| |
SQ6ZZZ | 18.12.2012 22:09:43 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Jarek, Oława # JO80PW
Posty: 608 #1076911 Od: 2009-2-3
| Witajcie,
Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję.
W jaki sposób zabezpieczacie swoje wyciągarki elektryczne przed śniegiem, deszczem i innej maści darami natury? Dzisiaj zainstalowałem wyciągarkę na maszcie, wózek pojechał w górę, końcówka rury zabłysła w słońcu na wysokości 21m a więc wszystko OK ;-] , nie mniej jednaj pozostała kwestia zabezpieczenia silnika wyciągarki przed warunkami atmosferycznymi. Na szybko owinąłem całość grubym workiem na śmieci, ale wiem, że jest to rozwiązanie chwilowe. Macie na to jakieś patenty? Jakie? A może jakieś zdjęcia? Będę wdzięczny za sugestię.
Pozdrawiam, Jarek SQ6ZZZ _________________ Pozdrawiam, Jarek SP6Z / SQ6ZZZ
SunSDR2 DX ◄, Shure SM7B ►, MIC2200 ►, DEQ2496 ►, FX2000 ►, 3 x MDX2600 ►, REV2496 ►, EX3200 ►, MX882 ►, CX2310 ►, FBQ1502HD ►, Triple-C ►, SX3040 ►, SU9920. |
| |
Electra | 05.05.2025 17:24:49 |

 |
|
| |
sp5it | 18.12.2012 22:15:15 |


Grupa: Użytkownik
QTH: KO02OI
Posty: 7611 #1076915 Od: 2009-12-28
| Może futro z norek?  _________________ You can't have too many antennas...
 |
| |
sp6hed | 18.12.2012 22:21:11 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 471 #1076917 Od: 2011-7-10
| Witam Jako teoretyk i gawędziarz nie polecam tego linku http://pl.wikipedia.org/wiki/Empiryzm Pozdrawiam Zdzisław
|
| |
SP6ML | 18.12.2012 23:14:07 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 523 #1077021 Od: 2012-2-4
| Cześć Jarek,
W moim maszcie to wygląda tak:
![Obrazek]()
73's ml |
| |
sq9kjb | 19.12.2012 01:55:27 |

