| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Samochodowy duobander DMR dający względny komfort w analogu ? | |
| | SP9IT | 17.07.2020 12:04:53 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09IO
Posty: 521 #5501525 Od: 2016-4-7
| Chyba można przyjąć za regułę, że radia dwusystemowe DMR/FM mają nieco upośledzony komfort obsługi w trybie analogowym? A to squelch wyniesiony na klawisze/menu, a to coś innego ...
Czy jest jakieś, które nie ma takiego upośledzenia?
Posiadanie heterodyny i ludzkich obwodów wejściowych byłoby dodatkową zaletą. Ale chyba oczekiwanie na wyrost?
_________________ Jacek SP9IT | | | Electra | 11.05.2024 17:31:51 |
|
| | | sp5iou | 19.07.2020 09:11:26 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2011 #5502398 Od: 2012-9-2
| Chyba czasy klasycznych konstrukcji fabrycznych odchodzą we wspomnienia. Dobrym duobanderem samochodowym DMR jest Anytone AT-D578Pro. Ale regulację squelsh ma w menu. Gdyby przyjęto jakieś stałe reguły używania CTSS, podobnie jak color-code w DMR, to problem squelsh zniknął by. Np. jakaś reguła powiązania CTSS z typowymi kanałami, w szczególności specjalizowanymi np kanały mobile czy sieci ratunkowych. Jest chyba funkcja UKF Managera w PZK, może by opracował i opublikował zalecenia w tej kwestii. Jakiś CTSS ogólny i może dla kanałów o przyjętych szczególnych funkcjach.
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
| | | SP9IT | 19.07.2020 15:57:48 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09IO
Posty: 521 #5502580 Od: 2016-4-7
| A taki tok myślenia (dwa warianty):
a) Rozdzielić 70cm DMR (bo na 2m praktycznie nie istnieje) od analogowego super-hiper duobandera. W samochodzie trochę martwi druga antena, ale przynajmniej mała. Radia jednopasmowe DMR dużo tańsze (w tym profesjonalne), nie stawiamy im pytań, jakie powyżej zadałem o komfort analogowy
b) powiedzieć sobie, że nie potrzebujemy DMR samochodowego i jego choćby 25W, olbrzymia większość działań jest z przemiennikami, z ręczniaka
Zakładam, że direct DMR niemal nie istnieje, a ewentualne szyfrowanie nie za bardzo jest zgodne z licencją amatorską (na YT kilka testów szyfrowania, ale NIC nie słyszano, by ktoś trwale używał)
_________________ Jacek SP9IT | | | sp5iou | 19.07.2020 18:24:17 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2011 #5502619 Od: 2012-9-2
Ilość edycji wpisu: 1 | Pojawił się niedawno tańszy samochodowy dmr. Dla tych co nie chcą wydać 2000. Są przemienniki na 2m na DMR, również w Polsce. Druga antena na dachu samochodu to nie problem, ale ciężko zmieścić drugie radio, no chyba że w ciężarówce. DMR jest szczególnie przydatny właśnie w podróży, aby mieć też na obczyźnie kontakt ze swoją krótkofalarstką społecznością, z którą gadamy na co dzień lokalnie.
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
| | | SP9IT | 20.07.2020 11:40:04 |
Grupa: Użytkownik
QTH: KN09IO
Posty: 521 #5502949 Od: 2016-4-7
| sp5iou pisze:
... Są przemienniki na 2m na DMR, również w Polsce.
Cztery, w trzech różniących się lokalizacjach a na 70cm jest ich 75. To jednak jest różnica
_________________ Jacek SP9IT | | | sp5iou | 20.07.2020 11:59:13 |
Grupa: Użytkownik
QTH: Warszawa
Posty: 2011 #5502956 Od: 2012-9-2
| Ale jednak są , więc duobander się przydaje, w niektórych sytuacjach na co dzień. Osobiście wolę w samochodzie jedno możliwie wszechmogące radio niż kilka. To samo w radio shack, jeśli chodzi o radio do łączności klubowej / grupowej. A jak ma dwa odbiorniki to już super, też może zastąpić radio samochodowe do słuchania muzyki podczas jazdy, którą przerwie gdy ktoś się odezwie na monitorowanych kanałach.
Ale upodobania / preferencje mogą być różne i szanuję odmienność.
_________________ (((73))) Marcin. Słucham na DMR TG-26056 i 2605 i FM SR5RR. ID: 2605142-portable lub 2605153-home Warszawa KO02OE, VOT PZK 73 KF: FTDX101D, FT-817ND, FT897, IC735, IC706, FT991, IC7000, UNIDEN2020, HM: QCX, Forty-9er,uBitX, Pilgrim, Kacper 40m, Taurus 40m, UKF: Motorola MCX100, Radmor FM315K, IC211E, Intek HR2040, TM-218, QYT KT-8900 i KT8900D, TYT DM380, RT320. Baofengi UV-5R, UV-B6, UV82. FT-817ND, Radioddity GD-77, TYT DM-9600, TYT DMUV380, Anytone D868UV, Anytone D578UV PRO, Anytone D878UV, FT290RII, PA: IC2KL(500W), Tuner: LDG600 ProII, LDG11ZPro. ANT: Multiband InVee, GP7DX, Slooper 160m, Lafayette UV300 i uv200, InV L na samochodzie. ((( NIGDY NIE PRZEKRACZAM MOCY LICENCYJNEJ ))) Niema głupich pytań, spotyka się niezbyt mądre odpowiedzi.
| | | Electra | 11.05.2024 17:31:51 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|