" to zgodnie z obecnym prawem nie ma obowiązku mieścić się w dawnych wymogach OOŚ ani rejestrować w SI2PEM. Oznacza to, że przypuszczenie — iż zmiany (2022) faktycznie upraszczają sytuację dla prywatnych/amatorskich anten — ma solidną podstawę prawną. _________________ http://www.hf-uhf-vhf-forum.iq24.pl/ http://www.gieldakrotkofalarska.iq24.pl/ | | | | | Electra | 26.12.2025 19:52:31 | 
 |
|
 | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
| << Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
| Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|