Grupa: Użytkownik
Posty: 686 #1077132 Od: 2010-11-3
| No SP6ML za chwilę już nie będzie co zabezpieczać w tym przypadku. Sorry to już nastrój przedświąteczny. Jacek |
| |
sp3nyu | 19.12.2012 08:36:33 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1077311 Od: 2011-2-8
| Obawiam się że, proponowane przez Michała "mysie pipki" mogą się nie sprawdzić Latem wyciągarka może mieć za gorąco... Może BEHRINGER ma coś w ofercie ??? _________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------
Warto przeczytać...
|
| |
sp3suz | 19.12.2012 18:42:18 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3421 #1077979 Od: 2011-3-19
Ilość edycji wpisu: 1 | Panowie! Zasada jest prosta. Pamiętacie silniki do wind kotwicznych? Były takie silniki które mogły pracowac w ciągu całego roku na powietrzu. Zasada jest taka że tego typu urządzenia przewidziane do takiej pracy powinny mieć użyty właściwy smar do łożysk oraz powinny byc pomalowane odpowiednia farbą np. hamriht ( "hamrajt") a doprowadzenia kabli powinny być zabezpieczone silikonem coby się woda do środka nie wdarła. Pogadaj z elektrykami ze statków a paru sie tu znajdzie to Ci powiedzą co i jak. Ja to miałem w szkole ale to było 30 lat temu nazat-hi. Jest taki typ smaru nie pamiętam juz nazwy który mozna stosować na mrozy czyli w ciągu całego roku. Łozyska smarowane zwykłym smarem nie zawsze się do tego nadają i moze się okazać że po którymś tam razie wciągarka stanie " w łopopcie" na połowie masztu.  _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
usuniety8_02_2021 | 19.12.2012 19:12:09 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1078017 Od: 2008-10-24
Ilość edycji wpisu: 1 | W jaki sposób zabezpieczacie swoje wyciągarki elektryczne przed śniegiem, deszczem i innej maści darami natury?
Pokaż jak to wygląda u Ciebie to dostaniesz masę propozycji.
Najprostsze to osłona wyprofilowana do konstrukcji kryjąca całość z przekładnią. Możesz to wykonać z blachy po pojemniku na farbę o pojemności 20 litrów. Cienka blacha i łatwo się profiluje oraz lutuje. Malowanie HAMMERITEM, a w przekładni olej np. AVIA SYNTH RSX, albo smar LGWA2, stosowany zarówno do łożysk silników jak i przekładni. Temperatura pracy -30 do +140 stopni Celsjusza, max +220 stopni temperatury chwilowej. Zabezpieczenie przewodu elektrycznego to prosta sprawa. |
| |
SP2LIG | 21.12.2012 13:00:40 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #1093950 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | sp3suz pisze: Panowie! Zasada jest prosta. Pamiętacie silniki do wind kotwicznych? Były takie silniki które mogły pracowac w ciągu całego roku na powietrzu. Zasada jest taka że tego typu urządzenia przewidziane do takiej pracy powinny mieć użyty właściwy smar do łożysk oraz powinny byc pomalowane odpowiednia farbą np. hamriht ( "hamrajt") a doprowadzenia kabli powinny być zabezpieczone silikonem coby się woda do środka nie wdarła. Pogadaj z elektrykami ze statków a paru sie tu znajdzie to Ci powiedzą co i jak. Ja to miałem w szkole ale to było 30 lat temu nazat-hi. Jest taki typ smaru nie pamiętam juz nazwy który mozna stosować na mrozy czyli w ciągu całego roku. Łozyska smarowane zwykłym smarem nie zawsze się do tego nadają i moze się okazać że po którymś tam razie wciągarka stanie " w łopopcie" na połowie masztu. 
Pytam się w jakim celu wyważać otwarte już wrota???? Smarowanie jakichkolwiek łożysk otwartych bo tylko takie wymagają ewentualnego smarowania zawsze powinno odbyć się w warunkach zapewniajacych czystość tej operacji.A z czystością bywa różnie a nawet źle.Jeżeli ze smarem dostanie się poniędzy bieżnie i kulki lub rolki jakiekolwiek ciało stałe,to okres pracy będzie znacznie skrócony.Będzie to montaż świadczący o niechlujstwie tego co to zrobił. Prosty sposób żeby tego problemu uniknąć to wystarczy zastosować ogólnodostępne łożyska dwustronnie zamknięte oznaczone symbloem ZZ.Rzeczone łożyska nie wymagaja żadnego smarowania przez cały czas eksploatacji z tego prostego powodu że zrobiła to za nas fabryka. Wystarczy poprosić w sklepie czy hurtowni o stosowne łożyska ale dwustronnmie zamknięte czyli ZZ i będzie cacy czyli po bólach. ____________ Greg SP2LIG
P.S. Zamknięcia inaczej zwane również zaślepki mogą być metalowe lub plastykowe,dla naszych zastosowań nie ma to żadnego znaczenia. |
| |
sp3suz | 21.12.2012 19:54:52 |

Grupa: Użytkownik
QTH: JO72SV
Posty: 3421 #1094314 Od: 2011-3-19
| @SP2LIG. Jasne ! tylko ze nie każdy smar wytrzymuje ciężkie mrozy. To o to chodzi. Urządzenie dobrze pracujace na w dodatniej temperaturze i nawet w okolicy zera jak dostanie mrozu to dzieją się cuda. Wiosna lato jesień jeszcze tak ale cyrk zaczyna sie zimą. Poza tym oprócz łożysk tam powinny być jeszcze zimeringi. Jak to "strzeli" to najlepsze łożyska szlag trafi w ciągu jednego sezonu. Wystarczy popatrzeć na pralki automatyczne.Tam łożyska są sprawne dopuki simering trzyma. Wystarczy mała nieszczelność i po łożyskach. W sprzęcie pracujacym na zewnątrz jest podobnie.Tylko w niektórych typach urządzeń jest tzw. "dławnica smarowa" czyli rowek wewnątrz obudowy gdzie przez kalmitke pompuje się smar aby tylko był i jego zadaniem jest uszczelnienie przed wodą. Jeżeli to jest to trzeba o to zadbać bo inaczej najlepsze łożyska się rozlecą.  _________________ Pijmy piwo jedzmy śledzie , będziem silni jak niedzwiedzie! |
| |
usuniety8_02_2021 | 21.12.2012 20:43:45 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1094372 Od: 2008-10-24
| Dlatego Koledzy napisałem aby autor tematu pokazał jak to u niego teraz wygląda. Będzie łatwiej doradzić co i jak. Silnik elektryczny silnikowi elektrycznemu nie jest równy, każdy ma inaczej osadzane i zabezpieczone łożyska. Tak samo przekładnie czy to kątowe czy ślimakowe.
Jak się widzi całość to jest wtedy wszystko jasne i wtedy padną konkretne propozycje. A tak możemy tylko ogólnikowo pisać.
Jarek SQ6ZZZ - znając temat i realia techniczne nie napisałbyś tego - Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję.
Dlaczego? ano dlatego że np. możemy obaj mieć jednakowe silniki w wyciągarkach, ale sposoby uszczelnień inne i co? swojego nie będę chronił przed wpływem war. atmosferycznych bo i po co, a TY będziesz musiał się nakombinować. Silniki elektryczne wentylatorów nadmuchu czy wyciągowych nie są chronione i jakoś latami pracują, w różnych warunkach atmosferycznych. To samo przekładnie.
Ale dość mego pisania, poczekam na fotki jeżeli jakieś zamieścisz.
Greg - typ zabezpieczenia łożyska to drugorzędne znaczenie, ważny jest sposób obudowania łożysk i smarowania oraz rodzaj środka smarnego, w zależności od obciążenia danego urządzenia i wpływu warunków otoczenia. Łożyska nie kryte mają zawsze kanały smarowe i wypływowe przegrzanego smaru. Mam do czynienia z wieloma typami silników i przekładni, że w swojej karierze zawodowej 31 letniej (górnictwo i energetyka/ciepłownictwo) nie jedno widziałem. |
| |
Electra | 05.05.2025 17:24:49 |

 |
|
| |
SP6JJ | 21.12.2012 20:51:39 |

Grupa: Użytkownik
QTH: Opole
Posty: 1019 #1094375 Od: 2011-8-23
| Tak sobie mysle, a mialem do czynienia z wyciagarkami elektrycznymi dlugie lata bawiac sie w offroad, iz jeżeli rzeczona wyciagarka jest przeznaczona do montazu zewnetrznego (np. montowana na pojazdach) to jej konstrukcja powinna byc na tyle solidna, by bez dodadkowych zabezpieczen pracowala prawidlowo w kazdych warunkach. Moze cos wiecej o tej widzie co kolega zastosował? _________________ Vy 73! Jacek de SP6JJ (M0RMT) |
| |
SP2LIG | 22.12.2012 09:16:40 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #1094725 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | sp3suz pisze: @SP2LIG. Jasne ! tylko ze nie każdy smar wytrzymuje ciężkie mrozy. To o to chodzi. Urządzenie dobrze pracujace na w dodatniej temperaturze i nawet w okolicy zera jak dostanie mrozu to dzieją się cuda. Wiosna lato jesień jeszcze tak ale cyrk zaczyna sie zimą. Poza tym oprócz łożysk tam powinny być jeszcze zimeringi. Jak to "strzeli" to najlepsze łożyska szlag trafi w ciągu jednego sezonu. Wystarczy popatrzeć na pralki automatyczne.Tam łożyska są sprawne dopuki simering trzyma. Wystarczy mała nieszczelność i po łożyskach. W sprzęcie pracujacym na zewnątrz jest podobnie.Tylko w niektórych typach urządzeń jest tzw. "dławnica smarowa" czyli rowek wewnątrz obudowy gdzie przez kalmitke pompuje się smar aby tylko był i jego zadaniem jest uszczelnienie przed wodą. Jeżeli to jest to trzeba o to zadbać bo inaczej najlepsze łożyska się rozlecą. 
Generalnie problem jest wtedy kiedy do przekładni zębatej nadgorliwiec/niefachowiec nawali full jakiegokolwiek smaru w celu????? No właśnie w jakim celu to chyba sam PB tylko wie(temat był już przerabiany na forum).Przekładnie zębate które my wykorzystujemy do naszych celów pracują małą mocą w bardzo krótkim czasie i wystarczy delikatnie nanieść minimalną ilość smaru na same zęby i już będzie cacy.Generalnie wszelkie przekładnie zębate pracują w kapieli olejowej.Taka przekładnia zaopatrzona w tak "fachowy" sposób latem jeszcze będzie pracowała ale zimą zostanie zablokowana przez masę która kiedyś była smarem stałym.W łożyska otwarte można napakować tylko ograniczoną ilość smaru,która praktycznie nie ma większego wpływu na pracę danego łożyska(lato/zima) o ile smar będzie czysty tj bez części stałych czytaj niezabrudzony. Woda generalnie jest wrogiem wszelkich części trących w tym łożysk aczkolwiek woda również bywa użyta jako środek smarujacy i chłodzacy łożyska ale to jest już temat nie na to forum. ___________ Greg SP2LIG |
| |
SP2LIG | 22.12.2012 09:31:20 |



Grupa: Użytkownik
QTH: GDYNIA
Posty: 13117 #1094732 Od: 2009-3-16
Ilość edycji wpisu: 1 | SQ9JXB pisze:
Greg - typ zabezpieczenia łożyska to drugorzędne znaczenie, ważny jest sposób obudowania łożysk i smarowania oraz rodzaj środka smarnego, w zależności od obciążenia danego urządzenia i wpływu warunków otoczenia. Łożyska nie kryte mają zawsze kanały smarowe i wypływowe przegrzanego smaru. Mam do czynienia z wieloma typami silników i przekładni, że w swojej karierze zawodowej 31 letniej (górnictwo i energetyka/ciepłownictwo) nie jedno widziałem.
SQ9JXB.
Janek,ja nigdy nie wątpiłem w Twoją wysokiej klasy fachowość i dużą wiedzę techniczno/mechaniczną,pewnie też zdążyłeś zorietować się że i ja sroce z pod ogona nie wypadłem jeżeli chodzi w/w tematy,np z racji wykonywanej profesji. Łożyska jako takie obojętnie jakie same w sobie nie mają jakichkolwiek kanałów o których Ty wspominasz,natomiast kamały takie posiadają lub mogą posiadać obudowy tych łożysk w różnych urzędzeniach np w najprzeróżniejszych pompach.Jedno z drugim nie jest tożsame. _____________ Greg SP2LIG |
| |
sp3nyu | 22.12.2012 10:00:37 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Iłowa JO71OL
Posty: 2536 #1094742 Od: 2011-2-8
| SQ6ZZZ pisze:
(...)Na wstępie zaznaczam, że pytanie kieruję do EMPIRYKÓW, nie teoretyków-gawędziarzy, którym na wstępie z góry dziękuję. (...)
- a świstak siedzi i zawija je w te sreberka....
_________________ vy 73! Janek SP3NYU ------------------------------------------------------
Warto przeczytać...
|
| |
usuniety8_02_2021 | 22.12.2012 10:04:14 |


Grupa: Użytkownik
QTH: Suszec JO90JB
Posty: 9221 #1094744 Od: 2008-10-24
| Greg - Chodziło mi o kanały smarowe w gniazdach łożysk.
b]Łożyska jako takie obojętnie jakie same w sobie nie mają jakichkolwiek kanałów o których Ty wspominasz[/b]
Greg - jest jeden typ łożysk które takowe kanały posiada, chociaż w przekładniach kątowych czy ślimakowych nie jest stosowany.
I skończmy pisac te informacje bo zaraz nam sie oberwie, a autor tematu czmychnie i fotek nie pokaże. |
| |
Electra | 05.05.2025 17:24:49 |

 |
|